Eerste echo, kloppend hartje en veel cystes

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by missblond02, Sep 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missblond02

Nov 22, 2013
    42
    0
    0
    Hoi dames,

Wilde even het verhaal van mijn eerste echo met jullie delen.
    Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad. Volgens eigen berekening zou ik 7w1d zijn maar bleek dat ik 6w4d ben. Ienieminie baby van 0,77 cm met een mooi kloppend hartje, echt een opluchting.
    Afgelopen 2 weken heb ik regelmatig vervelende steken gehad waardoor ik bang was dat het niet goed zou zitten. Deze steken heb ik bij mijn eerste zwangerschap niet gehad.. Maarja, iedere zwangerschap is anders dus ik dacht misschien hoort het er wel bij.
    Tijdens het zoeken naar mijn baarmoeder stuitte de mevrouw op meerdere cystes in mijn eierstokken.. De pijn en steken van de afgelopen weken zijn dus verklaarbaar.
    De eierstok rechts heeft meerdere kleine cystes en de eierstok rechts heeft ook meerdere cystes waaronder 1 can 2,8 cm! En dan te bedenken dat de baby maar 0,77 cm is.
    Over 2 weken moet ik terug voor een echo en gaat ze kijken wat de cystes in de tussentijd gedaan heb.
    Natuurlijk helemaal blij en overdonderd van het kloppende hartje dat ik verder niet gevraagd heb over de cystes.
    Is er iemand die ervaring heeft met cystes tijdens de zwangerschap? Verdwijnen ze, blijven ze zitten of moeten ze weg??
    Uiteraard geen idee hoe lang ze er al zitten maar bij mijn laatste ovulatie heb ik liggen huilen van de pijn dus ik vermoed dat ze toen al aanwezig waren...

Liefs!

2. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Zowel tijdens deze zwangerschap als die van mn zoontje had ik meerdere cyste. De grootste nu Is 6cm doorsnede. Bij mij zijn ze wel ontstaan na de punctie (icsi) en blijven vrijwel de gehele zwangerschap aanwezig, verdwenen na de bevalling van mn zoontje spontaan.

Mijn zus Had tijdens de zwangerschap van haar zoontje een cyste van 15cm, die is inclusief haar eierstok en eileider 6 weken na de bevalling verwijderd. (Zij Is gewoon spontaan zwanger geraakt)

3. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

Aug 22, 2013
    1,296
    2
    38
    Owja en natuurlijk hartstikke gefeliciteerd met een mooie eerste echo en kloppend hartje 😍

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Gefeliciteerd met de goede echo! Cystes komen vaker voor en hoewel ze heel pijnlijk kunnen zijn, kunnen ze meestal geen kwaad. Ik heb standaard cystes, zowel met als zonder zwangerschap. Meestal verdwijnen ze vanzelf. De laatste keer had ik er 3 van 5.5 cm. 2 links en 1 rechts. Pijn! Volgens de gyn had ik die maand 3 eisprongen gehad :( Blij dat ik die maand niet onveilig heb gevreeƫn :$:D meestal heb ik 1 a 2 cystes per maand. En ze verdwijnen meestal bij de nieuwe cyclus.

5. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

Nov 26, 2012
    295
    0
    0
    Ik had een vrij grote cyste, op week 13 was die helemaal weg. Komt vaak voor in het begin vd zwangerschap!

6. Ape

Ape Lid

Oct 11, 2011
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook een ervaringsdeskundige wat betreft cystes.
    Al vanaf het begin van mijn zwangerschap (via IVF) last van. Ze werden niet echt kleiner maar de gyn dacht dat het niet echt kwaad kon, rustig aan doen.... Natuurlijk gewoon door gewerkt.
    Tot ik 9 weken zwanger was en ik wakker werd met helse pijn in mn onderbuik die niet over ging. Na de huisarts direct door naar het ziekenhuis en zo snel mogelijk werd een operatie gepland; ik had een eierstokdraaiing door de cystes, door het gewicht was de eierstok dus gedraaid. Gevaarlijk voor de baby in de prille zwangerschap! Dus onder narcose hebben ze die gelukkig terug kunnen draaien en met de baby is alles godzijdank goed.
    Inmiddels zit ik wel thuis omdat er nog steeds een grote cyste zit die heel langzaam slinkt en de kans dat de eierstok nog eens draait aanwezig is.
    Verder extra moe van de operatie en de narcose, ook nog last met lang lopen en staan en nog best vaak een pijnlijke buik.
    Mijn tip: hou de cysten goed in de gaten! En zodra je pijn voelt, trek aan de bel!!!!

Share This Page