Hallo dames, Ik ben 35+5 weken zwanger en had vandaag liggingsecho, Vandaag zag me verloskundige dat ons baby korte bovenbeentjes had van 33 weken. Toen we op de computer keken zaten het allemaal binnen het lijntje. Heeft iemand ervaring? Ik maak me zorgen omdat het kan zijn dat sommige baby syndroom van down dan kunnen hebben. Ze zei ook dat de buikomvang wel iets groter was maar ook gewoon binnen het lijntje. Ik hoop dat iemand me meer hierover kan vertellen.
Hoi!! Bij ons was het niks om zorgen over te maken! Onze oudste liep met de 20 weken echo 3 weken achter met de beentjes.. Als baby was het ook wel iets te zien, maar niks ergs! Nu gezonde grote vent en geen korte beentjes hoor!
Oke dat is inderdaad heel erg fijn.. Nou ik hoop dat er ook niks aan de hand is, morgen toch even bellen of het zeker weten niks ernstigs is. Tnnx meid
Hier ook korte bovenbeentjes maar niks aan de hand zoontje is gezond geboren ze zeiden er ook niet echt iets over
Zolang het op de curves blijft, is het wel goed! Hier viel het van de curve af en was het alsnog goed.
Ja hier ook korte bovenbeentjes bij de echo en nu een heel gewone peuter met gewone benen hoor. Ik zou me er niet al te druk om maken. We passen niet allemaal precies binnen de lijntjes.
Oh gelukkig ben niet de enige.. Moet nog 4 weken wie weet groeit hij nog wat bij hahaha. Ik hoop het echt dat er niks aan de hand is. Gelukkig door jullie verhalen ben ik wat gerustgesteld X
Hier bij alle echo's korte beentjes, de benen liepen ongeveer 1 week achter ( heb zelf ook geen lange benen) Maar toen onze kleine net geboren was, hoorde ik de gyn als eerste zeggen,' zo, die heeft lange benen!' Bleken de benen toch langer dan dat er opgemeten was!
Ja we moeten toch in ons achterhoofd houden dat de metingen niet altijd 100 procent kloppen en dat er natuurlijk paar mm of misschien groot verschil tussen zit.
Hier ook met name korte beentjes (rest ook heel klein) maar beentjes vielen heel erg buiten de curve...dame helemaal gezond!
Zolang het nog tussen de lijntjes valt zou ik me zeker geen zorgen maken Zeker bij dit termijn niet. Hier viel tijdens de meting van de 20 weken echo het hoofdje qua grootte best wel ver buiten de lijntjes (te klein). Een week later bij een extra controle werden er nog meer dingen geconstateerd, en daar werd heel wat heisa over gemaakt. Er zijn heel wat syndromen en afwijkingen genoemd en daar werden we allemaal best wel gestrest van. Tien dagen later weer een meting gehad en toen was alles ineens weer helemaal goed. Het bleek dat ze er ook een beetje naast hadden gezeten met meten. Dat gebeurt dus heel snel, een paar millimeter kan al verschil maken en in de tussentijd kan jullie kindje ook nog wel een groeispurtje maken. Komt vast goed
Nou fijn dat alles goed is gegaan met de kleintjes.. Ik dacht omdat ik donderdag 36 weken ben dat hij niet meer zoveel zou gaan groeien. Ben benieuwd!