Ik heb vandaag een echo gehad, maar er was helaas niets te zien behalve verdikt baarmoederslijmvlies. Ik heb daar weer een test gedaan en die was positief. Ik weet dus niet hoever ik nu precies ben. Als ik uitga van mijn laatste menstruatie (7 december) ben ik nu 5,5 week.. Moet ik me nu zorgen maken of komt dit wel vaker voor? Jammer genoeg was mijn gyn niet bepaald behulpzaam en had nogal haast volgens mij
Ik mag over 2 weken terug komen! Pff, nu begin ik me echt zorgen te maken. Kan het ook zo zijn dat ik nog wat vroeger in mijn zwangerschap zit dan gedacht? Mijn gyn had het over 3 weken terwijl we vorige maand aangezien mijn vriend een paar weken naar het buitenland was voor zijn bedrijf, maar 1x rond de vermoedelijke eisprong sex hebben gehad.. 7 december was de eerste dag van mijn laatste menstruatie en we hebben 17 december sex gehad.. Ik snap het niet meer
Maak je geen zorgen! Ik heb ook met 5 weken en 5 dagen een echo gehad en was ook helemaal niks te zien, ook alleen verdikt baarmoederslijmvlies. Komt gewoon omdat het nog te vroeg is! Ik heb dit onderwerp ook geplaatst toen ik niks zag haha en zoals je ziet ben ik nu 13 weken zwanger en was er dus 2 weken later wel een kloppend hartje te zien! Dus niet gaan stressen!! Is nergens voor nodig.
Dankjewel Ess85! Dat geeft moed! Ben benieuwd of er meer dames zijn die hetzelfde hebben meegemaakt..
Ja dit hebben zeker meer mensen gehad, op mijn topic werd vaak gereageerd en er waren een hoop mensen die het ook hadden. Dus echt waar, maak je geen zorgen. Verdikt baarmoederslijmvlies wijst op een zwangerschap zei mijn gynaecoloog.
Ik ben vorige week geweest voor een echo, maar volgens mij was ik erg vroeg, want er was ook nog niet echt iets te zien. De gyn dacht wel in een 'hoekje' iets te zien. Verder heb ik dezelfde symptomen als bij mijn 1e zwangerschap (moe, moe, moe!) en het uitblijven van m'n menstruatie. Ik heb 9 feb. weer een afspraak, maar ik maak me er niet druk om. Tis gewoon te vroeg om iets te zien. Normaal is een 1e echo ook pas met 8 weken trouwens.
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook een echo gehad met 5 weken en er was toen ook alleen verdikt baarmoederslijmvlies te zien en volgens de gyn zag mijn baarmoeder er "zwanger" uit. Verder helemaal niets. En het is allemaal goed gekomen, hij wordt over twee weken alweer 2 jaar!
Ik heb precies 2 weken geleden een echo gehad en toen gingen ze uit van 5 weken zwangerschap. Heb onregelmatige cyclus en was na mijn miskraam op 11 november niet meer ongesteld geweest. Ook alle ovulatietesten bleven negatief dus echt geen idee wanneer ik precies zwanger ben geraakt. Maar 3x sex gehad rond 11 a 13 december. Dit was mijn echo, zag dus alleen een holte.
En vandaag weer een echo gehad en nu gaan ze uit van 6 weken en 3 dagen, dus minder ver dan gedacht. Maar was ook niet zeker, kon alsnog een week verder zijn dus afwachten maar weer. Het was goed gegroeid en zag een hartje knipperen.
Bedankt allemaal voor de geruststellingen! Ik voel me nog steeds onzeker omdat ik ook echt absoluut geen last heb van klachten.. behalve dan heel erg emotioneel, last van boeren/mijn maag, grotere borsten (niet gevoelig, wel gevoelige tepels), soms wat steekjes/krampjes in m'n onderbuik. Maar ik weet ook wel dat dat niets zegt.. ik ben bijvoorbeeld niet misselijk, had vorige week wel veel minder eetlust maar echt misselijk ben ik niet. Pff.. afwachten.
Wij hadden met megan ook een echo met 5wkn en toen was er een heel piepkein vruchtzakje te zien. Met 7wkn zagen ze pas een vruchtje zitten. Nu doen ze in het VU geen echo meer voor 7wkn omdat het te vaak voorkomt dat er nog niks te zien is terwijl er wel een zwangerschap is. Alle hoop is echt niet verloren hoor,het is nog echt heel goed mogelijk dat je echt zwanger bent! Sterkte met het wachten.
Hey meid, dat je geen zwangerschapsverschijnselen hebt, wil echt niets zeggen. Heb ik namelijk ook nooit gehad, en heb hier een vrolijk ventje rondlopen, en ben 30 wkn zwanger van de 2e. Maak je geen zorgen, het komt goed!
Bedankt dames! Afwachten is inderdaad het enige wat ik nu kan doen.. Klinkt het trouwens heel dom als ik zeg dat ik echt het liefst nog een test doe haha
haha nee klinkt helemaal niet dom. Dat had ik toen ook maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Maar echt waar, het is heel normaal dat er nu nog niks te zien was.. volgende keer weet ik zeker dat je wel iets te zien krijgt!
Ik denk dat het echt mis is hier.. net bij het afvegen roze bloed (niet rood) maar heb gewoon het gevoel dat het niet goed zit
Kan ook van een innesteling zijn. Mij is verteld dat je pas ongerust moet worden als het helder rood bloedverlies is. En niet een klein beetje, maar veel.
Pfff ik maak me nu dubbel zo veel zorgen Gelukkig was het een heel klein beetje, en echt roze.. niet rood.. Bah wat is dit rot zeg! Ik schrok me echt dood!
Ashley, ik heb ook geen kwaaltjes gehad . En als je 17 december sex hebt gehad, is de bevruchting nog weer een a twee dagen later, daarnaast nestelt het soms traag in enz enz. Toen ik 9 weken dacht te zijn (eisprong dmv ovutest, dus zeker wanneer) bleek het vruchtje pas 7 weken en 3 dagen te zijn. Met als reden dus waarschijnlijk trage innesteling. Ik maakte me toen ook zorgen, maar dat bleek niet nodig . Komt vast goed voor je! Maar snap dat het spannend is, ook gezien afgelopen zomer. Knuffel!