Hallo allemaal Vanochtend een afspraak bij de verloskundige gemaakt en 27 april mogen we. Wat doen ze tijdens de eerste afspraak, ik ben dan een week of 8 liefs MIS
Allereerst gefeliciteerd! De eerste afspraak was bij mij best uitgebreid. Het was heerlijk informeel. Van te voren moest ik een vragenlijst invullen en die gingen we bespreken. Daarnaast werd mijn bloeddruk opgemeten en werd er een poging gedaan om het hartje te horen. Helaas zat de kleine nog teveel achter mijn schaambot verstopt en hebben we het bij de eerste afspraak dus niet gehoord. Verder heb je de ruimte om vragen te stellen en krijg je te horen wat je van de vk mag verwachten.
Hier de eerste afspraak een hele boel papierwerk... ook gepraat over vorige zwangerschap.. bloeddruk gemeten en ze heeft een echo gemaakt.. vind het wel heel leuk want myn vorige VK praktijk hadden daar geen echo app.. en hier dus wel...
hier alleen een intake -dus vragenlijst en eventjes je buik voelen + bloeddruk meten. Hartje luisteren doen ze in principe hier niet zo vroeg, omdat de kans heel klein is, dat je het al hoort. Ook geen echo, want hier hebben ze geen echo apparaat. Bij de intake kregen we wel een briefje mee om een afspraak te maken voor de 1e echo.
Ik kom net van de eerste afspraak. Ze heeft bloeddruk opgemeten. Een aantal vragen gesteld, uitleg gegeven over verschillende onderzoeken en hierbij boekjes meegegeven. En, het belangrijkste, ze heeft een echo gemaakt Een mooi kloppend hartje en precies 6 weken en 6 dagen
Ik ben een dag na jou aan de beurt, 28 april smorgens. Ook ik heb een vragen formulier ingeleverd. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat.
Ik mag volgende week. Ben best wel beetje gespannen heb er veel zin in. Donderdag intake en vrijdag echo spannend, kan bijna niet wachten.