progesteronwaarde op de grens, wie nog meer?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by surf, Aug 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb zojuist de progesteronwaarde gekregen en onze gyn (in de US) zegt dat het op de grens is... nu moet ik extra gaan innemen zodat ons kleine beebje kan blijven zitten...

heeft iemand van jullie dit ook gehad? en heeft dat spul verder geen bijwerkingen ofzo voor het kindje?

2. Loe

Loe Niet meer actief

Wat is je waarde dan?

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb in je andere topic gereageerd!

4. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ja dankje, ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen...

de waarde heeft ie niet gezegd, alleen dat het op de grens is... dinsdag moet ik heen voor een 2e echo en dan zal ik het wel op papier krijgen denk ik.... mn vriend had m aan de tel, dus heeft vergeten te vragen hoeveel het is... helaas...

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik weet dat het idd in de US en veel Europese landen gebruikelijk is bij een (prille) zwangerschap je progesteron waarde te laten meten. Ik heb zelf ook bij mijn (IVF) zwangerschappen grote doses progesteron genomen tot 12 weken daarna afgebouwd. Heeft voor het vruchtje geen nadelige bijwerkingen, alleen zelf kreeg ik heel veel last van vermoeidheid. In de US geven ze trouwens de progesteron vaak dmv een injectie in de bilspier om de zoveel dagen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik duim voor je dat alles goed blijft gaan!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb het tijdens mijn laatste zwangerschap gebruikt. Het is ter extra ondersteuning en kan absoluut geen kwaad voor het vruchtje. Het is een natuurlijk hormoon. Misschien toeval maar de foetus groeide de laatste keer beter dan de vorige keren zonder progesteron. Toch eindigde het in een miskraam, maar een volgende keer ga ik het in een hogere dosering gebruiken. Zelf had ik wel last van de bijwerkingen in combinatie met de zwangerschapshormonen, maar vind dat zelf geen probleem. Ik ben namelijk ontzettend blij dat ik het eindelijk mag gebruiken. Nederlandse artsen schrijven het nauwelijks voor, behalve bij vruchtbaarheidsbehandelingen dan.

Gebruik je het vaginaal of op een andere manier?

7. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    het is volgens mij de bedoelng vaginaal, kan het zo ophalen in de apotheek, was gisteren iets fout gegaan waardoor ze het nog niet mochten afgeven...

hoe gaat het eigenlijk nu met jou Trees? was het vloeien alweer gestopt? ik hoop het voor je! echt vreselijk waar jij doorheen moet!

8. Trees

Trees Niet meer actief

Vaginaal heb je minder last van de bijwerkingen. Dat scheelt weer ;). Ik werd er trouwens na een paar dagen behoorlijk depri. Ik weet niet zeker of het door de pillen kwam, maar ik herkende het niet van de vorige zwangerschappen. Iemand vertelde me dat het een bijwerking kon zijn, waardoor ik me alweer beter voelde.

Lief dat je vraagt hoe het gaat. Het bloeden is min of meer gestopt. Heel klein beetje oud bloed nog, maar verwaarloosbaar. We hebben gelukkig nu een ontzettende fijne gynaecoloog gevonden, dus we hebben weer wat moed.

Ik hoop dat alles goed mag gaan bij jou! Ik zal voor je duimen.

9. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik weet inmiddels mij progesteronwaarde van vorige week, het was 11,1...

heb nu prochieve 4% gel om beneden in te spuiten... nu 2 x gebruikt en vanochtend heeft ie weer bloed afgenomen, kijken of het helpt...

10. Trees

Trees Niet meer actief

Dat is wel heel laag! Ik hoop echt dat de gel je gaat helpen. Wanneer krijg je uitslag van het bloed en weer een echo?

11. Loe

Loe Niet meer actief

hoeveel zou je dan moeten hebben in de zwangerschap?

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ik weet het niet precies, maar toen ik 5 weken zwanger was, was mijn progesteron 87. Dit was volgens de gynaecoloog goed. Nog hoger was zelfs beter, maar dit was zeker niet slecht. De waarde van Surf klinkt dan wel erg laag als je het met mijn waarde vergelijkt.

13. Loe

Loe Niet meer actief

ja, dat begrijp ik helemaal. Duim je voor me morgen Trees? Morgen is controle....

14. Trees

Trees Niet meer actief

Dubbel dosis duimerij voor Loe en surf is besteld :D

15. Loe

Loe Niet meer actief

thanx! ist wel 24 uurs levering?

16. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    wil als eerste even zeggen dat jullie lief zijn!
    zo!

heb inmiddels een overzichtje van mn gyn gekregen hoe hoog de progesteronwaarde moet zijn: in het 1e trimester moet het liggen tussen de 10-90, dus mijn 11, is inderdaad laag!
    spuit dus maar gewoon die gel naar binnen, in de hoop dat het helpt... morgen hoor ik weer de uitslag van de 2e bloedafname, hopelijk is mn progesteron gestegen...
    echo heb ik niet meer gepland aangezien we hier zaterdag vertrekken voor 3 weken vakantie, we komen ook niet meer terug in LA, maar vliegen via san fransisco en new york terug naar huis. daarr heb ik 23 sep wel een echo gepland staan... maar ik denk dat ik ga proberen ergens hier tussenin nog een echo te regelen... we hebben een voorraadje prochieve gel mee voor de komende 4 weken...

@trees: fijn dat jullie nu een fijne gyn hebben, hopelijk denkt die meer met jullie mee en kunnen jullie goede stappen zetten! succes en sterkte!

17. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    progesteron is inmiddels gestegen van 11 naar 22 in een weekje tijd, dus ziet er goed uit!

18. Trees

Trees Niet meer actief

Goed nieuws! Ik hoop dat tussendoor nog even mag spieken naar het kleintje en ik wil alleen maar goed nieuws horen ;)

19. Loe

Loe Niet meer actief

Goed zo Surf!

Share This Page