3d tv

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van Marit, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

dus led is het beste mooiste?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

100% ja.

3. mama van Marit

Nou hij staat al hoor. Een led tv van philips. En mooi dat hij is......!!!

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Plasma. Deze komt qua soort het meest in de buurt van een gewone televisie en heeft dus geen kwetsbaar beeld.

Ik ben niet bijziend oid maar heb ook last van de 'flikkeringen' van een lcd/led. Wij hebben dan nu een plasma en dat kijkt rustig. We hebben 'mijn probleem' bij meerdere televisiewinkels neergelegd en ze adviseerden allemaal een plasma schem. We hebben een Viesa van Panasonic. 3D krijg ik hoofdpijn van, in ieder geval in de bioscoop. Daarnaast vond ik het vreemd om samen met mijn man met een bril op tv te kijken. Plasma komt trouwens het meest in de buurt van de natuurlijke kleuren.

Led en LCD verschillen niet zoveel qua technologie. Je moet je voorstellen dat er in een lcd een 'spaarlamp' of 'tl-buis' zit en in een led een ledlamp. Deze zitten achter het beeld en de kleuren ervoor. Zo ontstaat er televisiebeeld. De plasma heeft een heel andere technologie. Ik praat een beetje de verkopers na, zelf heb ik er natuurlijk geen verstand van....

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.157
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Lcd heeft in mijn ogen echt lelijk beeld. Zwart is nooit echt zwart maar blijft altijd een beetje grijs. Plasma en led vind ik allebei wel mooi. Micchien ook een kwestie van smaak, ik zou gewoon eens in een wnkel gaan kjken! Led heeft wel als voordeel dat het veel minder stroom verbruikt dan plasma.

Overigens is het spelen van games op een plasma scherm geen enkel bezwaar. Dat inbranden speelde idd een rol bj de oudere plasma's, maar je moet nu echt uren een silstaand beeld hebben voordat het kan inbranden. Ik heb nog nooit een spel gezien waarbij je urenlang hetzelfde beeld hebt hoor. Of je moet hem op pauze zetten. :p

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

dank je nikita, je geeft me wel wat moed omdat jij ook last hebt van dat flikkeren. we gaan dus maar eens kijken naar wat plasmaschermen na de verbouwing hier.

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik zou wel een 3d tv willen hebben.. maar als je dan van die dure brilletjes moet aanschaffen zoals bij samsung.. en je bent met 5 man die filmpje willen kijken... dat is nog al aan de prijs dan...

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja dat is echt niet te doen. voor de goedkope brillen ben je dan nog 80,- per stuk kwijt. wij zelf hebben er 2 aangeschaft in een aanbieding (2e halve prijs) bij aankoop van de tv. dit is voor mijn en me partner. Voor kinderen onder de 6 jaar wordt 3d afgeraden dus tegen de tijd dat hun oud genoeg zijn hoop ik dat de brillen ook veel goedkoper zijn :D.

lg heeft de zelfde technologie als in de bios. goedkope brillen. je hebt dozen met 5 kleurijke en stevige brillen voor 25-. die goedkope van 2 euro van de bios werken er ook op.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

goh dat heb je snel gedaan ts. veel plezier met je nieuwe aankoop.

10. mama van Marit

Als ik iets in mijn hoofd heb moet het ook!
    Ik de winkelman ook nog even gevraagd.....Voordelen van led
    Is zuiniger
    gaat langer mee
    Zwart is zwart en wit is wit
    Gaat beter met (snel) bewegende beelden mee
    Superscherp beeld

Deel Deze Pagina