Hoi meiden, ik heb vorige week een echo gehad, maar ze wisten niet hoever ik was, waarschijnlijk 6 weken omdat ze wel een hartje zagen kloppen. Maar ik ben er zo onzeker over, heb er echt wakker van gelegen. Ik heb soms last van krampen en verder helemaal geen verschijnselen. Dus ik dacht: ik bel op en ik vraag of ik tussendoor een echo kan doen. Ik vind die mensen zo onvriendelijk. De echo word ook niet gedaan door mijn eigen verloskundige, maar door een andere verloskundige. De 1e keer ging al zo raar, ik kom daar voor de 1e keer. En een uitwendige echo, ja er klopt een hartje, ik zelf zag niets. Ze deed ook geen moeite om mij iets te laten zien en dat was, 5 min. later stond ik buiten.
Ik zou idd naar je eigen VK bellen.. Misschien kun je ergens anders terecht voor een echo.. Het zou idd raar zijn dat je nu een echo zou krijgen en dan niet rondom de 20 weken.. Want op de 20 weken echo controleren ze van alles en dat kan nu nog helemaal niet. Ik zou tegen je VK zeggen dat je ontevreden bent over de eerste echo en dat het je angst meer versterkt dan verminderd heeft. Hopelijk kan je eigen VK er iets aan doen.. Sterkte ermee.
Ja dank je! Ik bel vanavond naar haar. Ik vind het zo raar, ik weet ook niet hoe het normaal gaat. Ik ben nog nooit zwanger geweest. Maar ik vind dat ze wel iets aardiger mogen doen. Dit is toch een spannende tijd voor ons. En allemaal nieuw enzo. Ik vind dat ze bij de 1e echo wel iets meer tijd voor mij hadden mogen nemen. Ik wil ook graag weten hoe ver dat ik ben. Ik weet gewoon niets nu. Ik heb het idee dat ze doen omdat hun niet mijn verloskundige zijn en ik alleen voor de echo's kom. Ik weet het niet hoor.
Je gaat het hier nog vaak te lezen krijgen van me, maar: wat voor een systeem is me dat toch in Nederland... Als je hier in België voor een echo gaat, en ze zien nog geen hartje kloppen (bv net week 5 begonnen), kan je op bv week 7 teruggaan zodat de gynae zelf zeker is. Ik krijg elke 4 weken een echo, en niet alleen omdat ik een risicozwangerschap heb. M'n eerste zwangerschap verliep perfect en kreeg dan ook elke 4 weken een echo, moest ik niet eens voor bijbetalen (gewoon de visite betalen en dan trek ik nog de helft terug ook). Hou je achteraf wel een mooi echo-album aan over moet ik zeggen.
Hoi Bloem, Wat vervelend dat ze zo bot en kortaf deed. Maar je kan idnerdaad met 6 weken eigenlijk niets zien. Ik bleek vorige week 8 weken ipv 11 weken zwanger te zijn en zelfs dan zie je weinig behalve een vlekje met een knipperend extra vlekje ( het hartje). Gelukkig waren ze wel heel aardig en legde ze het uit. Behalve dat ik er wat van zou zeggen dat ze je zo behancelen, hoef je je echt geen zorgen te maken. Als het hartje klopt is het voor zover je nu met 6 weken kan zien in orde. Met acht weken zie je echt niets extra's Pas bij een week of 11, 12 wordt normaliter de termijn echo gemaakt. Even doorbijten dus. en dan gewoon met 11 weken terugkomen. Sterkte
Ze mogen zeker wel wat aardiger doen! De eerste zwangerschap ben je gewoon nog zo onzeker. Dat heb ik ook. Toen ik mijn eerste echo had namen ze echt de tijd voor me en hebben ze helemaal uitgelegd wat ik zag. Het was wel heel duidelijk want ik was al 11 weken maar toch fijn dat ze zo de tijd voor ons nam.. En ze ging proberen hele leuke fotos te maken enzo. Ik vind dat iedereen daar recht op heeft. Om tenminste een uitleg te krijgen van wat er te zien is.. Dus ik hoop dat je snel nog een goede echo krijgt waar ze echt de tijd voor je nemen.
30 jan krijg ik een echo, en dan ben ik misschien 9 weken. Maar krijg ik dan ook geen echo meer? Ik wil niet met 9 weken mijn laatste echo hebben hoor. Anders betaal ik er wel voor. Dat kan toch altijd?
Heel raar hoor meid! Als je je niet lekker voelt moet je kijken of je niet ergens anders terecht kan! Bij mij gingen ze eerst uitwendig zoeken maar ze kon niks vinden en hebben ze bij mij een inwendige echo gedaan en alles laten zien, ze hebebn echt alle best voor mij gedaan en waren zelf ook dolenthousiast toen ze die kleine zagen.. Dat deed me erg goed, kreeg ook een foto en ze maakte een 2e afspraak rond de 10 weken omdat ze vonden dat ik dan nog een beter beeld konden krijgen..Blijkbaar waren ze niet tevreden met de beelden die ze me gaven (de mijne lag erg verscholen maar ik vond de beelden echt prima) Heb er ongeveer een Half uur gezeten.. Kan begrijpen dat het je ongelukkig maakt als je eerste echo zo verloopt. Ik zou met je VK erover praten.. Is niet leuk! Succes en Sterkte
ik wou ook eerst niet bellen. Maar toen las ik hier dat iemand ook gebeld had omdat ze zich zo'n zorgen maakte. Ik dacht nou dan bel ik ook. Heb het zolang uitgesteld. Maar ik ben gewoon mega onzeker. Het hartje klopte dan wel, zei ze. Maar ik zou het toch graag met eigen ogen willen zien.
kun je trouwens een pretecho krijgen met 12 weken ofzo? Stel dat ik geen echo meer krijg. Dan vraag ik die gewoon aan of kan dat niet?