windei of korter zwanger?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamasan, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

Vandaag een spoedecho gehad omdat ik bloedverlies had, maar ik weet niet goed wat ik er van moet denken.
    Ik trof een gyn met haast en die weinig spraakzaam was.
    Toen ze het apparaat aan wilde zetten maakte ze al de opmerking : ow dit apparaat ken ik niet :(

Er was een leeg vruchtjezakje te zien, maar die was maar 4,5mm te klein zei ze.
    Toen ik vroeg met welke duur het overeen kwam zei ze tussen de 5 en 6 weken. veel verder wou ze er niet op in gaan.
    Ik kreeg nog een formulier mee vor hcg prikken en het bericht dat ik gebeld zou worden en ik mocht gaan :(

De gyn die me belde met de uitslagen benaderde het toch wel weer heel anders, dus ben flink in de war.
    Mijn HCG is prima en het kon volgens haar zijn dat ik minder ver ben.
    Wederom maar gevraagd hoe ver en die dacht aan 5w3d aan de hand van de echo en de uitslagen.
    Dus nog te kort om echt zekerheid te geven of het vruchtzakje inderdaad leeg is.

We hebben nu dus 3 scenario's;
    Het kan dus een windei zijn en dan blijft de HCG stijgen en zal een nieuwe echo uitsluitsel moeten geven.
    Het kan een beginnende mk zijn, maar dat zullen we dan meteen zien aan de HCG.
    Of ik ben inderdaad 4 dagen korter zwanger.

donderdag moet ik me om 13 uur melden om te prikken en dan mag ik gelukkig om 15,30 naar mijn eigen gyn.
    Dan krijg ik meteen de uitslagen en een nieuwe echo.
    Snap alleen niet dat 2 gyns 2 verschillende dingen zeggen.
    De 1e gaat er meteen maar vanuit dat het mis is en je staat binnen 5 min weer buiten en nr2 reageerd totaal anders :(

Herkent iemand er iets hier, want zo wordt je wel megaonzeker.
    Het bloedverlies is trouwens alweer over, dus dat geeft weer iets meer hoop.

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Toen ik zwanger was van Pete kreeg ik rond 9 weken een termijnecho. Ik dacht 9 weken en 1 dag zwanger te zijn, maar volgens de echo zou ik 8 weken en 3 dagen zwanger zijn. Er klopte wel gewoon een hartje, dus alles was in orde. Waarschijnlijk heb ik gewoon een latere eisprong gehad.

Een vriendin van mij is nu zwanger en toen ze haar termijnecho kreeg, bleek ze 12 (!) dagen korter zwanger te zijn. Ook bij haar gaat alles goed en ze is inmiddels bijna 12 weken zwanger.

Ik kan natuurlijk geen uitspraken doen, maar op zich hoor je het wel vaker dat er een verschil van een paar dagen is. En het is sowieso te vroeg om een hartje te zien kloppen, dus ik zou het even afwachten. Veel succes donderdag!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb het hier al vaker gehoord, dat er van die negatievelingen tussen zitten, die zelfs al praten over curretage etc of over het krijgen van een miskraam, terwijl later blijkt dat alles gewoon goed zit. Erg naar voor de zwangere!
    Voor de ene gyn blijkt het glas toch vaker half leeg en voor de andere half vol...
    Maar de conclusie blijft dat het gewoon afwachten is tot volgende week. Een dag of 4 verschil is zeker heel normaal.
    Ik ga voor je duimen dat de 2e gyn gelijk heeft! Heel veel sterkte met wachten nu! Hopelijk zie je donderdag meer, hoewel 3 dagen ertussen ook weer niet zo heel veel is... meestal hoor je dat mensen een week later terug moeten komen.

4. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Bedankt meiden,

Ben er al wel achter dat het inderdaad 2 kanten op kan.
    sinds vanmiddag heb ik weer wat bloedverlies, niet veel, maar het zit me toch niet lekker.
    Wel wat krampjes, maar niet het geen wat ik gewend ben bij een mk, meer de krampjes die je krijgt nadat je volop bezig bent geweest.

@athina, ik moest eigenlijk morgen alweer komen, maar aangezien ik donderdag al een afspraak had staan mocht het een dagje later.
    Vanwege een flink aantal mk's en een bbz houden ze me goed in de gaten.
    Zolang er geen verbetering is zal ik voorlopig nog wel om de 2/3 dagen moeten blijven komen, dat was de vorige keer ook al zo.
    Nu morgen nog doorkomen en dan weer dagje ziekenhuis...
    Hopelijk is er dan al wat duidelijkheid, want dit vreet aan je

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik herken het wel een beetje. Ik ging in deze zwangerschap met 6 week op controle en we zagen ook alleen maar een lege vruchtzak. er werd gelijk gezegd dat ik of zwanger was van een windei of at ik een miskraam zou krijgen of minder ver was.
    maar een week later was ik dus wel gewoon 7 week zwanger en zagen we een kloppend hartje en ben dus inmiddels 28 w.
    bij mijn 2e waren ze ook bang voor een miskraam omdat er vocht buiten het vruchtzakje zat en dat is nu een gezonde bengel van bijna 2en half. ik hoop voor je dat het bij jou net zo uitpakt als bij mij.
    sterkte met die verschikkelijke onzekerheid.

Deel Deze Pagina