Groot hoofd! Oh jee!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Aegyo, May 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    2,446
    1,463
    113
    Ik moest vandaag op controle bij de gynaecoloog en alles lijkt tot nu toe mooi via schema te groeien. Behalve zijn hoofd...

Die loopt 10 dagen voor op groei! De gynaecoloog was niet bezorgd, maar ik moest toch even slikken hoor!

Ik ben maar een klein opdondertje, maar wel met een groot hoofd (60cm omtrek). Net als m'n moeder en broer. En over mijn moeder gesproken, die liep dus na haar bevallingen met flink wat hechtingen rond :p Nou, ik voel de bui al hangen :$

Kan die groei nog bij gaan trekken of moet ik me maar schrap gaan zetten?

2. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

Aug 30, 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Ik denk niet dat het hoofd weer gaat krimpen :D

3. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Hij zal niet krimpen nee maar misschien dat het hoofdje eerst een groeispurt heeft gemaakt en nu de rest een groeispurt gaat krijgen

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Krimpen zal t niet. Maar ze kunnen er ook naast zitten. Mijn dochtertje zou ook n groot hoofdje hebben maar viel reuze mee..

5. Boogy

Boogy Bekend lid

Apr 22, 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier zeiden de metingen niets over zijn uiteindelijke maten. Hij liep met 30 weken zwangerschap voor met zijn hoofd en achter in zijn buikomtrek. Ik moest zelfs een extra groeiecho. Eenmaal geboren was alles gemiddeld. :)

6. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ik zou ook een iets groter kindje krijgen... had een giga buik. kreeg uiteindelijk op 41+2 een klein meisje met een redelijk laag gewicht en gewoon gemiddeld koppie :)

7. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

Jan 17, 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij was werd een klein hoofd geconstateerd (bleek achteraf een foute meting!), maar toen ik in eerste instantie de opmerking maakte: Oh, da's mooi dan kan ze er makkelijk uit! Vertelde ze mij dat het zo niet werkt. Groot of klein hoofdje schijnt niet uit de maken, het blijken de schoudertjes die het moeilijk maken.

8. Mich92

Mich92 Bekend lid

Nov 25, 2015
    608
    221
    43
    Het heeft te maken met hoe jou eigen bekken is... smal of breed, grootte van het kind zegt uiteindelijk niks.

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Mijn zoontje had een hoofd dat 2 weken voor liep op de echo's. Dat bleek aardig te kloppen want hij paste na de bevalling geen enkel mutsje, ze waren allemaal te klein ;). Maar ik ben thuis bevallen en heb het overleefd. En had wel hechtingen, die zijn een paar dagen vervelend maar dat overleef je ook wel.

Niet druk maken hoor.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Ja hier ook, behalve dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Meneer had nog steeds geen zin met 42 weken ;). En daar grijpen ze sneller naar de vacuümpomp, dus wel een knip. Maar het viel alles mee hoor. En dus ook geen reden om eerder in te leiden, een groot hoofd.
    Overigens is zoon nu 8 en we zitten inmiddels aan de volwassen maten qua muts :D

11. Jc31

Jc31 Actief lid

Apr 12, 2016
    117
    3
    18
    Bij mijn dochter liep alles achter, behalve haar hoofd. Liep 2 weken voor. Ik ben zelf ook maar smal en had ook zorgen erover. De verloskundige zei echter dat het echt ook millimeters ging en dat het hoofd tijdens baring flexibel is en over elkaar schuift. Hier een snelle, vlotte bevalling gehad. Maak je geen zorgen!

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier bevallen van een meisje met 2 dichte schedelnaden en niet uitgescheurd of iets.

Moet wel zeggen ze had een klein hoofdje maar dan nog was de omtrek redelijk omdat de schedeldelen niet over elkaar konden schuiven.

13. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Toevallig net in een ander topic iets geplaatst over de korte beentjes van m'n zoontje destijds..
    Hij had dan weer een groter hoofdje dan gemiddeld! En eenmaal geboren.. Elke meting bij het cb bleek dat hoofdje net iets bovengemiddeld. Klinkt alsof hij helemaal uit proportie is, toch? Nou niks van te zien hoor :D
    Ikzelf en mijn zusje schijnen hetzelfde te hebben, mijn moeder klaagde er ook over hihi (bevalling). Helaas heb ik een geplande ks gehad, dus ik kan je niet vertellen hoe het is.
    Deze zwangerschap weer een kindje met een iets groter hoofdje, waarschijnlijk. Laatst een echo gehad waarbij de baby zelf werd gemeten en dit kwam uit op 12w5d, hoofdje was 13w. Ben benieuwd hoe dit zich zal gaan ontwikkelen.
    Overigens heeft niemand er ooit iets over gezegd bij m'n zoontje, tijdens de echo's niet en op het cb ook niet. Is gewoon iets wat ik zelf altijd zie staan.. Maar hij volgt ook nog eens netjes z'n eigen lijntje dus ik maak me er nooit zorgen om ;)

14. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

60 cm voor een hoofd van een volwassene valt toch wel mee? Ik weet eigenlijk niet eens wat ik heb haha

Hier een baby met een klein hoofd 34cm gemiddeld is geloof ik 37 😉

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Is wel aan de grote kant hoor, maar het is niet zo dat je er gelijk uitzit als een alien :D. Ik heb een hoofdomtrek van 59 cm en ik heb bijv van kledingmaat s/m, maar m'n motorhelm heb ik zeker een L nodig.
    Mijn zoon had bijv met 8 weken een omtrek van 42 cm. Mijn jongste dochter had dit met 7 maanden..

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    #16 lovewinnie, May 16, 2016
    Last edited: May 16, 2016
    Mijn zoontje had ook groot hoofd in verhouding maar was wel maar 44 cm groot en 2740 gr ;) dus maakte veel goed. de omtrek was 37. Verhouding waren groot maar zoontje dus erg klein
    Met 15 maanden was het gemiddeld met 49cm en hij zelf 83cm en 12.5 kilo ;) dus zelf ineens groot ;).

Mijn dochter had kort na geboorte 35 cm en Was zelf 46 cm en 3160 gr. Mooi gemiddeld. Met 17 maanden was ze 47cm.

Het gaat dus echt om centimeter werk ;) en ja bevalling maakt dat niet echt uit.

17. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    De groeicurve kan wel minder snel stijgen hoor. Mijn baby loopt 2-3 weken voor op groei en curve zwakte nu iets af. 80% heeft hechtingen dus als je daar vanuit gaat kan het alleen maar meevallen... Alsje echt angstig blijft zou ik vragen of je vaker een groeiecho kunt krijgen.

Share This Page