groeiecho 30 weken en te groot

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by wonderbaby, Jun 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wonderbaby

Jun 13, 2010
    70
    1
    6
    dames,

nu heb ik weer een groeiecho op 30 weken precies en de kleine werd nu op 1850 gram geschat. En zijn buikomtrek liep buiten de curve. Ze denken nu aan zwangerschapssuiker omdat hij steeds verder uit gaat lopen en het vruchtwater enorm is. En in kreeg eigenlijk groeiecho omdat de vorige te licht was net 2 kilo. Dus vinden ze dit het andere uiterste. Wie heeft hier ervaring in en kan mijn meer vertellen. is hij voor nu echt zo te zwaar en wat zegt deze termijn over het geboorte gewicht.
    alvast bedankt voor jullie reactie.

2. EsmayFleur

May 1, 2015
    85
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Mijn zoontje werd met 30 weken toen geschat op 1800 gram. En er werd bij mij niks meer over gezet. Uiteindelijke door gelopen tot 41 weken en toen problemen gehad omdat er niet verder naar gekeken is
    Hij woog 4.708 gram en moest gehaald worden met keizersnee.

Mijn nicht word volgende week ingeleid
    Omdat haar kleine met 30 weken 1900 gram werd geschat en toen moest ze weer suiker laten prikke en met de kleine werd met 35 weken geschat op 3600

3. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

Apr 6, 2015
    1,770
    427
    83
    Heel herkenbaar. Ik had dat ook met ongeveer 30 weken. Ik heb toen een glucose intolerantie test moeten doen en de waarden waren helemaal goed. Geen zwschps diabetes gelukkig maar. De conclusie was en is; het is gewoon een grote baby. Maar ik was op dat moment wel enorm in de stress. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. Succes!!

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hier ook een grote baby bij mijn dochter. Hoewel haar geschatte gewicht uiteindelijk toch nog bijna een kg hoger lag dan haar werkelijke geboortegewicht. Het blijft een schatting. InBelgiƫ word je sowieso getest voor zwangerschapsdiabetes, maar zeker bij een grote baby is dat nuttig. De suikertest moet wel gebeuren voor 32 weken, dus ik neem aan dat je je moet haasten?

5. wonderbaby

Jun 13, 2010
    70
    1
    6
    van de week moet prikken voor suiker. En hoop dat dat het niet is maar dat die gewoon een groeispurt heeft gehad. Ben zelf maar een kleine opdonderen met 260 cm en de echoscopisch zei al als het suiker is groeit tot 8,5 a 9 pond op 40 weken en dan zal bij mij niet gaan passen gezien postuur. grootste baby wat ik heb gebaard was 2700 gram en de kleinste 2200 gram. Dus schrok hier wel van omdat de echo eigenlijk voor een groeiachterstand was om in de gaten te houden.

6. Formidable2016

Oct 28, 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    bij mij werd hij op 30 weken op 1983 gram geschat. ook geen suiker. meerdere groeiecho gehad en hij groeit toch echt in zijn eigen lijn p97 las ik toen ze in het systeem schreef. gewoon een grote baby. geboorte gewicht wordt wel rond de 4kg geschat. moet nog even wachten of dat waar is haha . ben nu 36 weken zwanger.

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ik was donderdag 31.3 en kindje is 2 kg dat was ruim boven gemiddeld. Dus valt mee 1850 bij jouw termijn

Hoofdje was gemiddeld, buikje was 1,5 wk verder en bene waren 2,5 week verder.

8. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Had ik ook! Met de 20 weken echo zeiden ze heel stellig: Hij is ietwat groter dan gemiddeld. Hoorde dus later dat ie met de percentielen op 85 procent zat. Met 27 weken zelfs 93 procent! 2x getest op zwangerschapssuiker, gelukkig heb ik dat niet. Bij mij was de buik ook flink, evenals de beentjes. Hoofdje was gemiddeld. Heb groei echo's gehad tot 34 weken, toen zeiden ze daarna dat t een 8ponder word. Leuk, vooral als je voor t eerst bevalt. Vind het best eng, hoe krijg ik dat eruit haha!

9. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Zoontje werd met 31.4 geschat op 2400 gram! Dus ver boven gemiddeld! Uiteindelijk geboren met 37.4 en was 3845 gram, viel mij erg mee na wat ze hadden ingeschat!
    Het zou met 40 weken een 10 ponder zijn, maar ik geloof nooit dat hij dat had gehaald!

Share This Page