Dag dames, Graag de mening gevraagd van dames die helaas net als ik ervaring met een miskraam hebben. Afgelopen zomer heb ik een miskraam gehad maar prijs me gelukkig dat ik inmiddels alweer 9 weken zwanger ben. Kiezen jullie ervoor om na deze nare ervaring de reguliere controles bij de verloskundige te doorlopen of kies je bewust voor extra controles via de gynaecoloog? Wij/ ik heb gekozen om niet voor een eerdere echo en extra controles bij de gynaecoloog te vragen maar via dit via de verloskundige te laten verlopen. Toch twijfel ik nog wel een beetje aangezien een verloskundige normaal gesproken (lijkt me) minder ziet dan een gynaecoloog. Aan de andere kant, als het goed gaat gaat het goed en als het mis is kunnen beiden toch niets doen. Gelukkig heb ik over deze zwangerschap een erg goed gevoel (is anders dan de vorige keer). Maar ik blijf af en toe wel twijfelen: verloskundige of gynaecoloog.
Hoi Tinkerbel... Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, hoop dat het deze keer goed mag gaan maar positief blijven denken heh !!! Ik heb er zelf voor gekozen om gewoon onder controle van de vk te blijven, ik kon wel eerder een echo krijgen (via gyn. z.h.) met 7 weken maar omdat de kans dan nog vrij groot is dat het alsnog mis gaat had ik liever een echo met 9 weken (is de kans toch weer een stuk kleiner). Ook was er bij mij geen reden om onder controle van een gyn. te gaan aangezien het de vorige keer gewoon "domme pech" was dat het mis is gegaan. Vind dat iedereen het voor zichzelf moet bepalen, kan me voorstellen dat je eerder en vaker een echo wilt ter geruststelling maar bij mij had het waarschijnlijk niets uitgemaakt aangezien ik met de 20 wkn. echo nog steeds bang was dat het niet goed zou zijn die angst blijft er toch wel inzitten!!! Heb jij nu nog geen echo gehad dan? Ik ging er namelijk vanuit dat wanneer je dus een mk hebt gehad je 1x een vroege echo (8 á 9 wkn.) krijgt... bij mij tenminste wel gebeurd omdat ik de vorige keer al 12 wkn. zwanger was toen ik erachter kwam dat het vruchtje al met 7 wkn. dood was [-X Nou ik wens je heel erg veel succes... De beslissing van vk of gyn moet je denk ik toch zelf maken!!! Liefs Nelleke
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe dat nu strax bij mij gaat.... Ik ben namelijk deze week 2x gecurrateerd omdat na de 1e curretage een infectie is ontstaan... Ik denk eigenlijk dat ik gewoon bij de verloskundige zal blijven maar dan wel eerder een echo mag laten maken! Vaak sturen ze je ook pas door als je meerdere miskramen hebt gehad geloof ik?
gefeliciteerd met je zwangerschap ik mocht helemaal niet kiezen ben na mijn miskraam toen ik weer zwanger was van Belle gewoon naar de vk gegaan ik heb toen wel een echo gehad met 9 weken heeft de vk geregeld
Chantal: Mij is niet direct de keuze voorgelegd. Maar de gynaecoloog heeft de vorige keer gezegd nadat het mis was gegaan dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap eventueel ook direct bij hem onder controle kon komen, dus dat dit een optie was. Kanellie: ik heb met precies 10 wk de eerste echo. Verloskundige heeft het verder ook niet gehad over een eerdere echo. En ik vond het zelf toen ook niet noodzakelijk. De onzekerheid zal altijd wel blijven, deels door de ervaring van een miskraam en deels omdat iedere aanstaande moeder dit wel zal hebben. Kleintje: heel veel sterkte