3e bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sophiaatje, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Goede middag,

Ben even aan het nadenken geweest of ik dit hier wel moet plaatsen want in klagen ben ik namelijk heel erg goed :D

Mijn oudste was er met 5 uurtjes en een goede bevalling.
    Mijn jongste daar had ik weeën en de vk nam me niet serieus ze zei me schoonouders zelfs "t zal wel nog niet begonnen zijn maar we gaan maar naar het ziekenhuis" eenmaal in t ziekenhuis was m'n meisje er met 20 minuten tussendoor nog veel gevraagd of ze wou voelen voor ontsluiting maar dan was het "ik heb net gekeken" sorry misschien kinderachtig maar ik ben in totale paniek geraakt en ja dat me meisje er snel was was onwijs heftig maar dat ik niet "gelooft/serieus genomen werd" dat was helemaal hel.

Eigenlijk heb ik 2 hele goede bevallingen gehad als je het even zwart wit bekijkt en zou ik nu niets te klagen mogen hebben, heb ook met deze zwangerschap een andere verloskundige praktijk gekozen die -waarvan ik vind- heel serieus en ook nog is vriendelijk zijn. Bij een eerste wee mag ik bijv ook al bellen.. Ik moet in het ziekenhuis bevallen tenzij ik al 6 cm ontsluiting heb. Verder is er gezegd dat een 3e minder snel is als met een 2e dus dat is sowieso een opluchting :) al zegt dat niets maar t idee dat t kan is fijn.. Ik raak steeds in paniek eigenlijk.. Ik weet niet hoe ik eraf kom en dit allemaal door vorige bevalling, ik kan d'r niks aan doen :) ik praat er veel over dat lucht op en heb nu wel steeds vaker dat ik t aan de kant kan schuiven het gaat de goede kant op.. Ik vind het gewoon zo spannend ..
    Wat ik me ook afvroeg is .. M'n oudste heeft een andere papa, gaat het dan ook zoals ze zeggen "2e sneller als de 1e en de 3e sneller als de 1e en langzamer als de 2e" vroeg t me ineens af haha tenslotte komen ze allemaal uit mij en lijkt t mij niet uit te maken maar dit vroeg ik me dus af ;)

Verder wou ik van me aftypen en eventueel ben ik wel benieuwd of een 3e bevalling wat beter te doen was dan een 2e .. Verhalen zijn welkom :)

2. Sophiaatje

Gooi maar op slot

3. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Waarom op slot?

Wat vervelend zeg dat je niet serieus bent genomen bij je 2de bevalling, dat gevoel is erg vervelend, ik ken het helaas!

Ik ben ook veel banger voor deze 3ds bevalling, misschien juist omdat het bij de vorige 2 goed is gegaan denk ik nu dan zal het nu wel tegen zitten.. maargoed dat hoeft natuurlijk helemaal niet.

Ik denk dat erover blijven praten helpt, ook met je verloskundige of gyn, spreek je angst uit en dan weet ze ook waarbij ze je kan helpen!

4. Sophiaatje

Dacht dat ik de enige was 🙈

Zou t zo fijn vinden bij de eerste wee al naar t ziekenhuis daar even bijkomen of dat als t toch snel gaat t begint met gebroken vliezen dan weet ik ook waar ik aan toe ben.. Ik ben gewoon bang door de laatste keer maar heb het ook aangegeven.. Praat er veel over en soms heb ik dagen van "wat zeur ik" een ding scheelt .. Er is nog nooit een baby blijven zitten!! :)

5. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Ja ik snap wat je bedoelt! Bij mij zijn ze allebei in 3 uur geboren en toen was ik al in het ziekenhuis. Nu ben ik bang dat ik een wee niet snel genoeg herken ofzo..Hoop dat maar dat het begint met vliezen breken haha, maar het zal wel goed komen!

Je zeurt echt niet hoor, je maakt je gewoon ongerust en dat is logische na je laatste bevalling. Jammer dat zo iemand je nu zo onzeker kan maken doordat ze toen niet naar jou geluisterd heeft!

6. Sophiaatje

Ja inderdaad bij me oudste begon t wel met gebroken vliezen toen ze die bij de tweede braken kwam ze dus meteen eigenlijk.. Soms hoop ik stiekem dat t begint met gebroken vliezen en t dan zo snel komt dat ik niet naar t ziekenhuis hoef.. Of dit of direct ziekenhuis oohh wat kan ik me gek maken :) jij bent ook iemand die snel bevalt hihi mocht je eerder bevallen dan ik laat je dan weten hoe het gegaan is ? Volgens mij zit ik na de bevalling echt zo van "nou was dit het heb ik me hier druk om gemaakt" zoals vaak dingen achteraf haha

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Waarom zeggen ze dat een derde niet sneller gaat dan een tweede?
    Bij mij is de derde echt wel sneller geboren dan de tweede.

