Commode - wat is handig?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Ienieminie, Dec 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Binnenkort gaan we op zoek naar meubeltjes.

Nu zie ik allerhande commodes; met grote laden, met kleine laden, met deurtjes.
    Ik vraag me af; wat is handig?
    Kan me voorstellen dat die kleine laatjes handig zijn, voor kleine frutseltjes (en die heb je tig)... ben zelf heel georganiseerd, dus zie al voor me dat ik in zo'n grote lade toch weer kleine bakjes / mandjes ga zetten om alles te 'scheiden'.

Hoe hebben jullie het en wat raad je aan?

2. mamain2008

mamain2008 Actief lid

Oct 16, 2007
    401
    0
    0
    persoonliijk vind ik dat de luiers en rompers maakelijk te pakken zijn. dus bijv in een lade die met 1 hand open kan en weer dicht..

zelf heb ik t in mandjes, zodat t niet 'zwaar' is om het met 1 hand te pakken

mijn ervaing is iif seurtjes met plangen zijn niet handug, dat omdat je meestatl wat je dan net nodig hebt met kleertjes of rompertjes,
    dat je dan 2 handen nodig hebt om t te verplaaten..
    en met een lade kan je makelijker rommelen..

bij mijn 1e hadden we dus ook een deurtjes
    vandaar dat we nu iig lades hebben.. grote vind ik beter..

maar dat is mijn ervaring

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb zelf ook een commode besteld met 3 lades.

Het kamertje dat we hebben besteld, heb je ook met 1 lade en kastdeurtjes.
    Maar dat vind ik helemaal niet handig, stel je hebt iets nodig dat achterin ligt bij die kastdeurtjes, kom je er helemaal niet gemakkelijk bij. Met de lades trek je het gewoon open en dan is het voor handen.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou ook zeggen.. Ga voor lades! En koop mandjes om erin te zetten. De lades in mijn commode zijn helemaal niet zo groot (kijk maar in mijn album voor een idee), de bovenste dan, maar al die losse rommel... Zelfs een jongetje heeft een hele la vol.. :)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
  6. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik heb een commode met 3 redelijk grote lades aan 1 kant en 2 deurtjes aan de andere kant. Ik heb in de lades luiers, rompers, sokken, hydrofielluiers e.d. en achter de deurtjes de voorraad luiers en toiletspullen, en dingen die niet zo vaak nodig zijn.

7. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Alvast bedankt voor de reacties!

Heeft helemaal bevestigd wat ik al dacht; lades worden het!

Vind de indeling van Bluesky wel mooi; paar kleine lades, paar grote lades.
    En inderdaad, Snoopy, die bakjes zijn ook superhandig... zo blijft alles toch een beetje mooi georganiseerd liggen.

8. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    hmm, als ik het zo zie zijn lades idd handiger dan kastjes. Zelf heb ik wel kastjes, maar maak helemaal niet goed gebruik van de ruimte. Ik heb alleen wat stapeltjes aan de voorkant van de blank en daar achter eigenlijk niets, daar kan je idd niet bij namlijk. Een hoop ruimte gaat dus verloren!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb 3 grote laden en heb alles langs elkaar liggen netjes opgevouwen en dus heel overzichtelijk. in de 1e la liggen pampers en verzorgingspulletjes en een bakje met daarin de sokjes en mailotjes. 2e la slabbers, spuugdoekjes daarnaast rompertjes en daarnaast weer de hydrofiel doeken en badcapjes. 3e en onderste la daar zit het beddengoed in en haar voetenzakjes en pyamatjes.

10. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    ik heb een commode met een openvak onder het blad en dan 4 laadjes en 3 deuren.

in het open vak kan je luiers en doekjes leggen erg handig en je kan er zo bij.

wat ik erg handig vind is om het aankleedkussen verticaal te hebben. je hebt je kindje dan verticaal voor je liggen ipv van horizontaal.

ik heb dit altijd erg handig gevonden met aankleden enzo.

11. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik had een comode met drie ruime lade,s en 1 deur ik vond het ideaal de bovensta la had ik al me pampers ik had in me tweede la de rompertjes en spuugdoekjes en zo en de onderste la zat vol met zwitsal

in me deur had ik de hydrofiele doeken en flanellen luiers ,badcapes en dat soort dingen

Share This Page