Wij hebben met een beetje geluk binnenkort onze eerste IUI. Nu heeft mijn lief matige zwemmers en we willen ze natuurlijk in de beste staat in het lab krijgen. In het ziekenhuis zeggen ze dat hij gewoon thuis kan produceren en het dan zsm (binnen het uur) naar het ziekenhuis moet brengen, zodat ze de zwemmers in het lab kunnen opwerken. Ik vraag me alleen af of het niet beter is om het in ziekenhuis te produceren, zodat de tijd van inleveren korter is en de kwaliteit misschien beter is. Wij doen er ongeveer 20 minuten over om bij het ziekenhuis te komen, dus we zitten wel ruim binnen het uur. Hoe doen jullie dat?? En wat zegt jullie ziekenhuis/gyn hierover?
Mijn man produceert het gewoon thuis; vindt hij prettiger. Zijn zwemmers zijn verder in orde. Wij wonen een halfuur bij het ziekenhuis vandaan, maar zijn vaak wel drie kwartier onderweg voordat we bij het lab zijn. Als het ziekenhuis zegt dat het ook thuis kan, dan zou ik dat doen. Is toch een stuk relaxter voor je man.
Mijn man doet het in het ziekenhuis sinds we met ICSI begonnen zijn. Ik vind juist dat het stress scheelt, want dan zijn de zaadjes al op de plek van bestemming en ben je onderweg niet aan het stressen met dat potje in je handen. Je zal maar net eens stukken krijgen of in een dikke file terechtkomen. Bovendien denk ik zelf wel dat de temperatuurwisselingen van binnen naar buiten en weer naar binnen en de autorit best wel eens invloed zouden kunnen hebben. En als het zaad al erg slecht is, dan is alleen het idee voor mij al genoeg. Toen we nog IUI deden, toen was het ziekenhuis voor ons 5 minuten rijden en deden we het wel thuis omdat we het zelfs zouden kunnen lopen als er iets zou gebeuren. De eerste 2 ICSI's waren op 25 minuten rijden en toen hebben we het zekere voor het onzekere genomen. Dat beviel eigenlijk zo goed en met veel minder stress, dat mijn man het bij deze ICSI ook in het ziekenhuis gedaan heeft terwijl we een hotel hadden op 5 minuten afstand. Je moet doen waar jij en je partner je goed bij voelen. Het is ook wel afhankelijk van jullie situatie.
Wij wonen 15 minuten van het ziekenhuis vandaan. Hier altijd in het ziekenhuis gedaan, potje vullen, hoekje om, en we stonden bij de balie. Stel dat je onderweg in de file komt te staan, of door de stress t potje vergeet mee te nemen. Wij hebben t altijd zo gedaan om stress te voorkomen.
Dat vind ik persoonlijk ook, Brabbel. Je hebt veel meer kans dat er iets met het potje gebeurt, hoe langer het onderweg is. En wat is er nou fijner dat even een hoekje om en het potje is op de plek van bestemming Het is even doorbijten voor de man, maar in de meeste ziekenhuizen hebben ze best een leuk kamertje.
Nou die van ons niet, moest gewoon op de wc, haha! Maar goed, het is bij ons wel 10 keer gelukt, wij vonden t niet zo heel erg om te doen...... Alles voor t goede doel,
Haha, op de wc is niet zo heel spannend inderdaad Maar met een beetje fantasie komt het wel goed. Bij onze 2 eerste icsi's had manlief een heel erg luxe kamertje met bankje, boekjes en zelfs een dvd-tje. Nu in Gent is dat wel even iets anders, maar ook hier lukt het gewoon. Gewoon een eigen boekje meenemen en niet te veel denken aan waar je bent en waarom
Geen ervaring met IUI maar mijn man moest laatst een potje inleveren en die heeft het gewoon in het ziekenhuis gedaan. Vonden we allebei wat relaxer aangezien het dan het verst is... Maar ziekenhuis zegt inderdaad dat dat niet uitmaakt maar voor mijn eigen gevoel zou ik het ziekenhuis kiezen.
