In de MMM

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by nijntje1979, Feb 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

Nov 28, 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik zijn nu iets meer dan een jaar bezig met zwanger worden m.b.v. een eigen donor.
    De huisarts heeft ons doorverwezen naar de gyneacoloog. Inmiddels heb ik bloed laten prikken en heb ik vanmorgen een inwendige echo gehad voor een follikelmeting. Daar bleek dat in een van mijn eierstokken een cyste zit van 4 bij 7 cm. Ik heb al wat zitten zoeken op internet, maar wat betekent dit nu precies? In hoeverre heeft dit invloed op je vruchtbaarheid?
    Waarschijnlijk zal de cyste tijdens een kijkoperatie verwijderd worden. Hoe lang nadien kan je weer verder met zwanger worden?
    Heb zoveel vragen nu en maak me best ongerust. Hoop dat iemand hier me wat meer kan vertellen.
    Alvast bedankt,
    Groetjes van Nijntje

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik wil jullie heel veel succes wensen met zwanger worden
    en hopelijk is het snel raak! ;)

3. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Nijntje, dat is balen een cyste! Eerlijk gezegd heb ik er geen ervaring mee, maar wil je veel sterkte wensen met de kijkoperatie en zwanger worden natuurlijk!

Liefs Nikkie

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Dat is nog een flinke cyste ook, heb je daar geen last van gehad? Ik heb geen ervaring met cystes..
    In principe kan je met 1 eierstok heel goed zwanger raken hoor. En als die cyste er goed uitkomt kan die eierstok weer gewoon meedoen, lijkt mij.
    Ga je met een donor in je eigen cyclus beginnen? Ik bedoel word het ingebracht na je eigen natuurlijke eisprong?

In elk geval heel veel sucses met zwanger worden!

NB. oeps lezen is ook een vak..jullie doen het zelf zonder hulp van een ziekenhuis begrijp ik?
    Ik hoop dat zodra de cyste weg is, jullie snel zwanger mogen worden!

5. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

Nov 28, 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor jullie reacties, caruli, nikki 80 en ukoldaatje.
    @ukoldaatje, wel steken gevoeld, maar had er eigenlijk steeds een andere verklaring voor (eisprong komt eraan, is net geweest, bijna ongi, enz...)

We doen ZI, zonder hulp van het ziekenhuis. De donor heeft verder ook niets (of niet veel) te maken met het traject dat we nu ingaan, voor hem verandert er niets.
    Op dit moment gaat alles nog in mijn eigen cyclus, geen stimulerende hormonen oid.

6. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

Nov 28, 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Net gebeld door het ziekenhuis. Moet sowieso eerst geopereerd worden. Hadden eigenlijk morgen een samenlevingstest, maar die gaat niet door omdat ik nu niet zwanger mag raken.
    Bah, wat een tegenvaller dit. Een operatie...

7. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Heel veel succes met je operatie.

8. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

Nov 28, 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Dankjewel, Tamara.
    Zojuist kregen we nog een klap te incasseren, onze donor stopt ermee. Hij heeft sinds kort een vriendin die hier niet achter kan staan. Erg jammer, voor mijn stiefdochter was het fijn geweest dat zij en haar toekomstige broertje of zusje in elk geval dezelfde vader zouden hebben.
    Voor ons betekent dit een hoop onzekerheid, wat nu. Stonden/staan op de wachtlijst voor KID, waren ook al aan de beurt maar hebben het niet door laten gaan omdat we zelf een donor hadden. Ik weet niet hoe dat nu verder zal gaan, zijn we meteen aan de beurt, komen we weer onderaan op de wachtlijst...

9. wolly

wolly Niet meer actief

Dat is een flinke klap om te verwerken.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.

Liefs wolly

10. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    He bah Nijntje,

Vervelend dat je donor niet meer verder wilt. Ik zou gewoon het ziekenhuis even bellen en uitleggen, en of ze jullie misschien toch nog kunnen helpen. Vaak kijken ze dan toch nog of er nog een gaatje in de wachtlijst is.

Alvast heel veel succes.

Groetjes,
    Elvira

11. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

Nov 28, 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb het ziekenhuis gebeld en word morgen of maandag teruggebeld door de KID arts.

Operatiedatum staat vast. Tijdens de operatie zullen mijn eileiders worden ingespoten met contrastvloeistof. Schijnt ook de kans op zwangerschap te vergroten?

12. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

Nov 28, 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Afgelopen maandag heb ik de laparoscopie gehad.
    Dit viel me best tegen, mocht pas de dag erna naar huis en heb flinke pijn in mijn schouders?! Herkent iemand dit? Wondjes bij navel en schaamstreek vallen qua pijn mee, al had ik de eerste dagen wel wat moeite met lopen.

Tijdens de operatie is de cyste in mijn rechtereierstok verwijderd en bleek een verkleving (endometriose) in mijn linkereileider te zitten. Er is nog meer endometriose gezien, dit is zo veel mogelijk verwijderd.

Naar wat ik begrepen heb kun je gewoon zwanger worden met endometriose? Onze gyn adviseerde nu wel snel zwanger te worden.
    Over twee weken hebben we een afspraak bij het ACSG. Waarschijnlijk gaan we meteen door naar het AMC.

13. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

Nov 28, 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Even een update en wat vragen...
    Ik heb een medische intake gehad in Amsterdam voor KID, ben doorverwezen naar het AMC.
    In de verwijsbrief die ik vanmorgen wordt door de arts aan de gyn gevraagd of zij willen kijken of ik in aanmerking kom voor IVF D... vind dat nogal een stap. Is dit gebruikelijk als er endometriose is vastgesteld? En er zit toch nog wel iets tussen KID en IVF D?

Share This Page