Vandaag voor het eerst zonder luier

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ingie, 3 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Gisteravond gaf mijn zoontje (bijna 3) aan dat hij geen luier meer voor wou. Nu ging het gisteravond een klein beetje mis. Maar vandaag wou hij hem weer niet voor. Ben benieuwd of hij het volhoud. Ben er zelf super blij mee natuurlijk. :)
    Nu eigenlijk mijn vraagje: zouden jullie je kind na een aantal dagen belonen met een kadootje???

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wij zijn Anouk aan het trainen om op het potje te plassen of te poepen. Als ze heeft geplast krijgt ze 1 sticker en bij poepen 2 en als ze 10 stickers heeft krijgt ze een cadeautje. Als ze helemaal zuiver is krijgt ze een heel mooi/groot cadeau. Ze vind het leuk om stickers te plakken, dus dit is wel de ideale manier!

Liefs,
    Duveldraakje

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Dat ligt aan je eigen gevoel hierover. Ik ben niet zo van de stickers / cadeautjes als beloning. Iris vindt t al helemaal te gek dat we met een liedje haar potje gaan leeggooien...

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Wat stoer dat ie dat zelf aangeeft!

Ik zou deze grote jongen wel een klein kadootje geven na een paar daagjes denk ik. Maar dan niet nu al aangeven met de boodschap "als je goed je best doet..." of "als je nul keer alles onderplast...". Moedig hem aan in zn pogingen, gaat het mis, dan gaat het mis, het hoort bij het leerproces. En dan over een paar daagies, ga je als verrassing krijgt ie straks een kadootje "omdat ie nu toch echt zelf een hele stoere grote stap heeft gezet".
    (ik houd persoonlijk niet zo van onder-voorwaarde kadootjes, want wat als het niet lukt... dan zijn de goede bedoelingen en de moed van je kleine finaal de grond in gestampt. maar als verrassing vind ik wel leuk)

5. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Anouk weet ook niet dat ze een cadeau krijgt als ze 10 stickers heeft, ik ga dan gewoon met haar naar de winkel en dan mag ze iets uitzoeken omdat ze het dan al zo goed op het potje gedaan.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier was de beloning stickers plakken op de kalender en toen het een dag goed ging zijn we mooie onderbroeken gaan kopen. Maar mijn dochter was nog jonger dus misschien dragen die van jullie allang ondergoed ipv rompers en dan heb je er niets aan.

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wat goed zeg.
    daar kan je trots op zijn :)
    ik denk persoonlijk dat ik een kleinigheidje zou kopen als Esmee een weekje helemaal droog zou zijn , al is het maar overdag.

8. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    hier in het begin ook stickers en ik had wat kleinigheidjes in huis gehaald. Ze vond het uit zichzelf al heel wat dat het goed ging op het potje/wc. Na 2 dagen hoefde ze al geen stickers meer. Wij plakten de stickers trouwens op het potje. Vond ze heel stoer. De link: aantal x stickers/kadootje vond ze ook niet interessant. Idd: mooie onderbroeken vond ze echt geweldig.
    Nu af en toe nog ongelukjes, maar over het algemeen is het erg snel gegaan.

9. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik heb het hetzelfde gedaan als Yolanthe. Ze kreeg stickers als ze op het potje plaste of poepte (raamstickers). En toen ze helemaal zindelijk was heeft ze een paar Dora onderbroekjes gekregen.

10. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Hier toevallig vanmorgen 't 1ste plasje op de wc en net voor 't middagslaapje meteen poepje er achter aan... :D

Fenne mag ook een stickertje plakken, vindt ze heel erg leuk...

Ik ben er helemaal trots van haha... ben zo benieuwd of er nog een plasje gaat komen straks en of 't zindelijk worden nu ineens echt begonnen is...

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wij stonden steeds echt te appluadiseren en hoera te roepen en dat hij een grote jongen is, dat vond hij toch wel erg leuk ...

wij hadden wel al mhele tijd van tevoren beloofd dat als hij op de wc zou poepen dat hij een graafmachine zou krijgen....dus beloning ook wel!Maar t was dus niet zo dat hij dat daarna steeds verwachtte ofzo...onze reactie was al leuk genoeg denk ik hoor!

12. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Nou ook begonnen met stickers plakken. Als hij zijn lijstje vol heeft met stickers, mag hij ook een kadootje uitzoeken. Gisteren een paar keer mis gegaan, maar was gisteren ook wel een hele drukke dag. Vandaag gewoon weer vol goede moed begonnen. We zullen zien hoe het gaat deze week. Dank jullie voor de tips

13. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Wij doen ook niet aan stickers plakken of belonen, ik kan niet goed uit leggen waarom niet, maar vind het beetje onzin. Ze heeft een paar hele mooie Hello Kitty onderbroekjes uitgezocht en ze weet dat als ze geen luier meer aan hoeft ze die aan mag.

Verder doet ons enthousiasme al een heleboel als ze op het potje of de wc geplast/ gepoept heeft.

Deel Deze Pagina