Ik ben inmiddels de trotse mama van twee pracht kinderen. De kriebels voor een derde zijn sterk aanwezig. Ook bij mijn man. De tweede zwangerschap was niet altijd even makkelijk. Regelmatig bloedverlies gehad zonder reden. Nu ben ik daar weer zo bang voor. Verder een prima zwangerschap. Bij de bevalling van de eerste een flinke fluxus gehad. Bij de tweede goddank niet. Hoe groot is de kans dat dat weer terug komt. Tweede bevalling duurde 6uur en de eerste bijna een dag.
De derde zwangerschap was loodzwaar, ik was van de andere 2 al behoorlijk misselijk nu was ik dag en nacht misselijk 6 keer per dag overgeven 2 keer uitgedroogd. De bevalling was heftig maar supersnel wel last van naweeen gehad Maaaaaaaaaaaaar het is het allemaal waard geweest ik ben dolblij met mijn kids
Oh bah zo misselijk ben ik gelukkig nooit geweest. Een keer boven de pot gehangen maar dat kwam waarschijnlijk door eten. Korter bevallen is nooit erg dan ben je er sneller vanaf zeggen ze, al lijkt het me moeilijker afsluiten. Tuurlijk zijn ze het waard
Ben nu in verwachting van onze derde dus kan nog niks zeggen over de bevalling, maar de zwangerschap is vergelijkbaar met de eerste keer tot nu toe. Het enige is dat ik nu al twee kindjes heb die naast het kindje in mijn buik, ook mijn energie opeten. Opladen is daarom wel moeilijker nu.
Lichamelijk was de zwangerschap van de 3e het zwaarst. Na de tijd vind ik het tot nu toe wel het "makkelijkste".
ik heb geen ervaring met een 3e bevalling, maar ik weet wel dat in principe elke bevalling op zich staat en dat een en ander vooral afhangt van je medische voorgeschiedenis en de grootte van je kind. Ik heb een spoed keizersnede gehad bij mijn 1e en sta nu voor de keuze of ik voor een normale bevalling wil gaan of een geplande keizersnede. Door mijn eerste keizersnede zijn mijn risico's op complicaties wat groter dan bij een bevalling na gewone eerdere bevallingen. Maar je kans op fluxus wordt met name bepaald door het beloop van de bevalling (en evt. zwangerschapscomplicaties) en de implantatie van de placenta en die verschilt per zwangerschap.
Ik ben nu zwanger van ons derde baby.. En moet zeggen ondanks dat ik weer last heb van BI dat dit een makkelijke zwangerschap is. 1e zwangerschap was vrij makkelijk. tegen 30 weken last van mijn rug, meer niet. Wel last van hoofdpijn tegen 30 weken, maar dat kwam omdat ik slecht sliep omdat mijn man op uitzending was. Drukke baby in mijn buik. bevalling duurde 7 uurtje. Als baby was hij ook super makkelijk. 2e zwangerschap Vanaf 6 weken zwaar misselijk t/m 13 weken. Veel ziek geweest in de zwangerschap (buikgriep, ooronsteking en acute bronchitis) Veel last van stress heel de zwangerschap. vanaf 20 zware bi en met 23 weken volledig ziek thuis. Rustig kind in mijn buik. Vanaf 37 weken elke avond last van voorweeén. Bevalling was 3,5 uur gepiept (Dat het echt begon 1,5 uur bezig lekker snel) Na bevalling geen makkelijke kind (onrustig, ver-reflux en kma) En ik had pre-postnatale depressie... Al met al geen leuke zwangerschap en kraamtijd. 3e zwangerschap vanaf 4 weken moe tm 14 weken(heerlijk veel geslapen) Niet misselijk of overgeven! Wel vanaf 15 weken thuis ivm bekken (maar ik heb me er maar bij neergelegd) Druk kind in mijn buik en vanaf 27 weken wat last van hoofdpijn. Deze zwangerschap lijkt nog het meest op de eerste. Bevalling weet ik pas over 10 weken...
Bedankt allemaal. Ik denk dat het er ook vanaf hangt hoe oud de eerste 2 zijn. Balleke hier na de tweede soort gelijk verhaal. Eerste jaar was een drama.
