Uitslag, iemand die het herkent?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Antje77, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Mijn dochtertje heeft uitslag in haar gezicht. Het zijn hele kleine vlekjes, meeste maar zo groot als een potlood puntje. Ze heeft ook wat in haar hals en nek. Vanmiddag had ze al een beetje en vanavond was het verergerd.
    Daarnaast heeft ze opgezette klieren achter de oren.
    Als ik google, dan kom ik op rode hond uit.
    Waterpokken en 6e ziekte zijn het zeer zeker niet. Iemand die het herkent?

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Geen idee, kun je ze wel wegdrukken?

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Mijn dochter krijgt van dit soort vlekjes/pukkeltjes als er tandjes/kiesjes onderweg zijn. Meestal op haar armen en benen, minder in het gezicht. Of anders misschien een virus?

Moeilijk is dat soms he, om te achterhalen waar dit soort dingen vandaan komen. Misschien kun je er een arts naar laten kijken?

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Felice, ja ze zijn weg te drukken. Dat had ik gelijk gechecked.

@ Sanne, maandag moeten we naar de ha, voor een eczeemplek. Dan zal ik gelijk vragen. Tenzij ze morgen helemaal onder zit, dan bel ik wel even de hap om te informeren.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Heeft ze iets anders gegeten?

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Toch lijkt het op de 6de ziekte hoor.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heeft ze koorts, koorts gehad, en kan je haar luiers nog goed verschonen? ( Billen optillen, waarbij kin op de borst komt? ) Dat zijn de eerste vragen die de HAP assistente me stelde toen ik belde ivm uitslag. Vooral de kin op de borst test is heel belangrijk, dan kan je een beetje hersenvliesontsteking uitsluiten. Voor de rest lijken die kinderziekten heel veel op elkaar, is soms erg lastig.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Paarse, nee niks raars gegeten. Wel 1,5 week geleden koemelkprovocatie gehad (waar uit is gekomen dat ze er overheen gegroeid zou zijn). Afgelopen dinsdag heeft ze een nijntjeskoekje op het kdv gehad. Dit bevat ei en ei hebben we nog niet getest. Mogelijk dat het toch 1 van die 2 is. Zoals het vandaag uit ziet vind ik het er uit zien zoals ze een paar weekjes oud was. Toen had ze ook dit soort uitslag, soort pukkels. Alleen is de reactie dan wat laat zou het 1 van die 2 zijn.

@ Babyhope, mijn zoontje heeft de 6e ziekte gehad, dat is dit niet. Ze heeft ook geen koort gehad en daar begint de 6e ziekte mee.

@ Suusjeuh, geen problemen met de luier en ook geen koorts gehad. Alleen woendag, maar dit was van de inenting die ze woensdag heeft gehad. Ze is verder ook niet ziek, alleen beetje verkouden.

Morgen heb ik toch een afspraak bij de ha en zal ik gelijk eens vragen wat zij van de uitslag vindt en of dit mogelijk toch nog een reactie is op de melk of ei.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Het lijkt echt op allergie uitslag. Mijn ouddste zoon heeft een kippen eiwit allergie. En kan ook van die vlekjes krijgen. En in combinatie met een slechte weerstand wordt het vele malen erger.
    En een allergie kan erger worden als ze iets vaker eten. Vogens de allergoloog kun je pas écht goed provoceren op 2-jarige leeftijd.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Niet toevallig haar gezichtje schoongemaakt met een toeten-poets doekje? Hier krijgt ze daar dus enorm veel uitslag van...
    Niet van het AH merk maar wel van de Bumblies...

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Paarse, ik denk ook wel dat het reactie op voeding is. Alleen is het de melk geweest of het nijntjekoekje?
    Ze had een aantal dagen na de provocatie ineens de eczeemplek op haar hoofd en achter haar oor sterk verergerd. Zo erg heeft ze die plekken nog niet eerder gehad, dus dat moet haast van de melk zijn. Tevens kreeg ze ook weer allerlei kleine eczeemplekjes op haar romp.
    De pukkeltjes (die kreeg ze toen ook van melk) heeft ze echter pas sinds gister, 1,5 week na provocatie.
    Het koekje heeft ze dinsdag gehad. Reactie op ei zal ook niet gek zijn, want de oudste heeft ook ei allergie.

We zouden nu eigenlijk al de melk moeten introduceren, maar ik wacht mooi totdat de uitslag weg is. Mijn gevoel zegt namelijk dat ze er nog niet overheen is. De dag na de testdag heeft ze heel veel gehuild (huilt anders zelden). Dit was echter de enige reactie en volgens de kma poli te weinig reactie. Het eczeem kwam pas aantal dagen later opzetten. Daar zeggen ze van dat dit meestal los staat van de allergie. Echter reageerde zij op de melk toen duidelijk met eczeem en de oudste reageert ook met eczeem op voeding. Hoewel het aangeboren is, is de voeding toch duidelijk een trigger.

@ Frannie, zo'n doekjes gebruik ik niet ivm eczeemkindjes. Hier gewoon altijd een vochtig washandje.

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Lijkt me dus duidelijk. Kijk je kind hoeft er natuurlijk niet direct allergisch voor te zijn, maar heeft ws een intellerantiereactie.

Deel Deze Pagina