Aangezien mijn man altijd mijn handje vasthield met de inseminaties, en de IVF, en zo..... Hield ik zijn euuuuhhhh, vast............. Nou ja t punt is denk ik wel duidelijk, wij deden ALLES samen!
Hahaha Brabbel, zo kan het ook! Dat hebben wij ook gedaan, maar ikzelf werd er zo zenuwachtig van, ik was zo bang dat we naast het potje zouden kwakken oid dat ik uiteindelijk heb gevraagd of ie het alsjeblieft zelf wilde proberen. En dat lukte ook haha! In Gent kan het ook niet anders, want ik moest me gister op dezelfde tijd melden op de punctie-afdeling als mijn man op het lab.
Mijn man doet het ook in het ziekenhuis zelf. Wij gaan ook in Gent (Jan Palfijn) en daar zijn aparte kamertjes voorzien. Wij wonen op ongeveer een half uurtje van het ziekenhuis, maar het zou niet de eerste keer zijn dat we er langer dan een uur over doen door de files, dus voor onze eigen gemoedsrust doet mijn man z'n ding in het ziekenhuis zelf. Ik kan me niet ontdoen van de gedachte dat dat voor de kwaliteit en kwantieit van zijn zwemmertjes het beste is
Heb vandaag te horen gekregen dat we zondagochtend voor de IUI mogen! Het ziekenhuis blijkt geen apart kamertje te hebben en aangezien we op zondagochtend toch zeker in max 20 minuten in het ziekenhuis moeten zijn, gaan we het toch maar thuis doen. Was ook het advies van de gyn van vandaag. Komt alleen nog een ander vraagje om de hoek kijken: We hebben woensdagavond voor het laatst gesext en hebben zondagochtend de IUI. Wat is slim: - vandaag nog een zaadlozing zodat er zondag 'vers' zaad is? of - alles bewaren tot zondag?
Bij ons zeiden ze 2 of 3 dagen onthouding. Dus nu heeft hij woensdag nog een lozing gehad, DO VR ZA niet, en ZO ochtend dan de IUI. Ik zou t zo doen!
hallo WIj hebben 10 maal iui gehad en 10 maal heeft mijn man thuis het potje gevuld,haha.. hij vind de druk van het zkh wel erg hoog,maar zal er helaas vlg jaar als we icsi krijgen aan moeten geloven.. wat betreft onthouding zeggen ze bij ons tussen de 3 en 5 dagen niet.. Mijn man heeft slecht zaad en wij hebben ooit 1 dag voor iui gesext en hadden toen helemaal geen zaad..dat is klote want dan gaat het gewoon niet door.. succes iig duimen dat het goed gaat.. kuzz
In Gent zeggen ze 3 tot 5 dagen onthouding voor optimale kwaliteit. Ik zou dus wachten tot zondag. Vanaf woensdagavond is zeker niet te lang, dat is 3,5 dag en dus netjes. Veel succes!
Tijdens de IUI-behandelingen mocht mijn man thuis produceren. Het moest goed ingepakt worden in aluminiumfolie en op je lichaam vervoerd worden om het warm te houden. Het moest binnen een uur in het laboratorium zijn. Tijdens de ICSI-behandelingen moest hij in het ziekenhuis produceren. IVF/ICSI wordt deels in ons eigen ziekenhuis gedaan, deels in een ander ziekenhuis. In het andere ziekenhuis moest het dus wel vlak van te voren en daar ter plekke. Als je je goed aan de regels houdt qua vervoer en warmte en het binnen een uur in het lab is, dan hoeft thuis produceren geen nadelig effect te hebben. Succes!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga m'n vent maar vertellen dat ie de zwemmers moet bewaren voor zondagochtend. En dan draag ik ze wel in een potje tussen m'n borsten naar het ziekenhuis zodat ze lekker warm blijven Nu op naar huis en dan vanavond nog even naar het ziekenhuis voor de Pregnyl! Jullie zullen dan morgen wel wat plopjes horen van springende eieren!