Hallo dames. Afgelopen woensdag hebben we weer mogen zwaaien naar ons wondertje, de nekplooimeteing. De kleine was alleen erg dwars. Lag lekker te slapen met zijn rug naar mijn buik toe. Dan is het niet mogelijk om de nekplooi te meten, dus alles uit de kast gehaald om een beter beeld te krijgen. Hoesten, niezen, schudden.... niets hielp (soms heel even wel reactie, maar omdraaien ho maar...). Terug naar de wachtkamer en water drinken. Poging 2: wederom niet echt een succes. Weer alle trucjes, maar ook werd het "echo-en" steed onprettiger. Ze ging aardig te keer met het apparaat om de kleine daar te krijgen waar ze 'm hebben wilde. Het wilde nog niet lukken, dus weer terug naar de wcahtkamer. Poging 3: ik stond inmiddels aardig op klappen van al dat water, maar toch weer met het apparaat aan de gang. Niet echt zachtzinnig zeg maar. Op dat moment was het wel vervelend, maar echt pijnlijk was het niet. Na veel gedoe eindelijk een mooi plaatje (en ook een mooie uitslag, 1:2700). Nu zijn we inmiddels een paar dagen verder, en ik heb nog steeds het idee dat het rondom de baarmoeder "beurs" is. Bij vlagen ook pijn in mijn buik (banden denk ik), maar wel ook echt op de plek waar zij heeft zitten duwen (en bij vlagen best hard, om een reactie van de kleine te krijgen die er niet echt van onder de indruk was....). Zijn er meer dames die nog last hebben gehad na een echo en moet ik me zorgen maken? Vind het wel een beetje eng, na 3,5 dag... Heb woensdag de eerste afspraak bij de VK, en weet nu niet zo goed of eerder actie moet ondernemen of rustig af moet wachten... Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven... Knuffels van Knuffel!
Ik heb dat na de eerste echo van mijn dochter gehad. Dat was een uitwendige echo met 9 weken. Die mevrouw heeft ook hard geduwd on goed beeld te krijgen en het heeft nog dagen zeer gedaan. Ik was zo boos achteraf! Het is wel goed afgelopen verder, denk ook dat je kindje er geen last van heeft. Maar als je twijfels hebt zou ik gewoon de vk bellen. Normaal is het niet lijkt me... Succes!
Kan geen kwaad , hier na de 20 wekenecho echt een beurse buik gehad. Je kindje is goed beschermd in de baarmoeder, het is alleen minder prettig voor jou .......
Kan geen kwaad hoor... Zal straks nog wel erger worden denk ik.. Verder in de zwangerschap he... Dan gaan Ae lekker duwen bij je schaambot enzo om alles Goed te zien.. nee das niet fijn...