Hier op school werd je eerder soms meegevraagd, tegenwoordig is het alleen leerkrachten, stagiaires en ouders van de MR/OC. Bij de kleuters en onderbouw worden nog wel ouders gevraagd omdat ze anders te kort komen. Maar ben dus in het verleden wel een paar keer meegeweest en dan zit je eigen kind bij jou in het groepje.
Ja natuurlijk, niet meer dan logisch ook toch? Mijn kind zou het echt niet leuk vinden als ik wel meega, maar vervolgens met zn klasgenootjes op pad ga. Erg vooral dat dat blijkbaar om sommige scholen niet kan omdat er dan gekke dingen gebeuren?
Dat mijn jongste het voor elkaar heeft gekregen om de autosleutels op de achterbank van de auto te laten liggen en de auto af te sluiten (en we waren niet thuis).
Nee, dat zouden die van mij ook niet leuk vinden! En je wilt als ouder zijnde dat alle kinderen een leuke dag hebben, dus dat is ook geen probleem, ik ben er die dag voor alle kinderen en specifiek voor de kinderen die ik onder mijn hoede heb!
Waarom zou het voor andere kinderen niet leuk zijn als ik m’n eigen kind in m’n groepje heb? Ik ga hier regelmatig mee met activiteiten. Met m’n eigen kind(eren) in een groepje. Ze zouden het echt niet op prijs stellen als ze niet bij mij zouden mogen. Ik zou dan ook niet meer mee gaan om te helpen, om teleurstelling te voorkomen! Maar gelukkig mogen ze bij ons op school gewoon bij hun eigen vader/moeder in het groepje!
Hier zitten kinderen ook bij hun eigen vader of moeder, lijkt me voor een kind juist leuker en ik vind het als ouder ook een stuk leuker als ik in ieder geval mijn eigen kind erbij heb.
Hier weten (wisten tot 3 jaar terug) ze niet beter. Vond zelf het op een bankje op een strategische plek het leukste. Met een koekje en wat drinken. Komen alle kinderen wel even bij je zitten voor een praatje.
Maar dan heb je dus sowieso geen groepje tijdens het spelen. Dat is hier ook weleens gebeurd, maar dan nog heb ik altijd een groepje waar ik verantwoordelijk voor ben tijdens het in de bus stappen, enz.. en dan zit mijn kind natuurlijk bij mij.
Nee dan heb ik geen groepje en geen kinderen waar ik specifiek op moet letten. Ik moet mijn ogen houden op een specifiek speelgedeelte of het daar goed gaat met de kinderen van onze school. De kinderen lopen zelf rond. En ze komen bij mij zitten om even uit te rusten, te kletsen, wat te eten en drinken.
Dat we in 2 dagen zo tussen de 800 en 1000 mensen aan boord hebben gehad Echt, ben gesloopt nu. Het was heel leuk maar zo overweldigend. Dat het gisteren veel zou worden wisten we ivm schoolklassen (zo'n 120 kinderen). Vandaag was afwachten. Maar echt, niet verwacht dat er zóveel zouden komen. Er is 45minuten geteld vandaag, dat waren er 80 op een vrij rustig moment
Over het je eigen kind in een groepje hebben en denken als ouder dat je kind het fantastisch vindt… Mijn moeder ging vaak mee en ik vond het echt niet altijd fijn. Maar om m’n moeder niet te kwetsen deed ik alsof. Later heb ik het wel met haar besproken en nu, 30 jaar later lachen we er ons kapot om. M’n moeder vertelt gierend aan iedereen dat ze het deed voor mij terwijl ik het wel fijn vond dat ze er was maar dat ik me ook wat geremd voelde. Dus nu, als we horen dat een moeder aangeeft dat het zó fijn vindt om bij haar kind te zijn tijdens een uitje en dat dat dan andersom ook vást geldt, kijken we elkaar wat gniffelend aan En uiteraard geldt dat niet voor iedereen natuurlijk en zullen er heus kindjes zijn die hun moeder er graag bij willen hebben. Het advies van m’n moeder, na onze ervaring is echter, denk niet dat je kind het echt zo leuk vindt maar kijk wat verder naar je kind en niet vanuit je eigen behoefte
Wat mij betreft niet hoor. Ik ben hier een week niet geweest en had al wat eerder dan vandaag iemand verwacht die de berichten bijhield qua nummer, enz. Vind het ook niet zo belangrijk nu en heb deze week begrepen wat meer belangrijker is in je leven dan azen op een nieuw WVJMVO. Ik heb een ongelooflijke rotweek gehad en ik ben daar nog van aan het bijkomen dus het laatste wat ik wilde was hier kijken. Hoop dat dit weer, net als altijd, een fijn Topic wordt en dat we weer lekker kunnen kletsen, ongeacht de TO. Daar gaat het mij om, en ja het was heel leuk om er 10 te openen maar I don’t care nu. Heb al genoeg gezeik aan m’n hoofd helaas…
Wat rot voor je! Hopelijk gaat het snel beter. Vind het wel een beetje pest gedrag om snel een topic te openen terwijl er best nog wat reacties paste in de vorige, en dat terwijl jij met een goede reden afwezig was.