vanaf wanneer tv kijken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Six, 14 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Nieuwsgierigheid/interesse...

Tot op heden heb ik mijn kleine man weggehouden voor de tv, dit omdat vind dat hij hier nog niks aan heeft en het alleen maar onnodige prikkels zijn denk ik. Ook heb ik gelezen dat het niet goed zou zijn voor baby's.

Maar goed, nu is mijn vraag vanaf wanneer is tv kijken "verantwoord" iemand een idee?

Groetjes Six

2. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Anne keek al wel eerder tv heb niet het idee dat ze er te veel prikkels van krijgt gewoon even een filmpje van nijntje of bumba ze vind het prachtig volgens mij is het zelfs wel leerzaam. Ik zie zelf het probleem van even tv kijken niet

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Zelfs jamsijn houdt van Bumba! 5 minuten vindt ze geweldig. Ze wordt er dan helemaal druk van. Ik heb ook genprobleem met tv kijken, zolang het maar niet de hele dag is. Later als ze wat groter is, mag ze overdag geen tv kijken, tenzij ze er iets van kan leren.

4. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Lotte keek met 3 maanden ook al wel af en toe de teletubbies. Lotte werd hier rustig van en zie ook het probleem van af en toe TV kijken niet. Hier 1 á 2 maal per dag een half uurtje.

5. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hier net zo

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou hier kijkt Jesper ook tv hoor. Hij vindt het helemaal geweldig! Vooral kinderprogramma's waar poppen spelen zoals de teletubbies enz. Tekenfilms vindt ie niks, maar ik ook niet zijn vaak zo druk en agressief. Ook als hij groter is dan alleen verantwoorde dingen kijken op tv en niet de hele dag...gewoon ff als mama moet strijken hahahah nee hoor!

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn zoontje is al maanden dol op babytv (is een digitaal kanaal bij @home). ik zet hem er niet zo vaak voor, 1x in de week 30 minuutjes ofzo. vind hij heel leuk, vooral de stukjes homevideo waar andere kindjes te zien zijn. al vanaf een maand of 4 vind hij dat erg leuk

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin kijkt sinds n maandje of 2 af en toe naar sesamstraat en sinds 2 weken naar nijntje en bumba. Zijn interesse is er dan 10 minuutjes en dan vind ie t wel weer welletjes. :)

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn vind het heerlijk tv!
    Als hij wakker wordt wil hij alleen maar in zijn wipper voor de TV..5 minuutjes, en hij is er weer helemaal bij! Maakt niet uit wat, zolang het maar beweegt! samen met zijn speentje en knuf..heerlijk zoals hij dan rustig zit/ligt!

kus miek

10. Hester

Hester Niet meer actief

Hier ook Baby TV - wat een geweldige zender!
    24 uur per dag ontzettend leuke baby-programma's, die ook nog eens leerzaam zijn.

Elke ochtend kijkt hij 15 minuten - kan mama ook even ontbijten ;)

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nou, veel medestanders heeft Siem dus, die 's morgens bij het flesje samen met mij naar Zappelin kijkt en 's avonds als wij aan het eten zijn, en hij is wakker, dan kijkt hij het nieuws en EditieNL mee. Bewegende beelden zijn idd fijn.

Maar wat zou er precies slecht aan moeten zijn dan?

12. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Men neefje kijkt nog maar net tv en hij is nu 14 maanden!
    Hij is helemaal gek van tiktak! :D
    Xx.

13. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Ik laat Lars ook nog geen tv kijken hoor!
    Geen idee wanneer ik dat wel toelaat, maar ik vind hem er nu nog veel te klein voor. Laat hij maar lekker met zn knuffels en speelgoed gaan spelen ;)

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia gaat nu al soms in der wipper richting tv. zet dan babytv op en dat vind ze helemaal geweldig. niet langer dan 15 minutjes hoor. vanuit haar box kan ze geen tv zien en dat heb ik expres gedaan zodat ze niet te veel tv kan kijken. savond bij ons op schoot wordt er ook door haar tv gekeken en dan dus het nieuws en goedetijden slechte tijden :)

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik laat Joris 's morgens na zijn flesje altijd in zijn eetstoel zitten en zet dan Bumba voor hem op. Hij vind het geweldig, gaat er ook helemaal in op met de meest vreemde geluidjes en lachjes! Maar meestal na 10 / 15 min tv vind hij het wel genoeg geweest, dus hij kijkt nooit lang tv.

16. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hier wordt niet speciaal voor Eliza de tv aangezet. Ik kijk zelf overdag ook niet dus geen tv voor Eliza
    Savonds kijken we wel eens het nieuws enzo maar dan is er van haar kant helemaal geen aandacht.

Ik ga echt niet voor haar een kinderprogramma opzetten..
    Net als wat iemand hiervoor ook zegt, laat dr maar lekker met haar eigen fantasie spelen, tv kijken komt later wel.

17. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik kijk wel eens met Emme TV, maar ze vindt er nog helemaal niets aan. Ze heeft geen zin om stil te zitten. En ik zet haar niet in de kinderstoel voor de tv neer. Dan is het zo verplicht tv kijken. Kennelijk speelt ze liever zelf.

Pim

Deel Deze Pagina