20 wkn echo bij zwangerschap via icsi

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door betties, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hallo,

Ik ben eindelijk zwanger via icsi. Inmiddels zijn we ontslagen van behandeling in het ziekenhuis, de echo met 8,5 week was prima. Gister de intake bij de verloskundige gehad en ook daar was de echo heel mooi.
    Een en ander doorgesproken en ze vertelde me dat in mijn geval de 20 wkn echo (GUO) in het ziekenhuis zal plaatsvinden en niet bij een echobureau. Dit vanwege de icsi, er wordt dan nog beter naar het kindje gekeken.

Iemand hier ervaring mee? Is er echt een verschil qua onderzoek (van mijn zoon hadden we een 20wkn echo bij een bureau). Of is het alleen maar zo dat in het ziekenhuis net wat nieuwere/betere apparatuur is en de gyn het onderzoek doet.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier ook een GUO gehad, omdat we door ICSI zwanger geworden zijn. Een GUO is net iets uitgebreider dan een standaard 20 weken-echo (SEO). Zo wordt er ook gekeken naar de bloedstromen in de organen. Een GUO wordt alleen gedaan door een speciaal daarvoor opgeleide gyn, dit kan niet bij een echobureau. Succes!

3. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Jippie, dank voor je uitleg. Is alleen maar goed!

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hoe lang van te voren moet je dit afspreken met het ziekenhuis? Ook hier zwanger via ICSI maar pas volgende week de intake bij de VK, wel al twee echo's gehad met beiden een mooi beeld en kloppend hartje..

5. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Poppetje, tegen mij werd gezegd dat ik zelf de afspraak maak. Als ik voorkeur heb voor dag of tijd dan kon ik maar beter zsm bellen. Ik krijg in principe de info van de vk bij de volgende afspraak en dan ben ik al bijna 15 weken. Ik ga deze week denk ik vast bellen en dan hoor ik wel of ik al een afspraak kan maken.

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier tot 2x toe geen GUO terwijl we beide keren via ICSI zijn zwanger geraakt.

Er is tot nu toe nooit iets afwijkends bewezen.
    Bovendien deed een vrouw de 20 weken echo die zelf als dagelijks werk wel in het zh GUO's maakt. 's Avonds deed ze dan thuis bijklussen met 20 weken echo's, pretecho's e.d.

7. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Wij hebben dan geen icsi gehad, maar bij de vorige zwangerschap wel eerst de 20 weken echo bij een bureau. Aangezien het niet helemaal goed was werden we doorgestuurd naar de gyn voor een GUO. Bij de 20-weken echo kijken ze vooral naar hoe groot het kindje is en of het volgens de metingen loopt, of het hartje er goed uit ziet, hersentjes etc, en duurt max 30 minuten. Bij de GUO werd inderdaad ook naar de bloedsomloop in het lichaam gekeken en bijna ieder orgaan werd ingezoomd en bekeken, deze echo duurde ongeveer een uur. Dus dan word er inderdaad beter naar alles gekeken.

Deel Deze Pagina