Onzeker eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Caresse, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caresse

Caresse Lid

21 okt 2014
    75
    0
    6
    Twente
    Hoi dames

Over exact een week heb ik onze eerste echo, de termijnecho. Als alles goed is ben ik dan 10+4. Ergens kijk ik er enorm naar uit, aan de andere kant vind ik het enorm eng. Toen ik net wist dat ik zwanger was had ik behoorlijke krampen maar dat nam snel af. Anderhalve week daarna was ik wat misselijk en draaierig maar dat ben ik ook al een poos niet meer. Wel ben ik nog steeds enorm moe, niet vooruit te branden en is mijn onderbuik soms knetterhard.

Ik weet wel dat het vaker goed gaat dan dat het misgaat, maar ergens ben ik Door de verhalen die je overal op Internet leest ook wel enorm onzeker geworden (lege vruchtzakjes etc).. zijn er meer meiden die dit herkennen?

2. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hey meis,

Ja hoor ik herken het zeker!!! Gelukkig hadden wij onze eerste echo al bij 6 weken dus dar scheelt een hoop! Door een twijfelgevalletje bij de echoscopiste mocht ik steeds om de 2 weken terug komen dus dat was heel fijn.
    Ook ik had in het begin veel kramp. Doodeng!!!
    Heb je de intake bij de verloskundige al wel gehad? Of niet? Ik was de eerste weken ook weeiig en draaierig. Mijn bloeddruk bleek toen heel laag. Nu is mijn bloeddruk prima en heb ik nergens last meer van. Ook mijn 'klachten' namen af zo rond de 9e a 10e week... Dus dat hoeft echt niks engs te betekenen!!
    Maar ik herken je onzekerheid zeker hoor. Elke echo vond ik weee doodeng!
    Probeer te genieten en alvast veel plezier en succes bij de eerste echo!

3. Caresse

Caresse Lid

21 okt 2014
    75
    0
    6
    Twente
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben, haha! De intake heb ik al gehad idd alleen voor de echo moet ik naar een echobureau.

4. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Ik keek ook op tegen de eerste echo. Is toch een klap als er iets mis zou zijn, maar meid maak je er niet teveel zorgen over.
    Net wat je zelf zegt een zwangerschap gaat vaker goed dan verkeerd.

En als ik je een tip mag geven: geen 'spook'verhalen meer lezen op internet, maakt jezelf alleen maar onzeker en zorgt voor stress. En
    laat stress nou juist slecht zijn voor je kindje ;)

Geniet ervan meid! En gefeliciteerd :)

5. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap je volkomen hoor, ik heb over 3 weken mijn eerste echo, en ik ben ook best bang.. Het liefst doe je iedere dag een test, maar daar moet je denk ik maar niet aan beginnen..

Maar ik denk altijd, bij het lezen van verhalen op internet, dat je je wel moet realiseren dat de vrouwen bij wie er wat fout is gegaan veel vaker hun verhaal delen, vooral op dit soort forums, dan bij wie alles goed is gegaan.. Dus het is natuurlijk niet helemaal representatief.

Ik las tijdens mijn icsi traject continue verhalen van mislukte behandelingen. Dat maakte me bang. Tot ik me realiseerde dat de vrouwen bij wie het wel was gelukt, al niet meer op dat forum aanwezig waren..

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar!
    Ik ben vorige week geweest en me op het ergste voorbereid, gelukkig een kloppend hartje.
    Nu moet ik over 3 weken weer maar ben ik bang dat het hartje niet meer klopt.
    Er is helaas niks anders dan afwachten.

7. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    Ik herken het zo!

Ik heb met 8 weken een echo gehad, en hier zagen we een kleine beebie met een kloppend hartje.
    Morgen heb ik de 2e echo met 10 weken, dus ik vind het weer enorm spannend of hij/zij er dan nog zit.. Ik denk ook aan de gekste dingen..
    Ik denk dat het normaal is, maar gelukkig zijn er zulke forums om je hart te luchten,
    Zoals je zegt het gaat vaker goed dan fout!

Komt goed meid x

8. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Pff die spanning die spanning...
    Maandag over een week, 11 mei is het hier zo ver...
    Nu krijg ik bij deze VK een vroege echo
    bij mijn 1e zwangerschap had ik er met 10wk pas de eerste..pff hoe hield ik dat vol..

kwaaltjes komen en gaan. mijn rugpijn is weer terug van weggeweest, met darmen zorgen ervoor dat ik 4 mdn zwanger lijk en ik val om 21:30u in slaap...
    Ik hoop op goede echo's!!

9. Caresse

Caresse Lid

21 okt 2014
    75
    0
    6
    Twente
    Hoi meiden

Sorry voor de late reactie.. maar fijn dat ik duidelijk niet de enige ben! Probeer er ook wel van uit te gaan dat het goed is, maar man wat ben ik blij als het woensdag is haha
    Komt steeds dichterbij nu, enorm spannend

10. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Het gaat vaker goed als fout gelukkig. Ik ben het dus ook op die manier gaan bekijken.
    9 van de 10 keer gaat het goed!

En net wat Elske ook zegt: stop met lezen van nare verhalen..

Ik heb mezelf ook nu nog een google verbod gegeven als het om de zwangerschap gaat. Werd er zooo onzeker van.

Probeer ervan te genieten :)

11. emma1983

emma1983 Lid

11 jun 2014
    35
    0
    0
    Ik vind het ook allemaal zo vreselijk spannend!
    De ene dag ben ik super positief en de andere dag ben
    ik super onzeker en bang! Ik ben veel misselijk maar kan het
    nog tegenhouden dus geef niet over. Dat maakt ook weer onzeker.
    volgende week vrijdag mogen wij voor een echo! Ik hoop dat we dan
    een kloppend hartje zullen zien en dat het dan ook wat echter is
    en ik er wat meer van kan genieten. Ik wens jullie allen veel succes
    en plezier toe met jullie echo's. Dat iedereen maar een positieve echo mag hebben!

12. Caresse

Caresse Lid

21 okt 2014
    75
    0
    6
    Twente
    Nou, ondanks dat ik net op de 10 weken grens zat hebben wel een heerlijk actieve baby gezien!!!! Hoop voor jullie dames ook op zulke beelden!

13. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Fijn zeg! Nou niet meer zo stressen hoor. ;)

14. emma1983

emma1983 Lid

11 jun 2014
    35
    0
    0
    Wij hebben gisteren een echo gehad, inwendig omdat ik een hoog BMI heb. Een mooi kloppend hartje gezien :)

15. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn meis!!!! Gefeliciteerd!!!

Deel Deze Pagina