Dag, Ik vroeg me af hoe de dames hier hun 3e bevalling ervaren hebben? Ik ervaarde mijn 1e als zwaar, de 2e als makkelijk (weeen niet zo heftig als de 1e en ook anderhalf durende bevalling) Maar ik heb zo mijn twijfels bij de 3e. Enerzijds probeer ik er niet vanuit te gaan dat de 3e even zo snel zal gaan als bij de 2e, soms hoor je namelijk van vrouwen dat de 3e ineens veel moeilijker was. In mijn omgeving hoor ik alleen dat het makkelijker was, maar daar wil ik niet vanuit gaan want dat kan best een teleurstelling zijn. Bij mijn 2e beviel ik met de instelling dat het allemaal weer zo heftig en lang zou duren, dus het was een totale verrassing dat ik ineens 10 uur eerder beviel dan verwacht (1e bevalling duurde 12 uur) En omdat ik zo stomverbaasd was over hoe snel het ging, bleef ik een paar minuten na de geboorte maar zeggen dat ik gewoon er vanaf was! Beetje trauma opgelopen dus van de 1e haha. De vk geeft wel aan dat het nog sneller kan gaan bij een 3e en daardoor rekening moet houden dat ik sneller aan de bel moet trekken. Maar ik blijf er heel nuchter over! Zou graag ervaringen willen lezen! Natuurlijk verschilt het per vrouw, maar ja, ben gewoon benieuwd!
Hier 4 maandjes terug bevallen van de 3e. Het ging supersnel voor mijn doen. De andere twee zijn ingeleid; bij de 1e heb ik er twee dagen over gedaan, de 2e heb ik er 1 dag over gedaan. De derde kwam spontaan, vliezen braken 2.30 uur, en 5.33 was ons meisje er. Dus ik was helemaal stom verbaasd dat het ook zo snel kon! Succes!!
ik hoop niet dat het nog sneller gaat eigenlijk ik ben dan nog niet zwanger maar als het nog sneller zou gaan dan haal ik het ziekenhuis niet eens. de eerste duurde 47 uur (17 min uitdrijving) de tweede had ik zonder pijn 6 cm ontsluiting en na 2 uurtjes in het zks was ze er (3 min uitdrijving) als de derde nog sneller en makkelijker is dan heb ik zonder pijn 10 cm ontsluiting en valt het er bij de eerste perswee er vanzelf uit hahaha
Het kan echt hoor, ik heb beide keren pas na het breken van de vliezen bij 8 cm pijnlijke weeën gehad Hier ook 2 zeer snelle bevallingen gehad en toen ik zwanger was van de 2de, waarschuwde mijn vk me ook steeds dat een 2de bevalling meestal sneller ging (en dat klopte dus ook). Maar op mijn vraag of een derde dan nog sneller ging, antwoordde ze dat hun ervaring was dat die dan toch weer iets geleidelijker ging. Een verklaring had ze er niet voor, maar dat was wel hun ervaring. Zelf heb ik het (tot nu toe) bij 2 kinderen gehouden, dus kan het je niet uit eigen ervaring vertellen..
eerste bevalling: 24 uur tweede bevalling: 3,5 uur derde bevalling: 80 minuten Hier ging het dus steeds sneller, alleen vond ik de tweede bevalling het beste gaan, geen helse pijnen en ging geleidelijk. Bij de laatste ging het gewoon TE snel, van 5 cm naar baby op mn buik in 20 minuten. Hierdoor veel meer pijn beleefd als de tweede keer.
Ook bij mij zeiden ze dat een 3e meestal niet heel veel sneller komt dan een 2e. Nou kan dat natuurlijk ook niet heel veel sneller dan 1.45 uur. Nou ja, anderhalf uur is het geworden. Mijn derde bevalling was vooral veel makkelijker en relaxter.
