Ontzettend bang voor de echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Konijn, Nov 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Morgen krijg ik voor het eerst een echo. Iedereen die het weet zegt dat het harstikke leuk is, maar eigenlijk zie ik er zelf vooral als een berg tegenop. Ik ben doodsbang dat er iets niet goed zal zijn. Ik voel me prima (een beetje 'te prima': iets meer zwanger zou wel fijn zijn), dus er is geen concrete aanleiding om te denken dat er iets mis is, maar toch... Er wordt zo vaak gezegd dat je nuchter moet zijn, dat een op de tien (of zelfs vijf) zwangerschappen eindigt in een miskraam en je leest verhalen over lege vruchtzakjes of het ontbreken van een hartslag...

Het is zo eng... ik kan me niet voorstellen dat het ook nog goed zou kunnen zijn...

2. Bri

Bri Niet meer actief

Zo voelde ik me ook voor m'n eerste echo en volgens mij hebben heel veel vrouwen dat.
    Maar de kans dat het goed is, is groter dan dat het niet goed is. En dan is het zo'n geruststelling, dat er ècht een kindje aan het groeien is in je baarmoeder, met een hartslag.... Ik vond het vooral heel ontroerend om het te zien!

Probeer je niet te veel zorgen te maken en ik zal voor je duimen dat het goed is!

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    ik heb morgen oook mij 1e echo ben ook zo bang dat er niks te zien zal zijn.
    voel mij oook iets te prima zwanger soms denk ik wel eens ben ik wel zwanger!
    ben helemaal niet ziek geweest.
    maar we blijven toch positief denken proberen.

4. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hoe laat heb jij hem? Ik pas om kwart over vier... (eerst nog een dag werken... pff...)

5. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    ik heb hem om kwart voor 9 smorgens
    pppfff jij moet dan wel lang wachten.

6. Niet meer actief

wens jullie succes hoor dames,ik moet volgende donderdag weer,en dan moet er een embryo en een hartactiviteit te zien zijn,anders is het mispoes

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    dank je
    jij ook sterkte donderdag hopen dat er iets te zien is.

8. Niet meer actief

ja zoals jullie in mijn album zien was er de 12e aleen een vruchtzak te zien....dus is echt megaspanning hier

9. nessie79

nessie79 Lid

Sep 2, 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Allemaal veel succes met de echo.

Ik was met de echo ook heel erg zenuwachtig omdat je toch benieuwd bent of alles goed is. Had ook erg weinig last van zwangeschapskwaaltjes ed. ;) (gelukkig maar natuurlijk)
    Maar met de echo was het goed te zien. Ook het hartje klopte goed en er werd ook druk naar ons gezwaaid door de baby. Gewoon super leuk om te zien!

Dus probeer er ook gewoon van te genieten.

10. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Ik heb ook morgen mijn eerste echo, vind het ook echt doodeng. Straks is er niks te zien, of is het helemaal niet goed.
    :(
    Succes morgen.

11. Konijn

Konijn Niet meer actief

Buldog en Agnes, succes vandaag! En Miranda volgende week... dat lijkt me helemaal spannend...

Liefs en groetjes,

Esther

12. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    esther jij ook succes vandaag
    hopen dat je echo top is
    xx

13. ikkuh

ikkuh Actief lid

Sep 3, 2007
    278
    0
    0
    suc6 laten jullie even weten hoe het ging?
    en tis zo je hoeft nie eens zoveel klachten te hebben hoor:p haha maak je ma ni al te veel zorgen..

14. Irene82

Irene82 Actief lid

Dec 20, 2006
    112
    0
    0
    Succes met echo vandaag! Ik had gisteren mijn eerste echo omdat ik 2 weken geleden iets en heel kort bloedverlies heb gehad. Maakte me dus ook super zorgen stond stijf van de zenuwen en lag helemaal te trillen. Toen ze al gelijk met uitwendige echo zei 'ik kan je geruststellen het hartje klopt' barstte ik in tranen uit, zo blij! Alles zag er goed uit. Hoop ook jullie goede berichten te lezen straks!

15. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Ik ben net terug van de echo. Had hem gelukkig al om kwart over 8.
    Ik heb het hartje gezien en gehoord. :D Ben nu bijna 10 weken.
    Ik heb ook de armpjes en de beentjes zien zwaaien. Was een drukke bedoening daar binnen. Wat een opluchting zeg....Nu hopen dat het goed blijft gaan. en het was er gelukkig 1.

16. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Agnes, gefeliciteerd meid. Heerlijk gevoel is het he?

17. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Echt een lekker gevoel. Het is ook zo spannend allemaal. Het enige wat je hebt als zekerheid is die positieve test.

(En dat ik elke ochtend moet overgeven :( )

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ik heb helemaal geen zwangerschapsklachten. Dus dacht continu.. ben ik nou wel zwanger? Ik heb vorige week een echo gehad en we zagen het hartje kloppen, dus ben er heel blij mee. Over 4 weken mijn 12 weken echo!

19. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Op zich natuurlijk hardstikke goed dat je geen klachten hebt. Is wel knap vervelend dat overgeven steeds. Gelukkig zegt het niet hebben van klachten niets.
    Ik had vannacht gedroomd dat ze vanmorgen bij de echo zouden zeggen, maar mevrouw u bent helemaal niet zwanger en ook nooit geweest. :rolleyes:

Ik mag over 2 weken weer voor de nekplooimeting. Ga jij die ook doen?
    Heb ik heel lang over getwijfeld.

20. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Veel succes met de echo vandaag!
    Ik heb me tot de 13de week rotslecht en rotmisselijk gevoeld, je mag blij zijn dat je niks voelt ;)

Share This Page