vreemden aan mijn buik.

Discussion in 'Zwangerschap' started by -, Nov 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Meiden, ik erger me groen en geel aan mensen die aan mijn buik zitten en dan nog ongevraagd ook!

Een collega of kennis hoeft niet aan mijn buik te zitten vind ik.

Wat doen jullie daarmee?

2. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    ik zeg het gewoon! Wordt dan toch afgeschoven op de hormonen als je niet aardig bent hihihi

3. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

Aug 7, 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    ik vind het niet erg maar juist leuk zolang het maar bekende zijn wij hebben iets wat hun niet hebben op dat moment en als ze aan me vragen of ze even mogen voelen ofzo dan vind ik dat gewldig het maakt me zo trots als een pauw maar zijn het vreemde mensen die ik nog nooit gezien heb op straat dan moet ik daar ook niks van hebben ik denk niet dat dat vaal voor komt hoor maar het kan,,,,,

ik denk dat mensen gewoon heel erg mee leven met je maar als je het niet wilt moet je dat gewoon zeggen het is jouw lijf en jouw kindje

liefs diana

4. Niet meer actief

Dat durf ik dus niet.

Ik durf wel te zeggen, mag ik dan ook even aan jouw buik zitten.
    Maar ja ze vragen het niet eens dus kan ik dat ook niet zeggen.

5. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

Aug 7, 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    gewoon doen als je er ongemakkelijk bij voelt gewoon doen breng het tactisch en zeg heel vriendelijk ik heb het liever niet als jullie aan mijn buik zitten

6. MarieLize

MarieLize Actief lid

Jul 16, 2006
    431
    0
    0
    En als je nu eens net zo ongevraagd aan hun buik gaat zitten voelen? Dan hoef je niks te vragen of te zeggen of af te wachten of zij wat vragen, maar de meeste zullen wel merken dat het onprettig is als iemand zomaar aan je buik zit. :)

Los hiervan sta je helemaal in je recht als jij zegt dat je liever niet hebt dat ze zomaar aan je buik zitten. Misschien help dit trucje iets: zou jij het prettig vinden als die mensen zomaar aan je kind zouden zitten voelen? Je kind zit in je buik...je komt daarmee als het ware voor je kindje op.

7. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Volgens mij bestaat er ook een t-shirt met de tekst "Do not touch". Dan hoef je het niet te zeggen :)

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    @Butterfly: Ik vraag me alleen af of zo'n shirt het tegenovergestelde niet in de hand werkt.

Ik heb het nog maar 1 keer gehad. Nu ga ik zaterdag naar een verjaardag van mijn oma waar dus veel familie zal zijn. Inmiddels ben ik een eindje onderweg en ik wil helemáál niet dat iedereen aan mijn buik gaat zitten. De kleine neemt inmiddels erg veel plek in en is onder de huid goed te voelen. Als hij zich afzet en je duwt (zachtjes) tegen hem aan, dan doet dat gewoon zeer.

Ik ga er ook gewoon wat van zeggen als iemand ongevraagd aan mijn buik wil zitten.

9. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Heb je er veel last van Janne? Bij mij heeft er nog niemand aan mijn buik gezeten (behalve meneer stranger natuurlijk), geen familie en al helemaal geen vreemden. Ik krijg wel veel blikken maar dat zal wel zijn omdat ik eruit zie als 17...

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    ik vind het moeilijk om er iets van te zeggen. Tot nu toe hebben er ook nog niet veel mensen aangezeten.
    Maar van die paar mensen, hebben ze het geen van allen gevraagd van te voren. Voordat je het weet raken ze de buik even aan en zo is de hand ook weer weg. Moet zeggen dat ik niet zo heel erg vind. Maar liever niet natuurlijk. Ben niet zo van het aanraken van andere mensen.....

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Hahaha moet er wel om lachen ondanks dat het idd ook wel een beetje een raar idee is.
    Was net 12 weken ofzo toen de eerste hand op m'n buik werd geplant, wist van gekkigheid niet waar ik kijken moest :)

Zolang het maar mensen zijn die me na staan vind ik het niet erg, zoals vrienden, familie etc. Ben ook trots op m'n buikkie dus ze mogen best ff voelen haha (weet niet of ik er aan het einde van de zwangerschap nog zo over denk hoor!)

Maar als wildvreemden dat zouden doen? Jeetje, die zouden volgens mij gewoon een tik van me krijgen :(

12. Niet meer actief

Wildvreemd zijn ze niet.

