Hallo Dames, Ik heb de 20 weken echo gehad vorige week. Hierbij was te zien dat mijn placenta voor de uitgang ligt. Deze moet als het goed is nog optrekken omhoog. Met 30 weken heb ik weer een echo om te kijken of deze op is getrokken. Zo niet word het bevallen met een keizeslede. 1 procent kans dat het zo bleef zei de echoschopiste. Zijn hier nog dames met ervaring hiermee?? Op internet lees ik de gruwelijkste verhalen hierover bloedingen tervroeg geboortes.
Hoi toetje Ik had geen voorliggende placenta maar bij mij lag die er pal naast bij de 20 weken... De echovrouw zei ook idd dat het oprekt naarmate de zw veder ontwikkeld. Maar als die net als bij jou voor de uitgang leg kan het zo zijn dat je met een ks bevalt omdat de beeb er niet uit kan... Ze zien het vaker en het kan geen kwaad een placenta nestelt zich ergens in de baarmoeder en daar kan je zelf niks aan doen.. En wat die bloedingen betreft heb je die al gehad? Dat hoeft niet zo te zijn, dat vroeg ze bij mij ook of ik dat gehad had in begin van de zw maar dat was niet zo, ws omdat de placenta bij mij ook ervoor heb gelegen maar toch is opgerekt de weken erna... Je ziet dus kan alle kanten op gaan... Zolang alles met de beeb maar goed gaat is het belangrijkste!
Bij mijn 1e laagliggend en geen klachten. Met 30wkn mooi omhoog gegaan en normaal bevallen. Nu weer laagliggend maar nu wel klachten helaas wel bloedverlies en buikpijn en ik moet nu rust houden. Zitten of liggen en verder niks. Maar maak je op voorhand geen zorgen en mocht je wel klachten krijgen aan de bel trekken!
Hier ook een laag liggende placenta gehad hier ging het goed tot de placenta wat verder omhoog kwam te liggen toen begon het bloedverlies vanaf 32 weken regelmatig in het ziekenhuis gelegen omdat ik hele grote bloedstolsels verloor. Onze zoon is met 35weken en 5 dagen geboren via keizersnede maar dit was omdat de ontsluiting niet opgang kwam en ik ingeleid was omdat ik suiker had.
Hier ligt ook m'n placenta voor en te laag. Ik krijg met 32 weken een inwendige placenta echo. Ik heb gelukkig geen bloedingen of iets gehad. Maar ik zit al wel vanaf week 9 in de ziektewet, wegens andere klachten, dus erg druk ben ik ook niet. Het valt dus allemaal erg mee hoor!
Sorry, hier ook geen prettig verhaaltje helaas. Bij mijn oudste lag hij wel heel laag, maar niet voor de uitgang. Hij is idd nog aardig opgetrokken en ik kon via de "onderuitgang" bevallen. Ik heb tijdens de zwangerschap nergens last van gehad, ook geen bloedverlies, dus gewoon netjes de zwangerschap uit kunnen zitten. ik heb wel tijdens de bevalling bloedverlies gehad, alleen is het niet echt te zeggen of het nu door die placenta kwam of omdat ik behoorlijk ben uitgescheurd. Mijn placenta is er niet in 1 keer uit gekomen dus ik moest met spoed naar de ok om alle resten te laten verwijderen. De gyn zei toen wel dat dat het laatste vaker voorkwam bij een laagliggende placenta.
Hier ook voor de uitgang en 3 weken geleden een bloeding gehad. Volgende week weer een echo om te kijken of hij nog opgetrokken is. Ik moet zeggen dat het onbezorgde zwanger zijn er wel een beetje vanaf is na die bloeding.