hoe zijn jullie begonnen over 'het' onderwerp?

Discussion in 'Zwanger worden' started by jufkrisje, Apr 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    hoi hoi dames,

mijn vriend en ik zijn nu zo'n 7,5 jaar samen waarvan nu 1,5 jaar samenwonend. :D Dit bevalt goed, alleen de hypotheek willen we nu graag naar beneden halen vanwege de top hypotheek die vorig jaar afgesloten moest worden.
    Ook jammer dat ik hbo afestudeerd ben maar helaas al 1,5 jaar niet de baan in mijn sector kan vinden waardoor ik nu noodgedwongen een baan met een lager inkomen heb. Leuk werk hoor, maar niet waar mijn hart ligt :S
    Dit zorgt ervoor dat we nu aan onze financiele grens zitten. We redden het iedere maand net, en dan geven we niet te veel uit aan luxe. Door wat kleine beetjes op te sparen zit er gelukkig nog wel een vakantie van de zomer in :)

Nu het volgende. Al een aantal maanden hebben mijn vriend en ik het over kinderen. Hij is vier jaar ouder en we merken dat iedereen (in ieder geval zo lijkt het ;) ) aan het huisje boompje beestje begint. Het huisje is er al, nu nog de rest. Hij lijkt er zeker wel voor open te staan maar schuift het makkelijk een maand op. Eerst de hypotheek op orde of andere hele goede redenen. Hij denkt heel praktisch, maar ik denk met mijn gevoel. Maar ik merk, ondanks dat ik pás 23 ben dat ik heel veel zin heb om te gaan voor een kindje. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik er helemaal klaar voor ben, ondanks de financiele situatie die niet helemaal lekker lijkt op dit moment. Maar ja, dat kan over een jaar weer totaal anders zijn.
    Hij is heel luchtig en het komt allemaal van zelf wel een keer. Terwijl ik merk (en hier lees) dat het natuurlijk niet altijd van zelf komt en dat het best een tijd kan duren voordat het raak is. Ik wil heel graag met mijn vriend serieus over het stoppen met de pil praten maar ben bang dat hij zegt dat hij (nog) niet wilt. Wat ik natuurlijk helemaal respecteer, maar wat ik wel erg moeilijk zou vinden. :(

Hoe zijn jullie er serieus over begonnen tegen je partner??? En wat was de reactie??

Groeten kristel

Ps. wat een uitgebreid verhaal merk ik :( hopelijk plaats ik het in het goede forum??

2. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    2,010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Hoi kris,
    een begin vinden is altijd moeilijk..ik heb vier jaar geleden al aangegeven dat ik er klaar voor was..en nu eindelijk is mijn mannetje ook zo ver!! ik denk dat je vooral eerlijk moet blijven en vertellen hoe jij je voelt, wat jij wilt, maar ook luisteren naar hem. Als hij van mening is dat deze maand eerst dit nog moet of dat..kun je hem vragen wanneer hij dan wel zou willen beginnen..bij ons is het zo gekomen omdat ik vanwege lichamelijk redenen moest stoppen met de pil en toen kwam natuurlijk de ham vraag..gaan we aan de condooms ja of nee..gelukkig was mijn mannetje zover dat hij het op zijn "natuurlijke" beloop wou laten.. (jaja doe dat als vrouw zijnde maar is) maar ondertussen wil ook hij er helemaal voor gaan!!
    heel veel succes!!
    lfs maaike

Share This Page