Maar ik ben toch ook niet zo close met die mensen, dat ze er ongevraagd aan mogen gaan voelen.

Kijk ouders, broers en zussen oke.

Maar collega's!

Nu had ik het net ook weer. Ik heb zelf bij voorbaat al mijn handen op mijn buik gelegd.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik vind persoonlijk dat mensen die BUITEN de zwangerschap om niets aan je lichaam te zoeken hebben ze in de zwangerschap er ook met hun tengels vanaf moeten blijven.

En idd vallen collega's daar ook onder! Jeetje zeg, die zwangere buik van je is behoorlijk intiem vind ik zelf!

14. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    Ik denk dat veel mensen het ook wel doen als een soort manier van aandacht tonen voor je zw. schap, dat ze denken dat je het leuk vind om die aandacht te krijgen aangezien er gerust zwangeren zullen zijn die het wel heel leuk vinden als mensen aan hun buik zitten. Als je het moeilijk vind om eerlijk aan te geven dat je het niet leuk vind dat ze aan je buik zitten, kan je ook aangeven dat je buik wat gevoelig is en dat het niet zo prettig aanvoelt als anderen er aan zitten. Dan zien ze het niet zo snel als een persoonlijke aanval en jij bent er hopelijk vanaf. Je hebt er dan natuurlijk wel altijd mensen bij die vragen waarom je buik dan zo gevoelig is, dit kunnen dan je darmen zijn of bandenpijn ;) Ook aangeven dat de baby van buitenaf nog niet te voelen is, kan helpen.

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Als ze bij mij echt willen voelen voor de kleine hebben ze bij mij ook pech. Voel hem zelf al bijna niet, heb een voorliggende placenta en mijn buikspieren zitten strak om de baby heen. Voelt ook hard mijn buik. Dus heb daar wel een goed excuus voor :)

16. Niet meer actief

Ja het is heel persoonlijk, zo'n t shirt kan een ideetje zijn :D

Ik heb nooit zo'n moeite met dit soort dingen maar dat heb ik normaal gesproken ook niet, ben een open boek en zolang mensen me niet half aanranden is het okay hoor :p maar ligt denk ik heel erg aan hoe je in elkaar zit ik ben vrij extrovert en deel alles met iedereen die het maar wilt weten haha

17. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ikzelf vind het ook een beetje moeilijk....
    Afgelopen zaterdag ook weer, de vriendin van een collega die zomaar ineens haar hand op mijn buik legt :confused: En er dan ook nog bij zeggen dat ik behalve bij mijn buik verder ook best wel aangekomen ben.... Wist niet wat ik zeggen moest.... :( Ik heb het dus maar zo gelaten, maar het liefst had ik haar een tik gegeven ;)

Zelfs mijn moeder komt niet ongevraagd aan mijn buik, waarom zou een vage bekende dat dan wel doen?

Ik heb ook aan zo'n shirt of buikband gedacht met do not touch, maar ik denk dat zulke brutalen zich daar toch niets van aantrekken :)

Mijn man zei tegen me dat ik er best wat van had mogen zeggen als ik dat niet fijn vind, maar op een of andere manier vind ik dat toch moeilijk!

Marian

18. Female

Female Niet meer actief

ik heb het tot nu toe nog niet echt meegemaakt, maar ik vind het ook vreemd, het is veel te persoonlijk, zéker als je iemand niet of nauwelijks kent... ik heb vroeger vaak genoeg aan de buiken van tantes enzo gevoeld, maar dan vroeg ik altijd eerst of dat mocht... ik zou het zelf ook nooit zomaar bij iemand doen...

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik durfde het zelfs niet te vragen bij anderen :oops:

20. patricia24

patricia24 Actief lid

Jan 27, 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik ook niet, toen een vriendin van mij zwanger was heb ik haar nooit aan de buik gezeten. Omdat ik dat persoonlijk ook niet fijn zou vinden.
    Nu ik zelf zwanger ben zit alleen me vriend eraan, me eigen moeder heeft er zelfs nog nooit aangevoeld, me broertje wel omdat ik hem zelf had gevraagd of ie de baby wilde voelen bewegen, hij vond het maar een raar gevoel. Maar een kennis daar in tegen een jongen, toen ik net zwanger was en we zagen hun dan weer een keer,steeds zat ie aan me buik, ik heb hem daarop aangesproken dat ik dat niet op prijs stel, sindsdien blijft ie er netjes af :)

patricia

Share This Page