3de miskraam

Discussion in 'Miskraam' started by tosti123, Jan 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Hier ondertussen dus mk nr 5 helaas. Ik ga wel wachten tot het vanzelf komt.

2. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Sterkte meid! Hopelijk mag het snel maar rustig komen.

NIET LEUK!!

3. LianneE

LianneE Niet meer actief

Nuage en Puk wat een rotberichten hier. Veel sterkte :(

4. tosti123

tosti123 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte!!

5. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh als ik je verhaal lees, dan herken ik dat heel erg van m'n eerste MA. Toen heb ik ook 1,5 uur onafgebroken op het toilet gezeten met mega pijn.
    Maar een vraag: reageer jij iedere keer hetzelfde op de pillen? Ik heb ze namelijk nu bij 3 MA's gehad en reageer er iedere keer anders op.
    Is het vandaag verder meegevallen??
    Hopen dat je wel in één keer schoon bent!!!! Wanneer heb je controle echo??

Nuage: Dat meen je niet meid, dat het weer niet goed is!! Dikke knuffel voor je!! Was het de eerste echo die je nu had? Of had je al een goede echo gehad? Heel veel sterkte meid.... hopelijk komt het snel los.

6. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Nee vorige echo hadden we een kloppend hartje. Vorige MA's ook. Nu dus totaal 3 keer meegemaakt dat het hartje weer stopte.

7. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

Oct 28, 2014
    577
    70
    28
    Nuage...:( wat een ellende om dit zoveel mee te moeten maken !! heeel veel sterkte!!

8. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

De eerste 2 keer was ik flauw gevallen, dit keer niet.
    De eerste 2 keer had ik een zware menstruatie en nu had ik heel veel bloed verlies.
    De eerste 2 keer had ik het in de avond genomen en nu overdag(eerste 2 keer hadden we in de ochtend de termijn echo en kon in de namiddag al terrecht in het ziekenhuis). Nu hadden we in de avond een spoed echo en omdat er 2 keer gekeken moest worden hadden we de 2de echo in de ochtend.

Nuage, waar zou het toch door komen bij jou? Is het bij jou ook me +/- 8 week? Hadden jullie de chromosomen ook al laten onderzoeken? Jij hebt toch wel een stollingsprobleem?

Hoe voel je je?

Hier merk ik dat mijn lichaam hard werkt om de boel leeg te krijgen en weer terug op normale grote brengt. Hoop heel erg dat ik straks schoon ben.

9. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ik voel me nog steeds zwanger. Mijn lichaam weet nog van niks. Soms een klein beetje gevoelige buik, verder niks. Nog geen druppel bloed verloren.

Ik heb het genetisch onderzoek en stollingsonderzoek idd gehad. Daaruit kwam licht positief op anti-cardiolopine. Na 12 weken moest dit herhaald worden en was het weer zo. De gyn heeft toen de diagnose antifosfolipidensyndroom gesteld. In het kort: te dik bloed.

Behandeling in NL is vanaf posi test Aspirine en vanaf hartslag bloedverdunners spuiten. Nou dat helpt dus niet. In het buitenland is dat belachelijk en krijg je vanaf eisprong al zowel aspirine als de bloedverdunners. Vanaf EISPRONG! Hier moest ik potverdrie wachten tot hartslag voordat ik de injecties mee kreeg. En ik heb ze gesmeekt, huilend opgebeld. Maar nee hoor.

Nog grappiger is dat ik bij de internist ben geweest en die zegt dat ik geen APS heb. Ze heeft opnieuw getest en vond niks. Maar ik slikte toen al aspirine dagelijks (deed ik gewoon vanaf eisprong ze kunnen me wat) maar dat maakte niks uit zei ze. Geloof ik niet helemaal.

Het maakt ook niet uit. In maart ga ik naar Gent. Daar testen ze het opnieuw en ze testen nog veel meer stollingsdingen die in NL gewoon voor het gemak worden overgeslagen. Daarna verwacht ik eigenlijk behandeling met Utrogestan, Aspirine, Fraxiparine (bloedverdunners) en Prednison. Want ik denk aan een immuunprobleem. Antifosfolipidensyndroom is ook een auto-immuunziekte.

Zonder deze 4 medicijnen ga ik er niet meer aan beginnen. Heeft geen enkel nut.

Nu 3x mis gegaan rond de 8 weken inderdaad en 2x al heel vroeg. Die 2 vroege miskramen wil ik op zich afdoen als pech/slechte innesteling/geen goede deling. De rest niet.

10. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Vind het interessant... Wil me er nog meer over inlezen, maar nu wil ik mij eerst even concentreren op mijn eigen herstel.

Bij een volgende "probeer" ronde ga ik ook aspirine slikken, wat de gynaecoloog er ook van vindt. Ik meld het wel bij de gynaecoloog.

Las ook nog wat over vitamine B te kort, maar dat moet ik nog goed doorlezen..

11. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ik had in oktober voor het eerst aspirine vanaf eisprong genomen. Was meteen zwanger. En dat was voor het eerst in 8 maanden. Maar helaas vroege mk. Toen wilde ik stoppen met proberen en gewoon even genieten. En weer zwanger. Wat blijkt nou, ik heb in die weken ieder weekend alcohol gedronken, wijn. Ook bloedverdunnend.

12. tosti123

tosti123 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds maandag elke avond pijn in m'n buik :( en bloed nog steeds. Zou het kunnen dat de baarmoeder nog niet schoon is? Krijg morgen een controle echo en ben bang dat ik alsnog een curettage moet

13. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Het kan. Ik heb na curettage 6 weken nagebloed met buikpijn en al en dat was verder goed. Dus het hoeft gelukkig niks te betekenen. Kan ook het krimpen van je baarmoeder zijn. Geen koorts?

14. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Zo jammer dat je dan niet door kan gaat met drank als je zwanger bent..

Tosti, het kan ja... Maar goed ik heb ook nog krampen en bij de laatste MA(2) zat er ook nog een beetje maar lieten ze me ook gewoon na huis gaan, komt er bij de volgende ongesteldheid wel uit. Ik wil nu ook absoluut gaan curretage.

Elke keer als je onder narcose kunnen je hersenen worden aangetast. Als je net onder narcose word gebracht kan je ademhaling stoppen, in die paar seconde moet de buis voor beademing ingebracht worden, gebeurd dat iets te laat dan kunnen je hersenen aangetast worden. Ik ben één keer onder narcose geweest een paar jaar terug en sindsdien ben ik minder geconsentreerd. Heel vervelend! Daarom wil ik niet weer onder narcose, behalve als het levens bedreigend is.

15. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Ik ben 6x onder narcose geweest en 1x ruggeprik. En van die narcoses waren er 3 in de afgelopen 3,5 jaar, en de ruggelprik ook. Ik ben onwijs vergeetachtig. Maar dat kan ook door APS komen.

16. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

Sep 4, 2014
    832
    13
    18
    Nuage heel veel sterkte.

17. mickey83

mickey83 Bekend lid

Dec 30, 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nuage... wat vervelend dat je lichaam nog steeds denkt dat je zwanger bent!! Hopelijk krijgt het snel een signaal dat het de miskraam op gang gaat brengen.
    Jij hebt dus vrij laat je MA. Bij mij is het namelijk meestal op het punt dat het hartje moet gaan kloppen, dus was het al gestopt bij de eerste echo. Dit keer heb ik voor het eerst een hartje zien kloppen en is het daarna mis gegaan.
    Over aspirine heb ik ook weleens wat gelezen. Dat zijn toch kinderaspirines?

Tosti... Wat spannend zeg, morgen controle echo. Ik vloei nu na 3,5 week ook nog steeds iets en dat is bij mij een teken dat het nog niet goed schoon is. Ik heb in totaal nu 3 x 2 dagen misoprostol gekregen, ze wilden toch iedere keer weer met medicatie proberen. Dit omdat curettage toch meer risico met zich meebrengt.
    Nou tosti... Ik hoop echt voor je dat je schoon bent. Laat je het ons morgen weten?

Wat jullie trouwens zeggen over bloedverdunners doet me denken aan m'n zwangerschap vorig jaar. Toen ben ik zwanger geworden in de periode dat ik antibiotica slikte. Zou dat ook bloed verdunnend kunnen werken?

18. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Nee antibiotica is volgens mij niet bloedverdunnend. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het wel iets doet met de samenstelling van je baarmoederslijmvlies.

Ja klopt kinderaspirine 100 Mg

19. tosti123

tosti123 Actief lid

Jan 8, 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben bij de gyn geweest. Bij de echo zag hij dat er nog wat bloed zat. Dus ik moest vanavond en morgenvroeg en morgen avond elke keer weer 2 pillen naar binnen brengen om het laatste bloed eruit te krijgen.

Ik vroeg nog wat het plan nu was. Maar we gaan geen chromosomen en stollings onderzoek doen omdat daar over het algemeen nooit wat uit komt. Ik moet over 3 weken terug komen en dan checken of hij schoon is. Als ik weer ongesteld ben geweest gaan we nog wat bloed testen doen. Vitamines en suiker enzo.

Ik vroeg nog naar de progesteron. Maar hij zei als die te laag zou zijn dan zou je baarmoeder het vruchtje los laten. Dus dat kan het iig niet zijn. Want het was al dood en het zat er nog. Als ik ongesteld ben geweest dan gaan we verder met IUI.
    Ik ga hem nog wel vragen naar de Kinder aspirine!

20. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Oké... Ik vind het nogal apart. Onderzoeken niet doen omdat er bijna nooit iets uitkomt.. Wat een bullshit. Dan weet je toch nog niks?! Soms komt er namelijk wel iets uit...

Mocht je niet gewoon tot je volgende ongi wachten of was het zoveel nog?

Ook dat van die Utro is nieuw voor me. Ken er genoeg met MA's die het wel kregen.

Apart verhaal weer, doorsnee NL gyn zo te horen. Conclusie is dus dat ie niks gaat veranderen of testen.

Share This Page