3de bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Arti13, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi!
    Voor de meiden die voor een 3de keer zijn bevallen,...
    Hoe was deze bevalling in vergelijking met de andere twee?
    Mijn eerste was nl 5,5 uur, de tweede in 3 uur. Ondanks fluxus bij de eerste bevalling, wel beide goede bevallingen. Ik kan wel eens in de stress schieten dat dit juist een lange bevalling wordt met allerlei problemen ofzo. Stom he?. Maar ik merk dat ik steeds bewuster wordt van de risico's, ook met betrekking tot de gezondheid van het kindje.
    Onze zoon moest 2 weken in het ziekenhuis verblijven na de geboorte ivm ontsteking aan zijn oog. Hij is uiteindelijk geopereerd.
    Ik hoop zo dat ik nu een 'normale' kraamtijd heb.

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Als de andere twee zo snel zijn gegaan is de kans heel groot dat het nu weer zo snel gaat. Bij de eerste had ik ook een fluxus en de tweede ging top. Ik ga er vanuit dat het 12 uur kan duren. De een zegt dat de oneven kindjes er langer over doen en ander zegt weer dat de derde nog sneller gaat. Ik mag elk moment dus kan je nog niks vertellen.

3. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik ben ook benieuwd naar mijn derde bevalling. .... ons tweede kwam namelijk vrij snel na het breken van mijn vliezen. .... half uurtje ofzo
    Ervoor wel arbeid gehad van 18u...... mijn eerste kwam na 11u.....

4. soeza

soeza Niet meer actief

Bevallingstermijn:1e met 41+5
    2e met 41 weken
    3e met 41+1
    (Alle 3 de keren ingeleid trouwens)

Bevallingsduur vanaf de eerste wee tot de baby-op-de-buik
    1e: 4 uur waarvan 50 min persen
    2e: 1 uur en 50 min waarvan 2 min persen
    3e: 55 min niet geperst

Complicaties
    1e ingescheurd, 5 hechtingen, 1 liter bloedverlies
    2e niet ingescheurd, ruime 2 liter bloedverlies
    3e niet ingescheurd, halve liter bloedverlies

Ik herken het wel hoor, dat "angstig" zijn voor de 3e bevalling. Had ik ook heel erg, net alsof je nu veel meer beseft wat het allemaal inhoud en wat er allemaal mis kan gaan... Maar toch, mijn 3e bevalling ging snel en was heftig, maar ik kijk er met een heel gelukkig gevoel op terug :)

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier een super 3e bevalling. Wel 6 dagen overtijd maar toch. Werd in de nacht wakker van krampen ben achter de pc gaan zitten omdat ik dacht dat het weer loos alarm zou zijn. Na een uur dacht ik ineens, he er lijkt wel regelmaat in te zitten. Omdat de tweede bevalling maar 50 min duurde heb ik het zh gebeld. Omdat het zo rustig was mochten we wel komen We waren om 4.00 uur in het zh en om 4.44 was onze zoon er. Zonder echte zere weeën en pers weeën.

Ben ook zeer benieuwd hoe deze bevalling gaat.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze 3e kwam een uur na de eerste wee. Ik heb wel mega veel last van naweeen gehad. Omdat ik zo snel en onverwachts (de avond ervoor gaf de verloskundige nog aan dat het echt nog wel even zou duren omdat het nog helemaal dicht zat) bevallen ben heb ik een paar dagen nodig gehad om te wennen. De eerste avond toen ik haar hoorde huilen moest knecht even omschakelen een dacht van wie is dat gehuil? Had helemaal niet het idee dat ik net bevallen wad Ik voelde me die de snelle bevalling meteen weer goed en ging gewoon weer verder met waar ik gestopt was. Heb dus het idee dat de bevalling gewoon even tussendoor gegaan is.

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Oh jeetje, dat zou dus best een snelle bevalling kunnen worden.
    Ik moet naar het zh ivm fluxus eerste bevalling en vastzittende placenta. Moet dus infuus zodat ze meteen na de bevalling iets kunnen geven.

Nynke, jij bevalt waarschijnlijk gewoon in je slaap ;)

Merryl, ik ben benieuwd hoe jouw bevalling verloopt.

Eerste bevalling was trouwens met 39+3, tweede 40+1. Hoop niet te veel overtijd. Vind dat echt verschrikkelijk, dat wachten.

8. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Het kan snel gaan hoor!

De 1e werd hier geboren met 37 weken in ongeveer 6 uur.
    De 2e werd hier geboren met 38 weken in ongeveer 5 uur.
    De 3e werd hier geboren met 39 weken in ongeveer 1/2 uur!!

Zoals je ziet blijf ik steeds langer zwanger maar gaat de bevalling steeds sneller! Haha.

Succes.

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Zo sterretjesmama dat is echt super snel.

Judith ik moet ook een infuus dus snel bellen zodra de weeen beginnen.

10. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    hier ook eentje:

1ste werd geboren met 36.5 weken en deed er 3,5 uur over
    2de werd met 39.0 weken geboren en deed er 46 minuten over!
    3de werd met 38.4 weken geboren en deed er 1.20 uur over

11. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Bij mij was de derde bevalling redelijk hetzelfde als de eerste 2.
    Alleen bij de derde had ik vanaf 2 uur s'nachts pijnloze voorweeeen voor het echt doorzette. En ik vond de weeën al eerder pijnlijk. Ook de uitdrijving ging minder makkelijk dan bij de tweede terwijl de derde een pond minder woog. Is net hoe ze liggen denk ik. Maar over het algemeen was de hele bevalling best hetzelfde.

Deel Deze Pagina