7 goede jaren, 7 slechte jaren....

Discussion in 'De lounge' started by Zomerbloem, Aug 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Hmm, ik denk dat dit gezegde/spreekwoord zeer van toepassing is op ons leven. Vooral dit jaar, zou dan het 2e slechte jaar zijn, is één en al drama!

Na 7 goede jaren begon 2010 voor ons als het 1e jaar van de 7 slechte jaren.
    Aantal voorbeelden;
    - we waren bezig voor een 2e kindje en er ging een tijdje overheen, in die tijd zijn er heel veel om ons heen zwanger geraakt. Ik werd afgeschilderd als gefrustreerd, depressief en zou niemand wat gunnen. Alleen omdat ik zelf ook graag een kindje wilde.
    -ontzettend onzeker geweest in het begin van de zwangerschap.
    - kreeg pittige bekkeninstabiliteit vanaf 16 wk zwangerschap.
    - met 34 weken zw in het zh gelegen met nierbekkenontsteking en niersteenaanval.
    - november is ons zoontje geboren na 1 uur en 20 min, hele snelle en heftige bevalling na inleiding.
    - in december heeft vriendlief een aanrijding gehad met de auto, auto bijna totall los.

2011;
    - begin januari begeeft de vaatwasser het, tegelijk met alle afrekeningen die dan binnenstromen
    - maart; nieuwe auto gekocht omdat oude auto echt ging instorten
    - mei; ten huwelijk gevraagd (heeeel leuk natuurlijk!)
    - juni; sinds juni ruzie met schoonmoeder omdat zij het niet eens is met onze keuze van trouwlocatie en waarschijnlijk ook niet blij is dat we dat gaan trouwen (zijn al 9 jaar bij elkaar...)
    - juli; wasmachine stopt ermee, week voordat we met vakantie gaan.
    - 1 weekje vakantie in juli, van de 7 dagen dat we daar zijn, regent het er 5...
    -augustus; salarisverhoging gevraagd bij baas, niet gekregen omdat de economie slecht draait...
    - augustus; gisteravond hebben we ontdekt dat er waarschijnlijk een lekkage in onze slaapkamer zit...
    En vanaf januari ben ik aan het solliciteren op een andere baan, in mijn woonplaats, werk nu 40 km verderop. Maar na bijna 20 sollicitatiebrieven sturen, maar 1 keer uitgenodigd voor een gesprek en voor de rest meteen afgewezen.

Dus voorlopig schiet het nog niet echt op, wat staat ons de komende 5.5 jaar nog te wachten???

Iemand anders ook bekend met dit fenomeen???

2. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    je hebt vast ook nog wel wat leuke dingen meegemaakt toch???

3. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    absoluut niet...
    al hebben wij ook onze tegenslagen. maar wij laten die niet overheersen!

4. Zomerbloem

Hahahaha, ja heb natuurlijk ook heel veel leuke en mooie momenten. Heb 2 ontzettend mooie en lieve kindjes waar ik heel veel van geniet. Maar soms zijn er periodes dat de minder leuke dingen overheersen!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Sorry, misschien moet ik dit niet plaatsen maar..

Vind je dat slecht?

Met alle respect hoor maar dit is gewoon het leven.

Slecht vind ik echt hele andere dingen.

Ik wil je gevoel niet bagatelliseren hoor maar misschien moet jezelf ook eens relativeren.

6. Delta

Delta Niet meer actief

ja hier ben ik het mee eens..

7. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik vind het nog zo slecht niet klinken.
    2010 zwanger geraakt en van een gezond kindje bevallen.
    2011 ten huwelijk gevraagd, nieuwe auto gekocht én op vakantie geweest.

8. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Snap je gevoel wel een beetje hoor.
    Maar erin geloven doe ik niet.
    Dan zou ik elke dag zorgen dat er wel een glas brak en continue zoutvaatjes over mn schouders zwiepen ;)

Zonder gekheid..
    Wat hierboven ook al werd geschreven: That's life!
    Hier ook perioden waarbij alles voor de wind gaat en dan ineens van alles stuk oid.

positief blijven en denken..Ik geloof wel dat dat helpt

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik geloof ook wel in de zeven vette en zeven magere jaren (in de bijbelse betekenis). Ik geloof dat mensen een slechte periode kunnen hebben en dat dat om kan slaan in goede periode. Een beetje "na regen komt zonneschijn". En dan in de positieve zin, dan wanneer dingen niet goed gaan, je kunt geloven dat het goed komt.

Je moet het echter niet te letterlijk nemen, dat is een beetje naief. Het leven bestaat op goede en slechte dingen, fact of life.
    Ik denk dat je jezelf een beetje moet oppakken en de goede dingen in het leven te zien want heel persoonlijk vind ik de lijst die je opnoemt meer euh ... ongemakkelijkheden dat echt donkere tegenslagen ...

10. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    ja precies ,
    dat is dan wel lastig idd.
    ik hoop iig dat de relatie met je schoonouders iig op korte termijn weer wat beter wordt!
    enne succes met solliciteren! de aanhouder wint he!!:)

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat TS echt denkt dat er 7 jaar ongeluk gaat komen, maar gewoon even van zichzelf af wilde schrijven.
    en anders... tsja er zijn leuke jaren, en minder leuke jaren.. en.. mix jaren?? dat is het leven idd

12. Humpie86

Humpie86 Actief lid

May 29, 2010
    318
    0
    0
    Ja, ik vind het ook niet slecht klinken, maar sommige dingen die je verteld zijn gewoon 'pech' en overkomt iedereen (kapotte wasmachine, etc.).

Ik ben het met mijn voorgangsters eens. Als je dit al als slecht ervaart, staat je nog een heleboel te wachten...

13. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Hmmm sinds mijn man een herseninfarct heeft gehad en een tia vorig jaar, zou ik blij zijn als mn wasmachine daarvoor in de plaats kapot was gegaan.

Snap dat het voor jou misschien vervelende dingen zijn, ik heb ook bekkeninstabiliteit gehad en we moesten ook een nieuwe auto kopen, maar dat zijn gewoon dingen die kunnen gebeuren in het leven zeg maar....
    Een ramp vind ik als je kindje overlijdt (kindje van mn nicht vorig jaar plotseling 5 jaar), ziekte/dood van een naast iemand dat soort dingen of ben ik nu heel hard?

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben het wel met bosi en zo eens. tuurlijk zijn er vervelende dingen gebeurd lees ik. maar een vaatwasser die kapot gaat en een anrijding en een schoonmoeder die zeikt hebben we allemaal hoor. ( niet te letterlijk oppakken) kijk als je nu in 7 jar tijd 85 dierbare om je heen bent verloren of je hebt te horen gekregen dat je ongeneslijk ziek bent of weet ikwat zulke dingen ok. maar dit overkomt iedereen en is idd heel normaal.

ik bedoel te zeggen. ik zit zelf al meer als 7 jaar met allerlei paniek en angststoornissen en op dit moment weer heel erg. maar ondanks dat geniet ik van de kleine dingen die ik wel kan en ik hoef maar naar mn baby te kijken en de zon schijnt weer voor me.

15. Zomerbloem

Ik weet ook wel dat dit het leven is, maar op dit moment zit het me even hoog. Dat mag ik toch wel van me afschrijven?
    Of mag dat niet op dit forum?
    En als ik echt denk dat er 7 jaar ongeluk komt, zo`n doemdenker ben ik nou ook weer niet.

Ik probeer alles positief te bekijken, voor elk "slechts" komt er iets goeds voor terug. Voor mijn gevoel zijn er momenteel meer slechtere dingen dan dat er goede dingen voor terugkomen.

En het echt slechte ding waar ik mee zit, heb ik niet eens opgeschreven omdat ik daar helemaal niet bij stil wil staan.

16. Humpie86

Humpie86 Actief lid

May 29, 2010
    318
    0
    0
    Dan had je het ook in een schrift kunnen schrijven, om het van je af te schrijven. Je schrijft toch niet alles op hier en krijgt niet echt begripvolle reacties, dus of het jou heeft geholpen?

Wel ben ik het met je eens dat het soms kan lijken alsof alles tegenzit, maar probeer dan te relativeren en geniet van dingen die wel goed gaan.

17. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Ik zit je ook niet aan te vallen hoor.
    Zoals ik al schreef , begrijp je wel een beetje.
    iedereen heeft wel perioden dat er zoveel mis gaat...Dat kan dan zeker overheersen.En het is moeilijk om dan weer wat grip te krijgen.
    Nogmaals: Blijf positief!! Komt goed..

18. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    kom op meid!!
    snap wel dat het dan op een gegeven moment lijkt dat je tegenslag na tegenslag hebt... (en dan komt er OOK nog eens een kapotte vaatwasser overheen , of kapotte auto..)

dat is ook zekers niet leuk.

jullie zullen er toch ''even '' doorheen moeten!
    veel sterkte toegewenst!!!

19. Zomerbloem

Ik zal vragen of dit topic gesloten kan worden, kennelijk roept het bij veel anderen allerlei irritaties op, wat niet mijn bedoeling was. Zal voortaan alles in een dagboekje opschrijven, schijnt beter te werken...

20. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Uh..ruilen? Ik begrijp ook best dat het even tegenzit, maar meid, tel je zegeningen!
    "trotse moeder van een zoon en dochter" en een huwelijk, wow!
    Probeer wat te relativeren. Al ging hier alle apparatuur vandaag kapot, àlles is te koop..behalve en gezonde zwangerschap;)

Hoop dat het gauw beter met je gaat! Sterkte!

Share This Page