Hallo Heb een vraag, ik ben vanmorgen op groei / liggingsecho geweest en alles was gelukkig goed... Nu hebben ze het opgemeten en ik weet wat het wordt want ik heb hier eerder mijn echo geplaatst maar ben aankomende zondag 36 weken zwanger en uitgerekend op 12 februari 2012... Nu hebben ze het dus opgemeten en is het buikje boven de gemiddelde lijn zeg maar, de lengte, en de rest van de metingen waren wel aardig netjes en komen of op de gemiddelde lijn en of iets erboven en er staat op het papier iets van 3250 gram of zoiets is dat niet wat veel???? ik maak me best wel zorgen eigenlijk wat denken jullie hiervan gr silly
Ik had bij 30 weken een groei echo in ziekenhuis. Daar kwam het hoofd goed uit volgens schema, maar de rest van het lijfje lag ongeveer een weekje achter. Dit was bij de 20 weken echo ook al zo. Vanochtend heb ik toch aan de klinisch verloskundige gevraagd of dit kwaad kon, maar zolang het niet te extreem verschil is kan het geen kwaad. En een weekje was heel normaal volgens haar. Dus ik neem aan dat het niet te veel afwijkt. Anders hadden ze je dat echt wel verteld bij de controle.
Ik denk dat je redenlijk goed zit hoor! Mijn docher was bij de geboorte 36,85 gram en 52 cm. Mijn zoon dan ietsje kleine 33,40 gram en 50 cm (was week de vroeg) De laatste weken groeit het kindje niet mee zo veel. En wie weet komt het over een weekje En wat een doen is maar een schatting eh! Er werd bij mijn schoonzusje een 10 ponder gemeten en het zou waarschijnlijk moeilijk geboren kunnen worden wat ze dachten dat wel 56 cm zou zijn. Ze was 13 dagen overtijd en haar dochter was 3500 gram Dus wilt niet altijd alles zeggen!! Maar dit gewicht is netjes daar hoef je je eige geen zorgen om te maken!
Heb vandaag een groeiecho gehad en ze schatten de baby op 2700 gram op dit moment. De gyn vermoedt dat de baby met de geboorte ongeveer 3500 gram zal wegen. De verloskundige zei gister dat het geen grote werd en zij denkt dat het met de geboorte rond de 3200 gram weegt.
De echo is vaak maar een schatting, ze hebben het geregekd fout. Maar ik vind het gewicht netjes hoor voor 36 weken. Hier dachten ze dat ons meisje bij 40wkn zo rond 3500 gram zou zijn. Ze is met 38.5 geboren en woog maar 2900 gram.
Hier werd er met 35 weken nog een groeiecho gemaakt waaruit bleek dat ze daar al 4100 gram was. Ik ben met 38 weken ingeleid en ze woog maar 3900 gram bij 51,5 cm lang. Dus groeiecho's kunnen er altijd naast zitten.
Ik heb bij mijn dochtertje met 34 weken een groeiecho gehad en ze dachten dat ze bij de geboorte zo'n 2800 gr zou wegen, dit was 3050 gr.
Ik had net een groeiecho en het buikje is gemeten net boven die lijn boven de gemiddelde lijn. De meting gaf aan dat dit 3 weken voor op schema ligt. VK maakte zich geen zorgen, maar ik kon wel rekenen op een kindje van 4 kilo (dochter was ook bijna 4 bij geboorte). Ik denk dat 3250 een mooi geschat gewicht is voor bijna 36 weken. Ik denk niet dat je een heel kleine baby moet verwachten, maar zal ook geen 9 ponder worden denk ik. Iets groter dan gemiddeld is juist wel fijn, heeft je baby wat reserves voor die eerste week. Ik heb overigens ook wel meer gehoord dat de groeiecho's er naast zitten.
Een groei echo heeft altijd een marge van 10 % dus je kindje kan ook dus ook lichter (3250-325=2925) of zwaarder (3250 + 325= 3575) wegen. Maar ik vind het een mooi gewicht hoor voor de duur van de zwangerschap. Even ter vergelijk mijn zoon werd op 4500 gram geschat (via groeiecho) en woog uiteindelijk 5000 gram (maar hij is dan ook geboren na een zwangerschap van 43 weken) Onze dochter werd geschat op 4800 gram (ook groeiecho) en werd met 39 weken geboren en woog 3870 gram
er is idd een marge van 10% en dit lijkt me ook een keurig gewicht voor 36 weken, zou me geen zorgen maken. Ik krijg deze zwangerschap extra groei echo's omdat zoon met 41+5 is geboren met een gewicht van 2915 gram. Ze hebben dan een soort schema waar ze in kijken en lag net op de grens; maar 5 % van de baby's geboren met die termijn zijn kleiner en als het 5% of minder is, krijg je volgende zwangerschap extra echo's. Zoon werd dmv voelen ( geen echo) wat later in de zwangerschap geschat op 3400 gram met 40 weken maar dat had hij dus zelfs met 42 niet gehaald