hoi allemaal in andere forum heb ik al vermeld dat ik 23 juni positief getest heb. echter 25 juni nogmaals getest.deze was ook positief maar stuk lichter. de urine was ook lichter. nu word er aangeraden om n bloedtest bij de dokter te doen. hoe gaat dit in zijn werking en wat voor duidelijkheid krijg ik hier mee. begreep dat ze dan je hcg waarde kunnen zien. moet die op n bepaalde waarde zijn bij een hoeveelheid weken zwanger? en vanaf hoeveel weken kan ik duidelijkheid via echo krijgen. heb de verloskundige nog niet gebeld,maar die gaf bij mijn miskraam in januari aan de volgende x eerder een echo te krijgen. gr sandra
hoi, met een bloedtest kijken ze indd naar de hcg waarde in je bloed, aan de hoogte hiervan kunnen ze zien hoe ver je zwanger zal zijn. je moet gewoon bloedprikken en dan nemen ze een buisje bloed af. een echo heeft pas zin tussen 6 en 7 weken.. dan kan je het vruchtzakje goed zien en het vruchtje.. ook zal in die week het hartje gaan kloppen. heel veel succes en ik hoop dat toch alles goed zal zijn. liefs xx
Ter aanvulling. Met een bloedtest wordt er gekeken naar het beta-hcg. Als dit in je bloed gevonden wordt weten ze of je zwanger bent. Ze weten niet of het goed zit en kunnen verder alleen een indicatie geven over het termijn. Zoals je in de tabel ook ziet, kunnen de waardes per vrouw nogal verschillen bij hetzelfde termijn. Door meerdere keren met een aantal dagen ertussen te prikken kunnen ze ook zien of de waardes goed stijgen en dit kan iets zeggen of het goed gaat (ook dit blijft een indicatie). Heel veel succes en ik hoop dat deze zwangerschap goed zit!