3e bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by MommyLoves, Oct 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirri

Mirri Fanatiek lid

Sep 25, 2009
    4,551
    1
    38
    N.Holland
    1e-8 uur
    2e-3.45
    3e-3.15

eerste ging geleidelijk aan, de 2e en 3e waren wel wat heftiger, maar je bent er snel doorheen en krijgt geen tijd om naar de klok te kijken dan:D

2. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit mezelf eigenlijk hetzelfde af te vragen

Eerste duurde 11 uur, was horror bevalling compleet met weeenstorm, fouten die werden gemaakt in het ziekenhuis, uitgescheurd en daarna een flinke fluxus post partum (nabloeding). Heb nog dagen in t ziekenhuis gelegen.

De tweede ging super. Werd om 3 uur s nachts wakker met weeen. Man wakker gemaakt, hup naar t ziekenhuis. Eenmaal in t ziekenhuis had ik al 8 cm en half uur daarna (kwart over 5) was ze er. Wel ingeknipt omdat ze met haar schouder bleef hangen, maar goed. Verder een topbevalling. Wel veel naweeen, maar met paracetamol was het te doen.

Ja en nu dus de derde op komst. Ik durf niet te rekenen als zo'n vlotte bevalling als mn tweede. Maar dat zou wel lekker zijn.

3. MommyLoves

Oct 30, 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik durf ook niet te rekenen op een vlotte bevalling als hoe t ging bij mijn 2e. Heb beetje t gevoel dat t juist weer heftiger wordt en wat langer gaat duren... Ben benieuwd, t aftellen is iig nou echt begonnen!

4. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Nou ben wel benieuwd.

1e bevalling 7 uurtjes
    2e bevalling 3,5 uur (het echte werk 1,5 uur)
    3e bevalling ?? Dat weten we over paar dagen of 3 weken..hihi

Ik hoop dat niet nog sneller gaat eigenlijk.
    Bij de 2e bevalling was het trouwens wel eitje tot aan de 6 cm.. Tot ze mijn vliezen brak en toen was het helse pijn.

5. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    1e bevalling: ongeveer 11u, waarvan ruim 1,5u persen (erg groot kind met groot hoofd)
    2e bevalling: 2,5u waarvan 17 min persen (wederom groot kind met groot hoofd, maar ja, weg was al gebaand door de oudste)
    3e bevalling: ongeveer 4 uur waarvan 9 min persen (en u raadt het al, een nog groter kind met, hoe verrassend, een groot hoofd).

De 3e bevalling duurde iets langer dan de 2e, maar dat kwam denk ik in de 1e plaats doordat ik bij de 2e al 2 weken met 3 cm liep en enorm veel voorweeën had gehad die ik bij de 3e nauwelijks had, en in de 2e plaats doordat ik het de eerste 2 uur onbewust toch wat "tegen" heb lopen houden omdat mijn man en kraamverzorgster/zus nog niet thuis waren. Dus de eerste 2/2,5 uur stelde het ook nog niet al teveel voor.

6. Lana81

Lana81 Bekend lid

Jun 28, 2008
    518
    0
    0
    Bij de laatste ben ik van 2 cm naar geboorte gegaan in ong 1,5 uur.. Heb in de auto persweeen gekregen, kwam in de verloskamer binnen en toen stond het hoofdje al, mocht direct gaan meepersen, 1 minuut later was ze er al! In bevallingsverslag van het ZH stond ook heel kort, mevr kwam, zag en beviel! Thank god dat het midden in de nacht was, anders had ik het niet gered tot het ziekenhuis!

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

1e ingeleid; 6 en een half uur
    2e ingeleid; 2 en een half uur
    3e spontaan: 45 min :)

Wel bij de laatste enorm veel last gehad van naweeen door de te snelle bevalling. ongeveer een week lang naweeen gehad. Maar het echte werk was in elk geval gauw gepiept.

8. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    1e in 4 uurtjes waarvan 20 min persen.
    2e in 2 uurtjes waarvan 2 min gesperst.
    Zou er eigenlijk nu bij de 3e niet sneller over willen doen.
    Vond de naweeën verschrikkelijk. Denk je dat je er vanaf bent....
    Ach we zien wel. Heb er toch niets over te zeggen. 😉

Share This Page