Geertgen kliniek of Catherina ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Toetje77, 20 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Hallo,

Onze laatste IUI poging is mislukt en nu moeten we een afspraak maken voor een intake gesprek voor IVF. Ik vroeg bij ons laatste gesprek aan de verpleegkundige waarom ze eigenlijk altijd naar het Catherina ziekenhuis doorverwijzen en niet naar de Geertgen kliniek want als ik het internet mag geloven zijn de ervaringen in de geertgen kliniek heel goed en bij het Catherina ziekenhuis wisselend. Haar antwoord was dat ze in de geertgen kliniek teveel medische risico's nemen (risico op overstimulatie). Dit heeft mij enorm aan het twijfelen gebracht want ik wilde eigenlijk een afspraak maken bij Geertgen, maar je gaat ook niet moedwillig extra risico's nemen met je lijf. Maar toch, ik lees zoveel lovende ervaringen van Geertgen, dus zo blijf ik twijfelen . Heeft iemand ervaringen met beide klinieken, zowel negatieve als positieve?

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Bedoel je het Catharina ziekenhuis in Eindhoven? Hun ivf-lab is verhuisd naar Tilburg sinds begin dit jaar. Ik kwam daar, omdat in ons ziekenhuis (MMC) geen ivf-lab zat. Inmiddels moeten we dus op en neer naar Tilburg na een punctie of voor terugplaatsingen. Misschien goed om te weten. In Geertgen is wel een lab aanwezig volgens mij, maar daar heb ik geen ervaring mee. Dus dan zou je niet op en neer hoeven te reizen. Iets om mee te nemen in je overweging misschien.

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb ervaring met beidde, al niet met IVF in het catharina, we zijn daar al eerder weggegaan.

Catharina, ze zijn heel vriendelijk, maar ze hebben geen IVF lab, dus dan moet je naar Tilburg, echo's doe je dan in Eindhoven, en na de punctie gaat je man met jou eitjes naar Tilburg en jij blijft in Eindhoven. Ze zijn hier heel erg van de protocollen, ze denken niet echt mee, en als het protocol het zo zegt dan is het zo.

Geertgen neemt geen risico's, ook niet op overstimulatie. Ze moeten namelijk aan exact dezelfde regels voldoen als het Catharina, maar ze denken wel met je mee, ze hebben ook een eigen IVF lab, dus je partner hoeft niet weg na de punctie.

Dat je arts het zegt, is omdat veel artsen bang zijn van het Geertgen, omdat ze daar met je meedenken, meekijken, je echt binnen de wetgeving zien als persoon. En dat mag in veel ziekenhuizen niet, of doen ze niet.

4. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

29 feb 2008
    800
    12
    18
    NB
    Dankjewel voor jullie reacties. We zijn er nog niet helemaal uit,, maar we hebben op aanraden van ons ziekenhuis bij beiden een afspraak gemaakt voor een intake gesprek, beiden in december. We zetten wat vragen op papier en kijken hoe we ons erbij voelen. Ik zal jullie antwoorden in mijn achterhoofd houden, dankjewel.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb hele goede ervaringen met het Geertgen. Ze denken met je mee, je mag 'domme vragen' stellen en ze leggen alles uit. Ik heb geen ervaring met risico's nemen, juist niet. Ik heb gonal-f gespoten en moest van hun laag beginnen, mocht ook alleen ophogen als ik na twee dagen weer terug kwam bijvoorbeeld. (Niet dat het een te lage dosis was hoor ;)) Er werd ook steeds gevraagd hoe het ging, of ik alles nog trok. Wat ik ook een groot voordeel vond waren hun ruime openingstijden. Uit mijn hoofd zeg ik drie avonden tot acht en in het weekend en met feestdagen cyclus gebonden spreekuur. Geen sluitingen in de zomer of met de kerst bijvoorbeeld.
    Ik heb echt warme ervaringen met ze, zou voor een tweede ook gelijk weer contact met ze opnemen.

6. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met geertgen, alleen met het catharina. Het is idd jammer dat mijn man nu na de punctie naar tilburg moet, maarja dat is dan zo. Verder ben ik tevreden over het catharina. Ik heb juist wel het gevoel dat er meegedacht wordt en ze zijn er erg vriendelijk.

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik heb 2 pogingen in het Catharina gehad. Ik was niet tevreden. Ze denken niet mee en volgen standaard protocollen. Echt een nummertjegevoel.
    Voor mij nooit meer. Geertgen persoonlijk geen ervaringen maar wel bekenden vooral via hier en dat is vrij positief.

8. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Ik heb drie pogingen in het Catharina gehad. De verpleegkundigen zijn echt heel aardig. Helaas voelde ik me bij de artsen echt een nummertje. Meedenken werd niet echt gewaardeerd. Alles stond toch al 'vast'

Na drie pogingen daarom ook overgestapt naar Gent. Wauw wat een verschil! Denken veel meer met je mee, zijn bereid eens iets anders te proberen en zijn vele malen kundiger. Mogelijk worden de artsen in Nederland veel strakker/ strenger gehouden door de Nederlandse wetgeving en zorgverzekeringen. Hoe dan ook voor ons nooit geen behandelingen meer in Nederland

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hier ook overgestapt naar Gent. Inderdaad een wereld van verschil, zowel qua onderzoeken en behandeling als qua resultaat. Ik durf heel hard te zeggen dat het in het Catharina nooit was gelukt.

Deel Deze Pagina