Mijn eerste bevalling duurde 20 uur Mijn tweede bevalling 12 uur En mijn derde bevalling 7,5 uur ( maar werd toen ook ingeleid )
Ik werd 2 uur snachts wakker bij mijn derde met een beetje pijn in mijn vagina, op advies van zkh ben ik gaan douche en kreeg toen last van beenweeen was om 4 uur in het ziekenhuis en had al 6 cm ontsluiting om 8 uur was mijn kleine meid geboren. dus ja dat vond ik toch best snel en mijn tweede was er ook in 4 uurtjes dus eigenlijk wel hetzelfde.
ah kijk interessant die verhalen. hier zit ik een beetje in dezelfde situatie. Heb er 2 en nummero 3 op komst. Bevalling kindje nummero 1 : 9 uur en 5 minuten (3 uur persen, knip, vacuum) Bevalling kindje nummero 2: 70 minuten. De verloskundige had de vliezen geprikt. na 10 minuten een beetje zeurderig gevoel, 4/5 cm. Hij zat twee keer heel erg klem tijdens de uitdrijving. (hoofd, navelstreng om nek, schouders klem) anders was het binnen een uur gedaan van begin tot nageboorte! Bij deze zwangerschap had ik ook geen keuze thuis of ziekenhuis, want waarschijnlijk red ik het ziekenhuis niet. Maar sneller dan een uurtje kan toch niet? nee toch? Oh helluuppp... We zullen zien!!!!
Mijn 1e bevalling was horror, mijn 2e bevalling al een stuk beter en zo'n 6 uur korter. Mijn 3e bevalling.... duurde 35 minuten en was een eitje!
ben nu ook zwanger van de 3e.ik weet dat bij de eerste 5 en half uur duurde ,(vanaf begin tot eind)hij kom er niet door dus met spoed toen ook na het zkh en is met de tang geboren. en 2e werd ik ingeleid,en dat duurde met alles 4 en half uur. dus ben erg benieuwd hoelang dit gaat duren.
1e bevalling vond ik heel zwaar. duurde 7.5 uur, waarvan 20 min. geperst en een subtotaalruptuur aan over gehouden.. 2e bevalling ging super duurde 6.5 uur. weeen bleven om de 5 minuten en waren heel goed te doen. met 6 cm mn vliezen gebroken en mocht toen gelijk persen! na 10 minuten geboren en 6 hechtingen 3e bevalling duurde 5.5 uur. met 6 cm mn vliezen gebroken. toen werd de pijn ondraaglijk!! pfff erger dan de andere 2!!! ze was omhoog ''geschoten'' dus moest op mn zij liggen en vreselijke persweeen wegzuchten! niet te doen. uiteindelijk voelde ik haar zakken en was ze na 4 min persen geboren! bleek een sterrekijker! vandaar misschien die pijn.... maar ik vond de 3e bevalling het heftigst van alle 3! heb toen ook echt gegild om een keizersnee of ruggeprik( wat ik niet kreeg) heb ik bij de andere 2 niet gehad. het persen duurde wel elke bevalling korter....
Leuk om de verhalen te lezen. Vind het enerzijds erg spannend, anderzijds denk ik: ach ik weet hoe het voelt, dus laat het geheel op me afkomen en ga er stiekem toch een beetje vanuit dat het heftiger kan zijn dan mijn vorige. Blijft toch altijd een complete verrassing die bevalling! Zijn er dames die op het nippertje het ziekenhuis hebben gered?
nou het was voor ons meer een schok want als we niet in het ziekenhuis hadden geweest voor ctg en mijn gyn niet had gezegd dat hij wilde kijken of ik al inleidbaar was hadden we het gewoon weg niet geweten dat ik al zover was. ik was om half 6 in het ziekenhuis om half 7 ging de ctg eraf en werd ik dus naar de verloskamers gebracht kwart voor 7 werden mijn vliezen gebroken (viel terug na 5 cm) en om kwart voor 8 was de kleine meid geboren.
hier eerste kindje 6 uur met 10 min uitdrijvinf tweede kindje 3 uur met 6 min utdrijving derde kindje in 1.5 uur met 1 perwee kind eruit hoop dat deze laatste er ook niet de helft van de tijd voor gaat nemen want dan issie er in drie kwatier is bij iedereen verschillend hier ging het steeds sneller en bij de laatste had ik egt geen benul meer van boven of beneden zo snel vond ik het gaan geen pauze tussen de ween maar goed heb het toch als positief ervaren
ai ai ai ai Dus het maakt dus weinig uit hoeveel kindjes je krijgt qua bevalling..... 1ste : 3 dagen 2de : 2 uur 3de : 16 uur Hmm als ik het zo bekijk moet een 4de er zo uit vliegen??
ja gelukkig wel als ik andere zo hoor over de eerste bevalling en zo mijn vriendin deed over de eerste 4 dagen en 3 uur persen vond ik best heftig hoop dat deze niet te lang duurt en niet te snel haha vond 3 uur wel te doen