8. Sophiaatje

Over t algemeen gaat een tweede sneller dan een eerste en een derde zit er tussen in zegmaar.. Hoe heb jij het ervaren dan ? Ben reuze benieuwd :D

9. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Ik zal het je ook laten weten als de kleine er is haha..de kans is inderdaad groot dat we achteraf denken, heb ik me daarom zo druk gemaakt' maar goed dat is meestal achteraf haha!

10. Sophiaatje

Inderdaad aan die gedachten hebben we nu niets haha of als t eenmaal begint moet je maar zo denken "er is geen weg terug de baby komt eraan" hihi

11. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Jouw verhaal lijkt wel dat van mij te zijn!
    Eerste (prematuur) geboren na spontaan gebroken vliezen. Lange bevalling gehad maar alles ging goed.
    Tweede geboren na weken voorweeën, uiteindelijk in het ZH de vliezen gebroken en een halfuurtje later lag ze op mijn buik. (Neen hoor mevrouw, u kunt nu zeker nog geen persdrang hebben...) Nummer twee is geboren zonder gynaecoloog of vroedvrouw omdat niemand mijn persdrank serieus nam.

Bij de eerste twee had ik echt geen scrhik voor de bevalling maar nu doe ik het bijna in mijn broek! Alsof ik de pijn nu veel beter heb onthouden zeg maar :D

12. Sophiaatje

Lijkt inderdaad op de mijne ik was overgedragen aan t ziekenhuis en de verloskundige was op dat moment alleen met ons dus die heeft de bevalling gedaan .. Ik had bij de eerste 2 ook dat ik er relax in ging hopelijk maak ik me druk om niks haha en jij ook :)

13. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Hoe is het met je?

Hier inmiddels bevallen van een gezonde zoon, weer ingeleid dus wat dat betreft geen zorgen over de andere kinderen gehad en alles kunnen regelen. Deze keer duurde het juist een uurtje langer, 4 uur in plaats van 3 uur! Maar eindelijk een keer geen weeën storm, heel onregelmatige weeën zelfs, maar toch krachtig genoeg.

14. Sophiaatje

Gaat goed :)

Wat fijn dat je bevallen bent, gefeliciteerd! Is een 3e bevalling heel anders als een 2e? Hoop ook nu geen weeënstorm te krijgen.. Ben benieuwd hier haha

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nou, even een geruststelling dan voor je....

Mijn eerste twee bevallingen gingen behoorlijk snel. De eerste duurde 3 uur, de 2e 2,5 uur. Bij de tweede ging ik ook van 4 cm naar baby eruit in ongeveer 10 minuten en dat was echt heel heftig.

Ik was ook wel bang dat de derde nog sneller zou komen. Maar die deed prima wat hij hoorde te doen en deed er een stuk langer over. De bevalling begon heel langzaam, en bouwde heel rustig op. Alleen het laatste stukje ging weer heel snel, ik hoefde niet eens te persen, alleen al stoppen met niet-persen was voldoende.

Dus bij mij was de derde inderdaad het meest relaxed en langzaamst. Het schijnt vaker te gebeuren, dus misschien is dat een geruststelling voor je.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier door de vk erop voorbereid dat het bij de 3e waarschijnlijk wel vlotter zou gaan, maar het ging zo snel dat ze er niet eens bij was haha. Vond het heftig, maar achteraf wel het mooiste: samen met mijn man, daarna in bed met alle kids en wachten op de vk. Naweeën waren vreselijk overigens, maar dat schijnt te maken te hebben met die letterlijke stortbevalling van zo'n uurtje.

17. Sophiaatje

Bedankt voor je verhaal, dat is zeker een geruststelling hihi :D dankje

18. Sophiaatje

Ik mag dus niet thuis bevallen tenzij t echt snel gaat ben in 20 min van 1 naar 10 cm gegaan.. Hopelijk kan t niet sneller haha en indd ik had toen in de kraamweek ook erge naweeën maar dat is ook weer gunstig zo zit je baarmoeder weer snel op zijn plek hihi.. Klinkt wel heel mooi samen bevallen met je man.. Ik ben benieuwd hoe snel t dit keer gaat.. Op zich maakt t me niet heel veel uit zolang ik maar serieus genomen word want dat was de vorige x echt niet zo.. Heb t laatst nogmaals besproken trouwens hoor dat heeft me ook geholpen hihi.. Zit nu natuurlijk bij een andere vk waar ik mega blij mee ben

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, hier ging de 3e echt wel sneller dan de 2e hoor.

De oudste is in 6 uur geboren, 2e in 4 uur en de 3e in 45 min. Ik was eigenlijk net op tijd in het zh, en ik vond het stiekem nog niet nodig. Mijn weeën waren niet regelmatig en ook geen minuut lang, en zijn dat ook nooit geworden die bevalling. Dus was wel blij dat ik "voor de zekerheid" even geweest ben, voor ik het wist mocht ik al persen.

20. Sophiaatje

Dat is inderdaad ook snel en al helemaal omdat je "voor de zekerheid" ging.. Wat kan het verschillen zeg haha ik ben benieuwd hier hoor had ook voorweeen maar in t ziekenhuis was ik met 20 minuten klaar.. Zo bizar.

Deel Deze Pagina