Ik ben net 5 dagen geleden bevallen van me derde kind. Bevalling was zoveel meer pijnlijk jeetje maarrr het was het waard. Net als de zwangerschap veel zwaarder . In me buik was die hyper maar tot nu toe is het me stilste kindje en is die supeerrrrrrr lieffff ! Heb genoeg tijd voor alles
Hier tot nu toe een veel makkelijkere zw als van de eerste 2. Was toen extreem misselijk en heb me echt heel erg beroerd gevoeld. Bij de 2e ging het misselijk zijn direct over in bi en was daarmee ook echt geen pretje. Deze zw tot nu toe behalve vermoeidheid eigenlijk vrijwel nergens last van gehad dus tot nu toe zeker de fijnste.. Bevallingen waren bij de eerste twee vergelijkbaar (2e alleen stuk korter), maar over bloedverlies/fluxus kan ik niets zeggen heb ik gelukkig geen last van gehad.
Nu hoogzwanger van de 3de dus bevalling kan ik nog niets over zeggen. Heb straks 3 kindjes onder de 3. Zwangerschap, in het begin wat meer misselijk als bij de andere 2, maar na die eerste paar weken werd het alleen maar makkelijker. Dit is de eerste zwangerschap dat ik gewoon tot 36 weken heb kunnen werken, en niet al met 32 weken thuis zat. Niet steeds naar de fysio voor mijn rug en bekken. Moet wel zeggen dat ik na mijn 2de zwangerschap oefeningen heb gedaan die ik mee had gekregen van de fysio voor als ik nog een kindje wou. Vermoeidheid is ook een stuk minder, dus eigenlijk alleen maar positief
Ik ben nu ruim 17 weken zwanger van de derde. Ik vind dit een heerlijke zwangerschap. Bij de eerste was het net zo, na de eerste drie maanden ben ik zo vol energie, vrolijk, fit, voel me super. Bij de tweede zat ik op de een of andere manier psychisch totaal niet goed in elkaar, sliep slecht, moest constant huilen, maakte me overal zorgen over. Had ook al vanaf 30 weken elke nacht voorweeën. Verder heb ik al 2 makkelijke bevallingen gehad, dus ik maak me weinig zorgen over de derde, eerlijk gezegd.
Ik heb echt precies het zelfde meegemaakt.. Fijn he zo'n zwangerschap.. Ben ook heel blij dat alles goed gaat en met me zelf.. Heerlijk genieten vooral omdat het de laatste is hier
Wat betreft bevallen heb ik van meerdere vk's gehoord dat die bij een derde bevalling qua tijd/ontsluiting ergens tussen de eerste en tweede in zit. Bij mij verliepen alle drie de zwangerschappen vrij vlekkeloos en zo ook de bevallingen, weinig verschil van elkaar. Wel merk ik nu bij de vierde zwangerschap dat ik echt mijn momenten moet zoeken om me op te laden, het hakt er af en toe behoorlijk in!
Toch wel veel positieve verhalen. Gelukkig! Het is altijd maar afwachten hoe het verloopt, dat weet je nooit van te voren.
Bij mij idem, zwangerschap was loodzwaar met misselijkheid tot aan het einde (niet zo heftig als in de quote, maar was maar 1 kg aangekomen) en bekkenklachten vanaf week 14. Alle klachten uit mijn eerder zwangerschappen waren dubbel en dwars aanwezig en begonnen eerder en hielden langer aan. Nu heb ik mijn kindjes ook wel erg dicht op elkaar gekregen (3 in 3,5 jaar..) dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. De bevalling ging echter veel sneller dan mijn 1e (30 uur) en 2e (18 uur). Ik was nu in 9 uur bevallen, maar wel met een ruggeprik. Dat was een erg goede ervaring. Geen enkele last gehad van bijwerkingen (geen bijstimulatie van weeen nodig en geen kunstverlossing), na 2 x persen was onze dochter al geboren.
Zoe wel leuk om je kindjes zo kort op elkaar te hebben. Wel druk denk ik, maar ze hebben wel veel aan elkaar.
Hier was ik bij de eeste 2 zwangerschappen al behoorlijk misselijk, bij nr. 3 vele malen erger, ook geen energie. Vanaf week 6 t/m week 16 minimaal voor mijn eigen kinderen kunnen zorgen. Daarna ging jet weer beter en ben ik net zo goed door mijn zwangerschap gevlogen als de eeste 2 keer. Alle keren gewerkt tot week 36. Bevalling was nog makkelijker/sneller als bij de eeste 2. (ook 3 kids binnen 3 jaar) Mijn schoonzus is 3 jaar geleden bevallen van nr. 4. Na 3 makkelijke zwangerschappen en bevallingen was nr. 4. heftig. Veel last gehad van hasr bekken, lang last van voorweeen. Bevalling was zwaar, sterrekijker + zwaar kind. Al met al weet je het dus gewoon nooit.