Wat gaat de vk doen morgen als..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jucade, 21 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Onze kleine nóg in n stuit blijkt te liggen? Kijkt ze het dan nog 2 weken aan of moeten we dan al voor een echo en een draaipoging? Hoe zit dit? (ben 34 weken zwanger).

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik ben vorige week geweest en ze wist het niet zeker hoe hij lag, dus ik heb deze donderdag een echo en dan eventueel een gesprek over een draaipoging, maar ik wil dat niet, ik ben wel 2 week verder, maar ik denk dat ze bij een eerste kind dan wel doorsturen al. Succes!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    iemand anders?

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik weet dat Wenniepenny een draaipoging heeft gehad pas en dat dit ook haar eerste kindje is, misschien kan je haar een pb sturen ;)

5. Niet meer actief

bij 34 wkn kan het nog steeds alle kanten op, volgens mij hebben ze graag dat het met 36 wkn wel startklaar ligt, maar dan nog kan het plots draaien enzo..

Ik geloof overigens ook niet dat ik een draaipoging zou willen.. weet niet, niet over nagedacht!

6. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Patroeschka,

Ons kindje ligt inderdaad ook in stuit. Ik denk dat je verloskundige pas actie zal ondernemen als dat met 36/37 weken nog het geval is (de meeste kindjes kunnen nog uit zichzelf draaien tot die tijd). Er kan dan een draaipoging worden gedaan zodat het kindje wellicht toch nog de goede kant op komt te liggen.

Bij ons is afgelopen donderdag een draaipoging gedaan. Helaas had ons kindje geen zin om ook maar een millimeter mee te werken, dus het ligt nu nog steeds in stuit. Wij moeten nu een keuze gaan maken of we voor een gewone (stuit)bevalling gaan of een geplande keizersnede.
    Wij neigen naar een geplande keizersnede omdat ons kindje volgens de groei-indicaties vrij fors is (zo'n 8 pond) en een groot hoofd heeft.

Hier vind je een link naar de NVOG-folder over Stuitligging, waarin je veel informatie kunt vinden over dit onderwerp:
    http://www.nvog.nl/files/07_stuitligging.pdf

Hopelijk draait jullie kindje nog in de komende weken!
    Mocht dat niet zo zijn, laat je dan niet gek maken door alle positieve en negatieve verhalen die je hier leest, maar ga op je gevoel af bij het kiezen van wel of geen draaipoging en eventuele andere keuzes die gemaakt moeten worden.

Groetjes, Wendy

7. Niet meer actief

Ik heb het nog even nagevraag bij de VK vandaag, maar inderdaad vanaf 36 wkn vinden ze het wel prettig als het head first ligt.

Ik heb inmiddels ook het besluit genomen om voor een stuitbevalling te gaan als het bij mij niet veranderd (ik moet 7 feb weer). Ik ga er een beetje vanuit dat dit kindje ongeveer het maatje zal hebben als astrid.. dus dat komt vast helemaal goei!

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Tot nu toe weer helemaal gerustgesteld want de kleine is gedraaid! Maar mocht nog niet té optimistisch zijn van de vk. :( Maar manlief is ook weer opgelucht.

9. Niet meer actief

hey wat goed.. ! Scheelt weer een portie stress!

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Patroeschka, fijn dat de kleine is gedraaid! Er bestaat natuurlijk altijd een kans dat z/hij weer terugdraait, ik denk dat de vk daarom aangeeft dat je niet te optimistisch moet zijn. Maar in de praktijk blijven de meeste kindjes rond deze tijd toch wel zo liggen hoor. De vk zal het wel goed in de gaten houden.

Wij hebben trouwens gekozen voor een geplande keizersnede. Maandag 12 februari a.s. wordt onze Baby-Day, tenzij:
    - ons kindje op de een of andere miraculeuze wijze er toch nog in slaagt om te draaien (kans is heel klein, maar heel af en toe gebeurt het nog wel eens)
    - ons kindje zich eerder aandient, dan wordt de keizersnede vervroegd uitgevoerd.

Ik heb een goed en rustig gevoel over onze beslissing, en kijk erg uit naar de 12e!

Groetjes, Wendy

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gek hoor dat je dan eigenlijk al weet wanneer de kleine komt!

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wenniepennie... lijkt me raar zeg om nu al te weten wanneer je je kindje krijgt.... :) Ik wil je in ieder geval al vast heel veel succes wensen!

Deel Deze Pagina