Ervaringen geboortecentrum Sophia en/of Erasmus MC

Discussion in 'De bevalling' started by mnsy, May 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mnsy

mnsy Bekend lid

Jun 8, 2009
    811
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik vroeg me af of er wat dames waren die hun goede en slechte ervaringen met mij willen delen, aangezien ik ervoor gekozen heb om in het geboortecentrum van Sophia te bevallen, omdat ik thuis niet mag bevallen ivm de trappen. Ben er, geloof ik, 2 weken geleden geweest voor een rondleiding, en ik moet zeggen dat het er heel mooi uitziet!

Ik hoop op wat reacties:)

2. yakout

yakout Actief lid

Sep 16, 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    wil ik ook graag weten ga daar namelijk ook bevallen

3. yakout

yakout Actief lid

Sep 16, 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
  4. mnsy

mnsy Bekend lid

Jun 8, 2009
    811
    0
    0
    Ik had t al opgegeven, want niemand reageert :(

Maar goed, ik ga vol vertrouwen en goede moed daar bevallen.

5. yakout

yakout Actief lid

Sep 16, 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    geld ook voor mij ben benieuwd

6. mnsy

mnsy Bekend lid

Jun 8, 2009
    811
    0
    0
    Meid, ik laat t je wel weten als ik bevallen ben, dan heb je ongeveer een idee. Bij welke vk zit je?

7. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,357
    273
    83
    Female
    Ik ben wel bevallen in het Erasmus, maar niet in het geboortecentrum volgens mij. De verloskamers zijn een andere afdeling, niet?

8. mnsy

mnsy Bekend lid

Jun 8, 2009
    811
    0
    0
    Hoi,

De verloskamers en het geboortecentrum zitten op dezelfde etage, maar zijn 2 afzonderlijke afdelingen. Het geboortecentrum heeft ook een aantal verloskamers.

Ik ben afgelopen vrijdag in 1 van de verloskamers van erasmus geweest voor een ctg en echo. De arts was aardig, maar de verpleegkundige was grof, want die moest bloed bij mij afnemen, maar deed dat niet goed. Normaal gesproken doet dat geen pijn bij mij, maar toen wel! Ik heb er nu nog een blauwe plek van... lijk net een junk.

9. yakout

yakout Actief lid

Sep 16, 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    Nou dit verhaal komt me bekend voor ik liep sinds vandaag laaste dag ook bij de gyneceloog in het erasmus en het zijn me ook stelltje piepesnijders ongelooflijk ze nemen je niet eens seriuus en dat bloedprikken heb je gelijk in bij mij precies het elfde er zit eenvrouw bij die kan volgens mij niet prikken e drukte letterlijk de naald in me huid hiel er achteraf een blouwe plek aan over idd net als een junk hihih heb er gelijk wat van gezegd maar dat gaat zo niet... volgende week mag ik weer terug naar me verloskundige eindelijk ik zit bij maatschapwest zo lieve schatten daar ben blij dat ik terug ben en dan over paar weekjes geboorte centrum

gr

10. mnsy

mnsy Bekend lid

Jun 8, 2009
    811
    0
    0
    Dat is idd niet fijn! Ik zit ook bij maatschap west. Hele lieve vrouwen ben benieuwd wie ik met mn bevalling krijg hihi. Ik weet wel dat ik niet in t erasmus wil eindigen met mn bevalling, want die verpleegkundigen daar!

11. yakout

yakout Actief lid

Sep 16, 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    ja echt niet in het erasmucs meer voor mij ik hoop dat ik Renate krijg of die turkse meid weet haar niet effe of Mirjam ook een schatje.. we zien wel hou me op de hoogte spannend zeg

12. mnsy

mnsy Bekend lid

Jun 8, 2009
    811
    0
    0
    Mirjam heb ik nooit gezien. Is zij nieuw? Feride is heel erg aardig, ja. Ach, we zien wel wie we krijgen hihi

13. yakout

yakout Actief lid

Sep 16, 2008
    252
    0
    16
    Secretaresse
    Rotje Knor
    JA ze is nieuw daar jonge meid wel maar super lief feride kan er ook wel mee door hahaa

14. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,357
    273
    83
    Female
    Ik heb heel mijn zwangerschap bij het Erasmus MC gelopen, met een paar complicaties (vroegtijdig rust nemen ivm harde buiken, opgenomen geweest ivm bloedverlies) en heb eigenlijk geen enkele klacht. Ze nemen alles serieus en zijn heel erg goed voor me geweest.
    Ook toen ik na de bevalling een paar dagen langer daar moest blijven ivm veel bloedverlies door achterblijvende placenta, hebben ze erg goed voor me gezorgd.

Het enige nadeel vond ik dat ik met iemand anders op de kamer lag. Ik ben al zo'n slechte slaper en als er dan om 1 uur 's nachts een kersverse moeder bij je op de kamer wordt gereden met een baby die de wereld nog erg eng vindt (lees: huilt de hele tijd) is dat geen pretje, vooral niet als je moet herstellen van de bevalling.

Share This Page