Waar ik al bang voor was en wat ik steeds heb aangegeven lijkt te gebeuren: ik lig met weeën in het ziekenhuis. Aankomende maandag staat de keizersnede gepland maar gisteren kreeg ik last van harde buiken (tot die tijd wist ik niet eens wat het was) en vannacht dacht ik: volgens mij zijn dit weeën. Nou, nu weet ik het zeker en potverdorie wat doen die dingen pijn! Ik mag absoluut niet natuurlijk bevallen en net kwam de gyn voelen. Nog geen ontsluiting Ik wil gewoon dat ze hem halen nu. Ben 38.2 dus zou kunnen. Ik ben gewoon heel erg bang... En ik wilde eigenlijk niets zeggen behalve m’n verhaal nu doen
Als je ontsluiting krijgt, doen ze waarschijnlijk dan de keizersnede. Bij ontsluiting is het in de ogen van de gyn echt begonnen. Wat spannend joh, sterkte! Duurt niet lang meer voor je je baby gaat ontmoeten!
Sterkte joh! Maar als je niet vaginaal mag bevallen, dan voeren ze die keizersnede echt wel eerder uit hoor!! Succes!!
Waarom mag je niet vaginaal bevallen? (Gewoon benieuwd hoor) Zodra de weeën doorzetten en je ontsluiting krijgt dan gaan ze een keizersnede doen. Maar geen zorgen hoor, je staat al op de planning en de gynaecoloog is al op de hoogte. Je bent ongetwijfeld in goede handen
Ja dat in goede handen is zo maar die ontsluiting komt niet. En dan doen ze inderdaad niets. Ik heb een aandoening aan m’n ogen. Mag niet persen.
Oh my worst nightmare! Droomde er vannacht nog over Hopelijk zet er niks door en stoppen de weeën, en kan je tot maandag nog rustig ademhalen. Aan de andere kant... Misschien maar beter als ze zsm het kindje halen. Sterkte!
Ik vind het toch zó oneerlijk hè. Dan krijg je een ingeplande keizersnede en dan moet je toch nog met die weeën dealen. Ik weet het, ik weet het. Het is bij mij nog lang niet zoals heel veel vrouwen hebben (gehad) maar ik voel mezelf gewoon even heel droevig
Weeën stoppen niet maar ontsluiting komt ook niet op gang. Wat een hel dit. Gyn vroeg net wel nog wat ik wilde en mijn eerste reactie was: haal het maar. Maar onze dochter is met 37 weken gehaald en was nog zó kwetsbaar. En ze sturen er ook nog heel erg op aan dat hij blijft zitten dus ws word ik zo nog naar huis gestuurd ook.
Ik ga zo naar huis. Geen ontsluiting. Vanavond willen ze me terugzien en dan blijf ik hier vannacht met een mix van pijnstilling en slaapmedicatie.
In hoeverre is je baarmoedermond al verweekt, hebben ze daar iets over gezegd? Sterkte vandaag! Hoop dat het ophoudt...
Ik hoop voor je dat het gewoon hele sterke oefenweeën zijn... Zit continue aan je te denken en te duimen voor je!
Ik heb er helaas ook ervaring mee. Mijn jongste kwam twee weken voor de geplande keizersnede. Hier stak ik mijn kop in het zand nee joh, dat beetje bloedverlies en die harde buiken betekenen echt niet dat er iets begonnen is. Maar hier dus meteen al ontsluiting.. nog even zelf geprobeerd maar bij 9cm een keizersnede. Ik hoop dat je vanavond mag blijven, ontsluiting hebt en heel gauw je kindje in je armen mag sluiten. Veel succes!
Wat lief dat je zo meeleeft! Dat doet me goed. Dank je. We hebben ook best wel wat overeenkomsten Nou ja, ik hoop dat jij dit niet hoeft door te maken. Jezus wat heb ik een pijn en dat inderdaad alleen maar door oefenweeën en harde buiken. Ik kan het me niet voorstellen dat dit het alleen maar is. Loop krom! Kun je nagaan wat andere vrouwen dan meemaken! Ik ben even naar huis gegaan maar vannacht willen ze me terug. Ik slaap al een half jaar maar een uur tot twee uur per nacht en ze willen me iets geven (slaapmiddel) dat ik iig één nacht doorslaap. Ook iets tegen de pijn. Morgen kijken we weer verder. De kleine doet het iig goed. Hoe gaat het bij jou? Wanneer is de keizersnede ingepland?
Wat naar allemaal De pijn herinner ik me van mijn eerste, mijn god wat een hel was dat! Ook het slechte slapen, hoewel hier 3-4 uur per nacht, herken ik. Wie weet doet het slaapmiddel wonderen en doe je wat energie op voor de komende dagen. Helaas nog geen datum hier. Ze bellen een week van tevoren. Geweldig hè? Maar in ieder geval voor 40 weken dus nog maximaal 5 te gaan...
Een week van tevoren? Das ook gek. Ik hoop ook dat het werkt. Ze maken nu een hartfilmpje en dan ga ik slapen hopelijk!