Wie is er ook 2x ingeleid en was dat hetzelfde of totaal anders?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Doortje25, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wegens beginnende zwangerschapsvergiftiging ben ik bij mijn dochter met 38 weken ingeleid. Dit duurde 3 dagen, mijn lichaam was er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor.

Ik ben nu bijna 34 weken zwanger en vandaag bleek bij de controle op het zh dat het erop lijkt dat mijn bloeddruk alweer aan het stijgen is. De vk sprak wederom over eventueel tijdig ingrijpen in de vorm van inleiden. Ik moet er niet aan denken, zou zo graag spontaan willen bevallen en de zwangerschap tot in ieder geval hopelijk 40 weken uitdragen.

Ik weet dat de kans daar echter klein op is, dus nu vroeg ik me af wie er ook 2x ingeleid is en of dat beide keren precies hetzelfde ging, of dat de 2e keer totaal anders was.

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ja, ik ben 3x ingeleid en vanaf het prikken van het infuus tot de geboorte duurden alle 3 de bevallingen 6 uur.

3. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    ik ben tweemaal ingeleid...
    de eerste keer was met de oudste... heeft toen 6 uurtjes geduurd ongeveer...

de tweede keer was met onze middelste en dat heeft 5 uurtjes geduurd...

ik vond het vooral moeilijk dat doordat ze je weeën opwekken je echt in een weeënstorm terecht komt... voor de ene weg is is de andere er al... maar het heeft bij mij in elk geval niet zo lang moeten duren... er zat dan ook maar tien maand tussen... en ik had bij beiden al ontsluiting en verweekte baarmoederhals...

de derde bevalling is spontaan geweest op 36 weken... en nu ben ik nog aan het wachten voor ons vierde wondertje... wat dit gaat worden :)

ik wens je heel erg veel succes en probeer je rustig te houden... xxx

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    2x ingeleid

1e keer bij 41+5 geboren met 42w
    2e keer bij 41.0 en ook diezelfde dag geboren

2 totaal verschillende ervaringen.
    De eerste inleiding en bevalling was een hel, ruim 2,5 dag heeft het geduurd en alsnog kwamen de vacuumpomp, knip & het buikduwen, erbij omdat het niet wilde...
    De tweede inleiding was een heel andere ervaring, 's morgens om 8 uur aan het infuus, en 's avonds om 8 uur waren we weer thuis (om half 5 geboren), een prettige bevalling die ik zo nog eens over zou doen!

5. Twanneke

Twanneke Actief lid

18 aug 2014
    175
    0
    0
    Ik ben 2 keer ingeleid (beide met 42 weken, omdat de heren het vertikten om zelf aanstalten te maken) en heb twee heel verschillende bevallingen gehad.

Bij de eerste was mijn lijf er duidelijk niet klaar voor. Alles zat nog potdicht en was zelfs met gel amper open te krijgen. Heb een dag in het zh rondgelopen, met af en toe een krampje, maar meer gebeurde niet. Nacht in het zh doorgebracht (ivm gel mocht ik niet meer naar huis) en de volgende ochtend door een piepklein gaatje mijn vliezen gebroken. Dat deed niets, waarna ik weeënopwekkers kreeg en het eindelijk begon. Toen ging het heel snel en beviel ik 3,5 uur later. Maar doordat mijn lijf er echt niet klaar voor was, liet de placenta maar half los, waardoor ik 3 liter bloed verloor en op de ok eindigde. Dat bloedverlies heeft er vervolgens nog maandenlang flink ingehakt.

De tweede ging veel beter. Ik had al wat cm ontsluiting, dus gelijk vliezen gebroken. Dat deed ook deze keer niets, dus ook dit keer kreeg ik weeënopwekkers en ging het razendsnel. Mijn tienponder werd in ruim 2 uur geboren. Het kostte wat overtuigingskracht, maar de placenta kwam uiteindelijk zelf, waardoor ons een hoop ellende bespaard is gebleven.
    Hoewel ik iedereen kan afraden om een kind van ruim 10 pond in 2 uur naar buiten te werken, kijk ik toch erg positief terug op die tweede bevalling. Ik hoop dat de derde óf spontaan óf vergelijkbaar met de 2e gaat.

Deel Deze Pagina