Hallo allemaal, Even kort mijn verhaal vorig jaar oktober gestopt met de pil. Heb al een zoon van 16. Eigenlijk was ik wel klaar met kinderen. 5 jaar geleden kwam ik mijn vriend tegen die 8 jaar jonger is dan mij. Het gaat heel goed toch er samen voor gegaan voor nog een kindje. in maart dit jaar mijn eerste positieve test. Bij de eerste echo werd ik een weekje teruggezet. Niet 7 weken maar 6 weken. Maar het hartje klopte en alles zag er goed uit. Anderhalve week later was het mis, geen hartactie meer. Heb de miskraam opgewekt met medicatie. Wat geen pretje was. Begin juni zonder één menstruatie te hebben gehad wederom zwanger. Alleen de testen liepen niet op, dag voordat wij op vakantie gingen had ik bloedverlies. Echo gehad, daarop was niks te zien. Verloskundige zag wel wat anders wat haar zorgen maakte. Ze dacht aan een Mola zwangerschap. Doorgestuurd en om 23:00 waren we weer thuis. Het was geen Mola of ik was nog niet zo ver afwachten tot het bloedverlies zou komen. Dat kwam uiteindelijk het viel mee, maar de vakantie op Ibiza was verpest. 13 oktober wederom een positieve test. Mijn cyclus is 33 dagen en mijn positieve ovulatietest was 29 september. Vorige week woensdag een echo gehad omdat ik heel erg bang was. Verloskundige zag een vruchtzakje van 4mm dat komt overeen met 5 weken. Ze zei het kan dat je nog niet zo ver bent. Gisteren weer een echo de vruchtzak was niet gegroeid en er zat ook niks in. Nu heb ik morgen een afspraak in het ziekenhuis. Ben er kapot van , wie herkent dit en is het na 3 miskramen bij jullie wel goed gekomen?
Ik herken het zelf niet. Snap dat je er kapot van bent. 37 is natuurlijk net de verkeerde kant van 30 maar niet oud. Zou een doorverwijzing vragen naar de gyn om te kijken of ze een reden kunnen vinden. Wellicht is het "gewoon" pure pech. Maar heel heftig! Sterkte
ja morgen heb ik een afspraak met de gynaecoloog, wil vragen of ze onderzoeken kunnen doen. mijn vriend wil het nog niet opgeven. Maar het is wel elke keer een aanslag op je lichaam
Ik zou direct op de wachtlijst gaan van uz Gent of bij cypers in Duitsland daar onderzoeken ze veel meer. Dit is echt geen pech en ook geen leeftijdsdiscriminatie, laat de gyn je dat niet wijsmaken. In het umc Maastricht doen ze trouwens ook veel uitgebreider onderzoek dat kun je ook nog proberen.
Ik herken het. Sinds vorig jaar mei ook 3 miskramen gehad. Helaas.. en tot op heden nog niet zwanger. Onderzoeken al gehad, daar is niets uitgekomen. In februari mogen we ons weer melden en dan gaan we waarschijnlijk over naar IUI. Sterkte! Het is niet niks...
Afgelopen jaar (start 38, laatste bij 39 jaar) 4 miskramen gehad. Bij 4,5-5-8-4,5 week. Ik trok het mentaal niet goed dus afgesproken om nog 1x zwanger te zijn en als die mis zou gaan gewoon te gaan genieten van de kids die er wel zijn want dit kindje zou voor ons de kers op de taart zijn. Deze zwangerschap gaat goed! Ik heb alleen de dingen uit laten sluiten die goed beïnvloedbaar zijn. Dus met bloedonderzoek naar schildklier, stolling, auto immuun waardes etc laten kijken. Daar kwam niets bijzonders uit. Genetisch onderzoek was voor ons geen overweging omdat we niets met de uitslag zouden doen. Hopelijk voor jullie ook snel goed nieuws!