Haii, Ik ben op zoek naar iemand die in het verzekeringswereldje zit. Het zit namelijk zo: Ons bed van 3 jaar oud (dure boxspring) zit onder de vlekken: vruchtwater en borstvoeding. Al met al niet echt fris meer om op te slapen omdat dat vocht diep in het matras trekt en ik niet wil weten wat voor schimmels of bacterien daarbij vrijkomen. Weet iemand of dit vergoedt wordt door de verzekering. Ik ben extra uitgebreid verzekerd Alvast bedankt!
Ik ben bang van niet. Een verzekering keert in principe alleen uit als er sprake is van een onzeker voorval. Het zou betekenen dat in principe 'iedereen' na een aantal jaar z'n boxspring op zou kunnen geven bij de verzekering als 'ie om wat voor reden dan ook vies zou zijn geworden. Lees anders even je polisvoorwaarden er op na. Maar ik vrees echt dat de verzekering hiervoor niet dekkend is. Succes!
Bij welke verzekeraar zit je? Ik weet dat sommige maatschappijen het wel vergoeden omdat ze "alle van buitenkomende onheilen" vergoeden. MAAR: In hoeverre de waarde voor een bed wordt berekend. Je krijgt er dagwaarde voor en dat daalt erg snel. Ik zou gewoon even bellen met de maatschappij, geloof me (ervaring); Ze horen wel gekkere dingen Ik zou het wel alleen op vruchtwater houden en niet op borstvoeding, want dat is geen onzeker voorval Vruchtwater wel in die zin dat ze het niet "expres" hebben gebroken toen jij op je dure boxspring lag. Als ze dat wel hebben gedaan is het dikke pech helaas, maar dan wordt er niks vergoedt
ik zit bij de noord hollandse 1860 en ben ook verzekers voor alle van buitenkomende onheilen. Ik krijg van schades de nieuwwaarde vergoedt (ben extra uitgebreid verzekerd). Water is vanzelf gebroken, ik stond onder controle van de gyn ivm dysmaturiteit. De volgende dag zou ik eigenlijk toch al ingeleid worden. Nadat mn water was gebroken kreeg ik geen weeën en ben ik dus alsnog zoals afgesproken de volgende dag ingeleid.
tsja en de borstvoeding: ik slaap met bh aan en twee padjes daarin maar dat houdt het dus niet tegen met als gevolg dat ik nu allemaal vlekjes in het matras heb zitten.
Van harte gefeliciteerd nog!!!!! Staat er niets over in je polisvoorwaarden? Anders gewoon even bellen joh, daar zijn ze voor. Zou super zijn als ze het zouden vergoeden!
Zo is het! Dan heb je gelijk een passend antwoord. Elke maatschappij is immers anders...... Duim voor je!
Ik vrees het ergste voor je. Dit is schade die voorkomen had kunnen worden....je wist uiteraard dat je zwanger was en ieder moment zou kunnen bevallen met alle gevolgen van dien. En zo'n verzekeringsmaatschappij redeneert dan dat je het matras maar beter had moeten beschermen of tijdelijk in een ander bed had moeten slapen. Alleen uit coulance willen ze nog weleens wat doen maar daar moet je niet op rekenen. Gefeliciteerd nog met je kindje!
Ik denk dat ze het wel vergoeden. Het is voor de verzekering toch een plotseling onvoorziene gebeurtenis. En het vruchtwater is dan het 'van buiten komende onheil'! Ik zou het alleen niet over de borstvoeding hebben!! Dat is geen onzeker voorval. Wat je ook kan doen is een bedrijf (ik weet zo niet waar je terecht kan) vragen wat de kosten zijn om het matras helemaal te laten reinigen.. Wat iedereen al zei, gewoon even bellen morgen! Succes!! ik hoop voor je dat ze het vergoeden!
Waarom had je er niet even een waterafstotende hoes omheen gedaan dan? Misschien flauw, maar zoiets als dit is zo makkelijk te voorkomen! Echt zonde van je dure bed!
Nee hoor denk het niet. Je bent extra uitgebreid verzekerd, niet all risk. Bij all risk had je nog een kleine kans gemaakt. En dan willen ze ook nog weleens uit coulance wat overmaken. Kijk je polisvoorwaarden er maar op na. Laat je het nog even weten?
Ik had de hoes uit het kraampakket over mijn bed liggen. Ons bed is te groot voor een molton, heb bij Hema/Len Bakker/Wibra etc.. gekeken maar de maten gingen maar tot 180 cm (breedte). Ons bed is groter. Ik was ook nog niet uitgerekend daarbij. Met mijn twee andere kinderen ben ik ook voor de 40 weken ingeleid.
Wij hadden naast een waterdichte molton, ook het hele matras nog ingepakt met afdekfolie. Dat werd ons ook aangeraden door vk/kv/hier op het forum. Dit had ik ook al een aantal weken voor de uitgerekende datum gedaan juist omdat er altijd zo op gehamerd wordt dat je vruchtwater niet uit je matras krijgt. Ik blijf toch echt vinden dat je het makkelijk had kunnen voorkomen (helemaal als je al twee kinderen hebt, dan weet je dat toch wel), of je vliezen moeten echt met 35 weken gebroken zijn ofzo, maar dat denk ik niet aangezien je de dag erna ingeleid zou worden en blijkbaar nog thuis was. Wanneer je vliezen echt te vroeg gebroken zouden zijn, kan ik me voorstellen dat een verzekering wel vergoed. In dit geval niet, maar misschien heb je mazzel. Succes!