17 weken en al harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Khaleesi, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

26 nov 2012
    295
    0
    0
    Gisterenavond in bed kon ik niet slapen omdat ik zeker een uur op en af harde buiken had! Eerst twijfelde ik nog, maar het voelde echt alsof m'n hele baarmoeder keihard werd en ook zo bleef. Heel irritant, maar ik werd er vooral ongerust door.

Is dit normaal zo vroeg in de zwangerschap?
    Mijn eerste kindje is te vroeg gekomen (34 weken) en bij haar had ik ook best vroeg harde buiken (22 weken ofzo) maar nu is het nog vroeger.
    Betekent dit dat er misschien weer een prematuurtje zit aan te komen of heeft dit helemaal geen belang?

Iemand ervaring met vroege harde buiken en gewoon op tijd bevallen?

2. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ja ik heb ervaring met veel harde buiken maa niet met vroeggeboorte..

Vorige zwangerschap alleen aan het eind veel harde buiken wat ook normaal is..

Deze zwangerschap al vanaf 18 weken. Echt regelmatig en als ik het een beetje negeer ging het over in bloedverlies. Meerdere ritjes ziekenhuis gehad maar alles is goed en mijn baarmoedermond is nog goed. Varieerd wel dus ik moest meteen stoppen met werken en rust nemen.

Nu 28 weken en we sukkelen op dezelfde manier door. Maar de baarmoedermond blijft nu stabiel nu ik heel veel rust neem :) nu kan het bij mij liggen aan het snel zwanger zijn, 2,5 maand na de keizersnede namelijk.

Als jij iets niet vertrouwd zou ik gewoon contact opnemen met de vk/gyn.. zeker omdat jou eerste kindje te vroeg is geboren. Hun kunnen jou wel vertellen wat te doen en of ze je eerder willen zien :)

X

3. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Hier ook al gehad idd! Mijn echoscopiste had wel aangegeven dat t met een volgende zwangerschap met 18 weken al kan dus denk dat t bij 17 weken dan ook wel normaal is

4. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb het ook vanaf 16 weken. Mijn baarmoeder is ook flink gegroeid tussen de 17-19 weken, wat er ook mee te maken kan hebben.

Het kan zo veel factoren hebben. stress, te veel doen, groei baarmoeder etc. etc.
    Op zich moet het wel afnemen als je rustig en ontspannen gaat liggen. Misschien is wat ademhalingsoefeningen fijn om ook je geest te kunnen ontspannen? Het werkt toch allemaal door op elkaar..

5. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Jup hier ook. Bij 16wkn al heel veel en regelmatig. Ben doodsbang en vreselijk ongerust geweest maar kleine bleef toch netjes zitten. Met 38wkn is ze gehaald.

6. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

26 nov 2012
    295
    0
    0
    Bedankt voor de geruststelling meiden! Vandaag weer een paar x gehad, telkens op het werk nadat ik iets ophief of me moest bukken ofzo. Zolang het niet erger wordt en ik geen andere dingen krijg zoals bloed of vochtverlies ga ik het zo laten. Volgende afspraak over 3 weken dus ik kaart het dan wel aan.
    Over 11 weken stop ik met werken en kan ik het rustiger aan doen, kijk er al zo naar uit. Werk nu 40 uur in de verkoop dus constant staan, stappen, heffen. Aangezien ik er vaak alleen voor sta heb ik geen pauze. En na het werk het werk thuis nog ;) dus kan goed zijn dat het wat door de stress te maken heeft.. Effe volhouden dus!

7. Rogne

Rogne Actief lid

14 jan 2016
    187
    0
    16
    Hoi, ik had ook al heel vroeg harde buiken met 15 weken al. Bij mij ligt het aan het feit dat mijn baarmoeder wat prikelbaarder is omdat het mijn 2de zwangerschap is. Mijn buik reageerde meteen bij opstaan en gaan zitten, bukken of uitstrekken. Soms ook als ik gewoon zat en niets deed. Het had niets met druk doen te maken, wel met de groei van de baarmoeder zoals al eerder is gezegd. Het hoeft dus niets te betekenen, kijk maar naar mijn status, 39 +2 en nog steeds aan het aftellen :).

Wel zou ik het goed in de gaten houden om te kijken of er geen regelmaat in komt want dan kan het overgaan in weeen. Dan bedoel ik bijvoorbeeld iedere 7 min ofzo, als je dat wel hebt meteen de vk bellen (dit was het advies van vk aan mij).

8. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    ik heb met 16 weken 3x een harde buik gehad. waarvan de laatste keer mij echt aan het huilen maakte van de pijn. Bij mij kwam dit puur door te veel en te zwaar getilt te hebben op het werk. en te veel gebukt te hebben.

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik had bij de eerste al veel harde buiken, bij de tweede begon het al vanaf 13 weken 😨 Moest wel veel rust houden, en had op het toppunt zo rond de 75 harde buiken per dag maar ons meisje is mooi blijven zitten tot 39w2d

Deel Deze Pagina