3de of 4de week zwangerschapstest? --> minipil (onbetrouwbaar).

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PandaBeertje, 19 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Lieve clubleden,

Het is nu 3 á 3,5 week geleden dat ik "onveilig" seks heb gehad.
    Geheel onveilig was t niet, maar ik was overgestapt naar de minipil, en die periode zou ik 7 dagen condoom moeten gebruiken ivm verminderd betrouwbaarheid. Omdat ik een stopweek heb ingelast na combinatiepil, en dan zou je idd 7 dagen 'onbeschermd' zijn. Daar kwam ik pas achter op t moment dat ik "seks" heb gehad met m'n man. Nou seks? Niet echt. Ivm lichamelijke redenen (pijn), was alleen ml z'n 'eikel' naar binnen, dus alleen voorvocht.
    Nou héb ik wel heel veel klachten wat op zwangerschap lijkt, maar dat kan de minipil ook geven. Ik lees idd over borsten, maar niks over tepels.
    Mijn klachten zijn:

- pijnlijke gespannen en beetje grotere borsten
    - pijnlijke puntige tepels, soms groter soms donkerder
    - misselijkheid
    - buikpijn op plaatst menstruatie pijn (3 weken aan deze pil, nog geen menstruatie gehad) hoeft idd ook niet te komen maar kan onregelmatig.
    - hoofdpijn af en toe
    - rommelende darmen, maar dit komt ook door movicolon ivm spastische darm.
    - opgezette dikkere buik. Zelfs ml zij dat ik een dikkere buik heb gekregen en dat zegt hij niet gauw. Nou lees ik uit verhalen dat je behoorlijk kan aankomen door de minipil, maar dit is echt een 'zwanger buikje'.

Nou wil ik dus voor de zekerheid een zwangerschapstest doen.
    Maar kan dat nu al? Of is het verstandiger om dit volgende week te doen ivm meer kans op verhoogde HCG hormoon?
    A.s. dinsdag is "die seks", 4 weken geleden. Nu dus zo'n +/- 3,5 week.
    Nou weet ik uit verhalen dat deze pil wat minder betrouwbaar is, dus een week later hebben we ook nog seks gehad (wel in mij klaargekomen!) Duss... weet niet hoe t allemaal zit?
    Zelf denk ik dat het nu al wel kan, maar m'n gevoel zegt Dat ik volgende week 'moet' testen.. en is t dan begin of eind volgende week beter?
    Alvast bedankt voor de reacties!

Liefs PandaBeertje ♡

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je kunt al vanaf 2 weken na onveilige sex testen.
    Jij zit al 3,5 week na de onveilige sex, dus bijna een maand later!

Mochten je klachten van HCG komen (onder andere dat zwanger buikje), dan moet dat dus nu al duidelijk zichtbaar zijn op een zwangerschapstest. Temeer je dan al wel heel veel HCG moet aanmaken.

Je kunt dus gewoon al testen hoor en dat hoeft al niet eens meer met ochtendurine.

3. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Dus van die keer incl de 2de week seks, dus nu 2,5 á 3 weken later kan ook al mee tellen met testen?

4. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ja voor beide keren ben je ver genoeg om te testen dat je duidelijkheid hebt

5. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Bedankt! Dan ga ik zondag of maandag testen. Morgen moet Ik werken.
    Ik wil het namelijk wel met ochtendurine doen.

6. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    als je overtijd bent hoef je geen ochtendurine te gebruiken hoor. Als je zwanger bent is het hCG nu al hoog genoeg dat je met overdag urine ook gewoon positief test. (als je zwanger bent dan he) En ik weet dat je nu met de minipil niet weet of je wel of niet overtijd bent i.v.m. geen stopweek enzo (heb hem zelf ook gebruikt) maar qua tijdsduur hoelang je onbeschermde sex hebt gehad zou je nu overtijd kunnen zijn

7. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Aha oké! Dankjewel.
    Nou ik zal zondagmorgen gaan testen. Ben benieuwd. Zal vast negatief uitkomen, maja mer al die klachten ga je toch twijfelen.

8. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ja en dan kun je maar beter even testen dan weet je gewoon waar je aan toe bent.

9. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Precies dankjewel

10. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    laat je het nog weten? Ben wel benieuwd hoe dit afloopt :)

11. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Doe ik!
    Zondagochtend ga ik testen. Ga naar uit van negatief hihi 🙈

12. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Als j.e ongesteld wordt van de minipil, wanneer kwam dit dan bij jullie ongeveer?
    Ik slik hem nu bijna 3 weken en nog geen menstruatie gehad. Ik weet dat het uit blijft bij de minipil, maar de meeste woorden onregelmatig toch ongesteld. Wanneer zou dit dan ongeveer kunnen komen?

13. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik had in het begin wat onregelmatige bloedinkjes. Dit stelde niet veel voor. Meestal wat bruin of roodverlies een paar dagen lang. Niet eens voldoende voor een minitampon. Ik ben in die 1.5 jaar dat ik hem heb gebruikt ik denk 1x echt ongesteld geweest dat ik een paar dagen lang tampons moest gebruiken. Er zat echt geen patroon in.

14. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Oké bedankt. Hoop dat t uit blijft bij mij

15. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Nou ik heb vanmorgen een test gedaan kruidvat 2v5.
    En "helaas" is hij negatief. Ondanks dat Ik aan de pil zit baal ik stiekem toch... 🙈 nouja dan toch nog even een paar maandjes wachten.
    Zouden deze klachten dan echt allemaal van de minipil komen?

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja. Want anders had je nu een dikke tweede streep op je test moeten hebben. Klachten worden veroorzaakt door HCG als je zwanger bent. HCG wordt opgepikt door zwangerschapstesten.

Is er geen mogelijkheid dat je met je partner om tafel gaat om je verlangen naar nu al een zwangerschap kenbaar te maken? Dat je eigenlijk niet nog een paar maanden wilt wachten en die pil wilt slikken?

17. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Heb ik heel vaak al gedaan. Maar financieel is dat nog niet reëel. En hij wil liever voor t gevoel nog wat langer wachten.
    We zouden eerst in augustus stoppen met de pil, maar dat is nu al rond mei. Dus na t laatste gesprek, is dit al een paar maand verschoven, dus nog 2 á 3 maandjes wachten dan stoppen... natuurlijk wil ik t eerder, maar ja ene kant heeft ie ook wel gelijk, en hij moet er wel 100% achter staan dan dat ie het nu doet terwijl hij liever wat langer had gewacht..
    Dus het heeft niet veel zin meer om er over te praten, hij wil het er niet altijd meer over hebben, zovaak heb ik het er al over en geef ik al opmerkingen, en hij blijft "helaas, maar ook wel logisch", bij z'n standpunt. Als het financieel lukt, mei stoppen met de pil.

18. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    #18 PandaBeertje, 21 feb 2016
    Laatst bewerkt: 21 feb 2016
    Ik heb nu van m'n eerste pilstrip nog 1 week, dan is die op, dus tot volgende week zondag daarna heb ik nog 2 pil strippen andere 4 weken (totaal 9 weken dus), dan zou ik 24 april m'n laatste pil hebben. M'n man en ik hebben afgesproken dat dit de laatste is. Dan zou ik die week erna (eind april) ongeveer ongesteld worden. En dan zou je begin mei zwanger kunnen worden. Eventueel nog een condoom gebruiken tot halverwege mei. ;) als t allemaal financieel gaat natuurlijk.

Als ik dan alleen in mei zwanger zou zijn zou ik ik rond februari 2017 zijn uitgerekend, dat is geen leuke maand, al veel te druk met verjaardagen, haha! Maart zou prima zijn.

19. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    wat fijn dat het toch al vervroegd is! Soms moet je dingen dan ook laten rusten is mijn eigen ervaring. Anders voelen ze zich zo in een hoek gedrukt dat ze misschien ook nog wel helemaal afhaken.

Mijn vriend zei toen ineens (14 februari:p) over 2 maanden kijken we verder terwijl hij eerst steeds geen tijd kon aangeven dus dat was al een stap verder. Heb verder niet meer aangedrongen of er teveel over gehad. En toen kreeg ik in maart ineens een miskraam zonder dat ik wist dat ik zwanger was! :O Waarschijnlijk was ik toen 2 maandjes zwanger. Ik was zo bang dat ie niet meer wilde uit angst voor nog een miskraam. En toch gingen we ervoor op de afgesproken tijd omdat hij na die miskraam juist voelde hoe graag hij het wou en ik was meteen zwanger! Ik was toen al een jaar van de pil (hij wist dat ook hoor, was zelfs zijn idee omdat ik steeds wat depressief was). Vandaar ook een ongeplande zwangerschap i.c.m. voorvocht. Nu heb ik 1.5 jaar lang de minipil gebruikt dus en derde ronde zwanger.

20. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Inderdaad, ik moet nu allang blij zijn dat het in mei mag.
    Ben je door de minipil heen zwanger geworden dan? Of begrijp ik dat verkeerd? Omdat je zegt:
    Nu 1,5 jaar lang de minipil gebruikt en ronde 3 zwanger.

Hoelang duurt het voor je "ongesteld" wordt na het stoppen met de minipil?

Deel Deze Pagina