Help ik maak mezelf helemaal gek! Gisteravond de 20 weken echo, alles prima alleen kon ze het hartje en het ruggetje niet duidelijk zien. Ze lag met haar rug tegen de baarmoeder waardoor ze niet kon zien of het een open ruggetje was , en ook het hartje kon ze niet duidelijk zien maar dat vind ik dus vreemd want je ziet toch het buikje en niertjes toch ook goed waarom het hartje dan niet? Nu moeten we donderdag terug komen maar ik maak mezelf helemaal gek en heb gegoogeld op open ruggetje en daar had ik direct spijt van Help !
Hier hetzelfde gehad met de oudste voor wat betreft het ruggetje. Er was ook spake van dat ik terug zou moeten komen, want ze mocht het gewoon niet aftekenen als 'gezien' als ze niet 100% zeker was. Gelukkig had ik de tijd, dus ik heb bijna drie kwartier in de wachtkamer gezeten, gelopen, gehupst etc in de hoop dat uk iets zou draaien. Gelukkig gebeurde dit ook. Toen kon ze het wel zien. Ik zou me dus geen zorgen maken. Is echt standaard dat je terug moet komen als dingen niet goed te zien waren. Ik heb het wel vaker gehoord, ook bij anderen.
allereerst, niks googlen meid!! de kleine kan gewoon beetje verkeerd liggen waardoor ze niet alles kunnen zien. hetzelfde geld voor het hartje, dat is vaak niet helemaal goed zichtbaar gister toevallig mn 20 weken echo gehad en hij lag er perfect voor, de kindercardioloog zei er bij dat heel vaak het kindje niet helemaal goed ligt om alles goed te kunnen zien.
Hier duurde het ook even voordat ze het hartje goed kon zien, kwam ook door schaduw van mn navel fzo.. Zoiets kan t ook zijn. Niet te veel over na denken (heel makkelijk gezegd) en de volgende x kunnen ze alles hopelijk zien en helemaal goed keuren!
Heb inderdaad gesprongen en gedaan maar hielp allemaal niets, mocht nog 30 minuten wachten maar toen was het inmiddels al 21:00 uur dus zijn we naar huis gegaan..
Wij hadden gisterenvond ook 20wk echo, met de pretecho konden ze het hartje niet heel erg goed zien omdat Beebje steeds op een bolletje bleef liggen. Gisterenavond was Beebje zo wild dat ze wel 10min bleef zoeken, echosteel steeds weer draaide, probeerde een goed beeld te krijgen maar het lukte telkens niet. Hij stak steeds net zijn armpje er weer voor zodra ze een opname wilde maken of draaide zich om. En ze zei niets terwijl ze zocht. Ik voelde mezelf ook nerveus worden, vroeg of ze nu iets raars zag omdat het zo lang duurde of dat het echt aan het bewegen lag. Het laatste, zei ze. Maar omdat ze met de 17wk het hartje ook al niet zo goed konden zien kreeg ik wel even de zenuwen...gelukkig bleek het wel in orde, uiteindelijk. Na het maken van de opname lag hij uiteraard even mooi stil...
Niet meteen zorgen maken hoor! Hier was buikje en de niertjes wel goed te zien, maar het hartje en de bovenlip niet. Baby lag wat voorover gebogen. Zelfs bij de 2e poging week erna was het heeeel moeilijk om het te zien, na ruim een half uur toch gelukt. En alles helemaal prima gelukkig
Ik heb het zelfde gehad met het hartje. Ons mannetje lag ook niet goed waardoor ze het hartje niet goed van dichtbij konden bekijken. Zijn wij dezelfde week voor terug gekomen en toen was alles goed. alle hartkamertjes waren duidelijk te zien. Maar maak je niet te druk. Is misschien nergens voor nodig.
Nou gelukkig maar. Onze 20 weken echo is ook in 2 keer gegaan, ook omdat ze zo diep lag, dat het ruggetje niet kon worden gezien, en een niertje kon niet goed in beeld worden gebracht. Een week later moesten we opnieuw, en toen was ze een heel klein beetje omhoog gegaan EN gekeerd, en toen konden we het wel zien. Ze heeft altijd diep in mijn bekken gelegen (met als resultaat dat ze na geboorte nog wel een week of 6 a 7 een bult op haar hoofd heeft gehad omdat ze gewoon de hele zwangerschap klem heeft gelegen) Om die reden hebben we ook nooit een meting gehad tijdens de zwangerschap. Zelfs de pretecho op 28 weken is in twee keer gegaan ... ook weer omdat ze zo diep lag en we haar niet mooi in beeld konden krijgen en ze haar hand iedere keer voor d'r gezichtje had en tegen de baarmoederwand lag..