Hoe betrouwbaar is een groeiecho?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Monatoetje84, Mar 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Birgitte

Ik heb met 35weken een groeiecho gehad daar kwam uit dat buik en benen aan bovengrens zitten (p90).. en kwam t geschatte gewicht uit op 3000gr..
    Verloskundige zegt als de baby deze lijn blijft doorgroeien ie uit zal komen op ong 4200gr! Hoe vaak zitten ze er naast met t gewicht?
    Bij mijn eerste dachten ze ook dat ie flink zou zijn en was met 41w uiteindelijk 3600gr. Ik heb toen een keizersnee gehad ivm niet vorderende indaling.. daarom maak ik me nu zorgen of ik met dit gewicht wel een vaginale bevalling moet willen nastreven..

Liefs Mona

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Mona,

ik snap je bezorgdheid. We weten dat we er met een echo 15-20% naast kunnen zitten qua geschat gewicht op dat moment. In de toekomst kijken kan niemand. Maar tweede kindjes worden vaak wel wat zwaarder, dus het zou zeker kunnen. Je kunt met een verwachte 8(+) ponder wel degelijk een vaginale bevalling nastreven (ze zullen je waarschijnlijk niet ver over tijd laten lopen in zo'n geval), maar weet dat ze minder lang zullen afwachten bij een niet vorderende ontsluiting of indaling bijvoorbeeld. Omdat je al een litteken in je baarmoeder hebt, gaan ze geen risico's nemen. Dus een bevalling moet wel vlotten, anders is de kans groot dat het weer een keizersnede wordt.

Groetjes Brigitte

3. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je snelle reactie..
    En inleiden met een keizersnee in voorgeschiedenis wordt dat gedaan? Mij staat iets bij de gyn vertelde dat liever niet te doen ivm grotere kans op weeenstorm en daardoor extra druk op litteken.

Liefs Mona

Share This Page