Want wij komen er niet meer uit. Als het een jongetje wordt, willen we het vernoemen naar Gerrit. Wat kan je daar nou voor mooie naam van maken??? Alvast bedankt voor het meedenken.
hmm Ger zo heette mijn vader, (eigenlijk gerrie of gerrit ofzo, maar dat vond hij beroerd dus hij heb t toen veranderd in Ger... )
Ik zoek een roepnaam en Gerrit komt dan in de doopnaam. Ik dacht zelf aan Edgar, maar dat vindt m'n man niet mooi. Als het er maar een klein beetje op lijkt, vindt ik het al goed. M'n dochtertje heet C.arlijne en dat komt dan van T.rijntje.
Moeilijk hoor! Husselend met de letters kom ik op: Terry, Gerrie, Reggie... Anders komt je al snel terecht in gerwin, gerard, germaine... moeilijke naam om iets leuks op te bedenken!!!! Succes! gerrit betekend dapper...misschien kun je een naam zoeken met dezelfde betekenis?
Ritger ? (lettergrepen gewisseld) Dan kan je ook weer uitkomen op Rutger Hihi als je dat andersom voorleest is het Gerrit
Bas Gerrit, en we noemen hem Bas? Haha is dat misschien een idee? Of als je Gerrit als onderdeel van de naam neemt? Als je bijv. Bas Gerrit achter elkaar opleest, lijkt het net één naam en spreek je Gerrit anders uit, dan dat het geisoleerd staat. Misschien is dát een ideetje? Leuk idee trouwens, ik hou wel van vernoemingen. Ons dochtertje krijgt als tweede naam de naam van mijn lieve schoonmoeder. xxx
Had zelf ook al aan Rutger gedacht, maar ook dat vindt m'n man niks. Nu heb ik tegen hem gezegd dat ie zelf maar met ideeën moet komen.... Maar ik denk dat die pas in week 40 komen. Haha...
Nou dan maakt hij het je wel erg moeilijk zeg !! Vind hij het ook goed als alleen de "G" erin voorkomt ? Dat maakt de keuze al wat ruimer!
Ik vind Gerwin eigenlijk heel mooi (en Gerrit heeft zo'n sterke Zalm associatie dat ik dat zelf echt zou vermijden ). Ook Rutger is een goed alternatief, maar ja, dat vindt je man dus niet Wij hebben hetzelfde probleem gehad met vernoemen naar de vrouwelijke lijn van mijn schoonmoeder. Die heeft echt een onmogelijk lelijke naam. Met wat fantasie hebben we een lettergreep uit haar naam (-lien, heel gewoon, maar je wil niet weten wat ervoor staat ) omgebogen tot 'lijn'). Ok, aan mij heb je niks, geen inspiratie. Maar. Heb je wat aan: NVB : voornaam bevat 'Ger' Je kan ook zoeken op eindigt op en begint met, en krijgt dan andere lijsten (wat ik niet helemaal snap, want 'bevat' zou eigenlijk alles moeten zijn...).
Ja, erg is hij hè?! Maar verder wel lief hoor... We zoeken denk ik iets wat niet zo vaak voor komt, maar ook weer niet zo apart is zodat niemand weet hoe het geschreven moet worden.