Ff klagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Deb26, 7 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik wil heel even klagen over de negatieve reacties die ik van mensen om me heen krijg als ze horen dat ik pas 8 weken zwanger ben.
    Als ze horen dat ik zwanger ben is het : o wat leuk blablabla
    Maar als ik dan vertel dat ik 8 weken ( en 3 dagen ) zwanger is het meteen van;; oh, da's nog wel errug pril he? ( en dan meestal nog erachteraan van; is het niet wat vroeg om te vertellen?)

Gek word ik ervan.
    Aaaaaah!

Tuurlijk weet ik dat de eerste 3 maanden het spannendst zijn en dat er van alles mis kan gaan, maar als je daar constant bij stil moet staan word je helemaal gek.

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad, en het was geweldig. Het hartje hebben we zien en horen kloppen. De beeb bewoog zelfs al! Daar waren we helemaal blij mee. Maar als ik dan net iemand aan de telefoon heb om te zeggen dat de echo goed was en diegene vraagt hoever ik nu ben, en als reactie op de 8wke krijg, ja, dat is nog niet zover kan ik zo pissig worden.

Sorry, moest t effe van me af schrijven..

Debby

2. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    heel herkenbaar hoor meis heb ik ook gehad en heb het nog steeds gek word je ervan

3. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Meid klinkt echt niet vreemd hoor...... Ik verwacht dat de meeste van dat soort reacties waarschijnlijk jouw blijdschap niet begrijpen of misschien wel benijden. Als jullie het lekker van de daken willen schreeuwen gewoon doen!
    En dan reageer je lekker terug met: "Ik dacht dat jullie wel geintresseerd zouden zijn, wat er in ons leven speelt. Je vraagt toch niet voor niets hoe gaat het...." Dan zullen ze vast vlug inbinden!
    Geniet er lekker van hoor meid..... Laat je niet opjutten!

4. engeltje22

engeltje22 Actief lid

27 apr 2007
    126
    0
    0
    laat mooi gaan moet je hellemaal niks van aantrekken ook al ben je nog maar een week zwanger iedereen zou blij zijn en dat soort mensen zullen wel zelf al een hele tijd bezig zijn met zwanger worden JALOEZIE is dat

5. lkm

lkm Actief lid

3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    ik ben bijna 13 weken zwanger en nog steeds zeggen ze het ;)

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Maar..... 8 weken is toch ook nog heel pril? Dat is dan toch niet raar of negatief als mensen dat pril vinden.... 8-[

Ik zou me er maar niet te druk om maken.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou ik vond het ook storend!
    Ben je na jaren knokken eindelijk zwanger krijg je zo'n domme opmerking van: t kan altijd fout gaan!

Alsof je dat zelf niet weet zeg! Mijn blijdschap werd er behoorlijk door getemperd!

Als jij er aan toe bent om te vertellen dat je in verwachting bent dan hoeft een ander niet negatief te doen.

Gelukkig ben ik nu 14 wk en heb ik er geen last meer van.

8. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik weet wel dat het pril is ,maar ik stoor me eraan omdat ik er superblij mee ben.
    Het is niet leuk als mensen reageren alsof je een wandelende tijdbom bent en dat je op elk moment je kindje kwijt kan raken.

Ik zal idd blij zijn als het 4 weken later is, maar het is niet dat het dan zeker is dat er niets meer fout kan gaan.
    Daarom hebben we het ook vrij snel aan iedereen verteld. Het kan op elke moment fout gaan, ongeacht hoever je bent. Je moet er gewoon niet vanuit gaan, anders word je gek.

Groetjes Debby

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lekker genieten hoor meid!
    In ieder geval proberen...

10. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16

Zal ik zeker doen, thanks ;)

11. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Bij mij is het dus percies het zelfde om gek van te worden als ik het nu tegen iemand vertel zeg ik erbij ach ja tis nog pril.
    Ik heb al voor mijn dochter die nu 4 is een miskraam gehad toen heb ik de reacties niet gehad en met 11 weken en 3 dgn was de echo die vertelde dat het niet goed was,wat ik toen vond is dat je dan ook je verhaal kwijt wil,want wat mij lijkt is als je niet vertelt dat je zwanger bent en het gaat dan mis dan zeggen ze weer o was je zwanger dan.
    dus ik ga er vanuit dat het gewoon goed gaat,je kan er niks tegen doen helaas,en vertel vol trots aan iedereen die het wil weten IK BEN ZWANGER
    Groetjes jeslin

12. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Ik heb het om die zelfde reden nog maar tegen alleen een paar hele goede vriendinnen vertelt

13. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik herken het ook wel...ik heb het op mijn werk al heel vroeg verteld omdat ik onwel geworden was en naar de spoedeisende hulp was gebracht...ik vond het niet eerlijk om hen te laten denken dat het iets ernstigs was terwijl het door de zwangerschap kwam. Toen hebben we het ook redelijk vroeg aan anderen verteld...

Maar sommigen reageren idd erg vervelend van 'dat je het nu al vertelt'. Ja, dus, en? Ik ben er superblij mee dat ik zwanger ben, ik weet heus wel dat het nog mis kan gaan, maar dat wil niet zeggen dat ik daar de eerste 12 weken alleen maar aan moet denken...Ik wil het gewoon lekekr kunnen vertellen en als het mis zou ga, nou ja, dan vertel ik dat ook. je moet toch de mooie en de minder mooie dingen met mensen kunnen delen?

14. Wij hebben het ook al heel snel verteld tegen iedereen ( ook dmv ivf zwanger geworden) en alhoewel ik bang was voor die reacties heb ik het nooit te horen gekregen (gelukkig) Lekker van genieten en wat andere zeggen.... niks van aantrekken .

15. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Zulke reacties blijven.. grrr.. terwijl ik zo trots ben! een greep ervan:

"10 weken? o, het is nog pril, kan nog van alles gebeuren!" (eh.. maar ik ben zo blij!)
    "Is het een meisje?, dat vertel je toch niet!" (huh?)
    "Zooow.. jij bent dik, is dat wel normaal?" (dik? helemaal niet)
    "Ben je niet misselijk? Ow, wat raar!" (raar?)
    "Niet zoveel melk drinken, straks is je kindje allergisch!" (huh?)
    "Je moet je kindje maar .... ..... noemen!" (argh)
    "Ik verwacht wel dat je het kindje .... gaat noemen!" (? Argh)
    "Je kiest toch niet zo'n lelijke top20-naam uit he?" (zucht)
    "Het wordt toch hopelijk geen moeilijke naam." (zucht)
    "Zou je dat nou wel doen, een zwart wipstoeltje?" (en ik vind hem zo mooi!)
    "Heb je 26 euro betaald voor deze schoentjes? Ze lijken wel gebruikt!"
    "Jee, wat heb jij belachelijk veel kleertjes gekregen!"
    "Ik vind dat meubelstuk echt niet mooi hoor!"
    "Je moet dit niet, je moet dat niet.. etc etc"

16. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    hoi

dit klopt is inderdaad helemaal niet leuk om teh oren als iemand zo iets zegt.
    ik zelf heb het met 5 weken verteld maar gelukkig kreeg ik niet echt negatieve reacties daar was ik wel blij om.
    alleen van een vriendin kreeg ik die wel en dat was echt niet leuk om te horen
    maar voor ons was het gewoon goed op het moment dat we het hartje hoorde kloppen en het kindje op de echo zagen
    inmiddels ben ik nu 16 weken zwanger en moet zeggen de tijd is voorby gevlogen
    ik wens je veel succes verder met de zwangerschap en trek je niet al te veel aan van wat mensen zeggen want je hebt mensen die denken het altijd beter te weten.
    gewoon doen waar jij je goed by voelt en wat goed is voor jullie en de kleine

groetjes nancy

17. meiske

meiske Lid

20 apr 2007
    92
    0
    0
    Heerhugowaard
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook altijd van mening was dat je het rond week 12 het beste pas aan mensen kon vertellen. Wist ik veel. Ben nu zelf net zwanger en besef hoe moeilijk het is dit niet aan iedereen mede te delen :)

18. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    het eerste wat ik te horen kreeg van mijn schoonmoeder was..

oww wat leuk en als je me elke week komt halen gaan we lekker wandelen, dat lijkt me nou zo enig :schock:

uuuhhh ik heb maar ja gezegd maar je denkt toch niet dat ik elke week verplicht ben om met oma te gaan wandelen :rolleyes:

Deel Deze Pagina