Hallo allemaal, zoals de titel het al zegt we hebben gister de 3e echo gehad (was gister precies 10wk) en het hartje bleek niet meer te kloppen. Het kindje was wel mooi gegroeid en kwam precies overeen met 10 wk. De vorige echo met 8 wk 6 dagen was nog helemaal goed. De gyn heeft aangegeven eerst even alles te laten zakken en dan volgende week bespreken hoe en wat. (natuurlijk, curretagen of medicatie) hij gaf al aan dat het natuurlijk nog wel even kon duren. Ik vind het erg moeilijk om zolang door te blijven lopen met een dood kindje in mijn buik (begon ook al te groeien en ahd net eerste positie broek gekocht) ik heb daarom voor morgen een afspraak en krijg dan nog ene echo en gelijk bespreken hoe nu verder... Ik vind het allemaal erg onwerkelijk omdat beide vorige echo's zo mooi waren met kloppend hartje en ook het kindje wat nu goed gegroeid was! Zijn er meer meiden met deze of soortgelijke ervaring?
Oh meid, wat vreselijk voor jullie! Ik ben 2 weken gecurreteerd met een zwangerschao van 9 weken. Ik had met 8.6 de eerste echo, en er was geen vruchtje te zien... Ik ben de volgende dag meteen gecurreteerd. Wilde geen dag langer lopen met iets in mijn buik wat ooit ons wondertje "had moeten worden". Je zegt dat je morgen terug moet naar de gyn, is bedenk zelf wat jij graag zou willen (afwachten, medicijnen, curretage), en neem dat als uitgangspunt morgen. Overleg de verschillende opties met je man, dan zitten jullie in ieder geval op 1 lijn. Heel veel sterkte met het zetten van de volgende stap, ik zal aan je denken in ieder geval. Knuffels van Knuffel!
hey meid hier 2 dagen geleden op de echo geen kloppend hartje.. het hartje is gestopt met 9 weken en ik zou vandaag 10 weken zijn.. gister mocht ik terug om voor de zekerheid nog een echo te maken en te bespreken hoe of wat.. ik wou er eigenlijk direct vanaf zijn en ben vandaag dan ook gecurreteerd.. sterkte meid! t is egt vreselijk om mee te maken..
jeetje wat kl*te allemaal!! Hier ook zoiets vorige week nog een kloppend hartje gezien en gisteren niet meer. Ik ben ook bijna 10 weken. Ik moet dinsdag naar het zh voor een intake en dan maken we meteen een afspraak voor een curretage... :x Zo oneerlijk allemaal! Heel veel sterkte voor jullie! Liefs Inger
Wat een nare berichten En wat erg (voor iedereen hier) om dit mee te maken. Helaas zelf ook ervaring. Wat ik je kan zeggen is dat het inderdaad jouw keuze is wat je wil doen. Een curettage valt meestal fysiek gezien mee, maar er zijn natuurlijk wel risico's aan verbonden.. Voordeel is wel dat je niet in onzekerheid blijft zitten wanneer het op gang zal komen en je niet langer met het overleden kindje/vruchtje (hoe je het noemen wil) in je rond blijft lopen. Het emotionele traject is in elk geval vele malen zwaarder (dat zal iedereen hier wel beamen volgens mij). Wat je ook kiest: ontzettend veel sterkte!
Dag allemaal, Ik kan er ook van meespreken. Heb het ondertussen al twee keer meegemaakt, vorige week nog gecuretteerd na ook al een kloppend hartje gezien te hebben twee weken van tevoren... Ik wilde ook niet met het dode vruchtje blijven rondlopen en ben telkens zo snel mogelijk binnengegaan voor de curettage. Ik vind niet dat dat zo erg meevalt. De operatie op zich wel, maar de nasleep... Die buikpijn is toch echt wel zwaar, vind ik, en het duurt ook wel een tijdje. Maar je kunt wel weer verder, hoewel het natuurlijk nog een tijdje duurt voor die rothormonen er allemaal uit zijn en je cyclus terug kan beginnen... Vorige keer wilde ik zo snel mogelijk verder, maar deze keer heb ik er eigenlijk allemaal zo geen zin meer in...
Ik heb het 2 keer meegemaakt, na meerdere goede echo's ineens fout... Komt heel erg koud op je dak... Ik heb 2x een curretage gehad. Sterkte ermee!
Allereerst wil ik je heel veel sterkte toe wensen! Het is niet niks allemaal.. Wij kregen bij de eerste echo te horen dat ons kindje was gestopt met groeien bij 8 weken zwangerschap, was toen 10 weken en 3 dagen zwanger. Heel verdrietig allemaal natuurlijk maar ik wou ook niet langer door lopen met een dode baby in mijn buik, vooral niet omdat ik me zó zwanger voelde en mijn lichaam ook geen tekens gaf dat er iets niet goed zat. Ik kon de volgende dag terecht bij de gyn, ook nog een extra echo gehad om nogmaals te kijken of er echt geen hartje klopte. Nadat we alle mogelijkheden hadden besproken heb ik gekozen voor de medicatie (cytotec). Ik kan je dan ook echt de medicatie aan raden, er zitten geen risico's aan en je kunt het zelf doen, dat was iets wat ik heel fijn vondt. Ik kon in alle rust afscheid nemen en dat had ik ook echt nodig. Het was allemaal wel erg heftig maar vooralsnog ben ik blij met de keuze, een curretage leek me echt niets (voornamelijk door de risico's) en afwachten kon ik emotioneel ook niet aan. Nogmaals veel sterkte!
Ik wil je heel veel sterkte wensen deze periode. Ook voor de andere dames die dit mee hebben gemaakt veel sterkte!
Heel veel sterkte met dit verlies meid. Helaas weet ik zelf maar al te goed wat dit met je doet na 4 miskramen. Ik adviseer je om zo snel mogelijk een curettage te plannen. Ik heb ervaren dat het emotioneel en lichamelijk erg zwaar is om op een natuurlijke miskraam te wachten. Succes.
Ik was even benieuwd of je al bij de gyn geweest was, en wat de volgende stap zal zijn (klinkt heel koel, maar zo bedoel ik het niet). Sterkte!
Meiden wat een lieve reacties allemaal! En wat vreselijk dat het zoveel gebeurt he! Iedereen heel veel sterkte. Moes ik zie dat jij net gecurreteerd bent hoe gaat het met de "nasleep" heb je veel pijn? Ik ben gister voor nog een echo geweest en gelijk afspraak gemaakt voor curretage. Ze doen gelijk curretage met echo (dat is niet standaard waardoor heel soms het gebeurt dat je nog een keer moet omdat niet alles is weggehaald wat ik dus al eerder heb meegemaakt). Zo weten we zeker dat ik niet nog een keer zou hoeven en dan zou namelijk het risico op verklevingen ook aanwezig zijn. Ben wel blij dat ik nu de stap heb genomen. De medicatie mag niet meer omdat ik al verder ben (of eigenlijk het kindje al groter is dan..) 9 weken. Dan is het kindje vrij groot om op een natuurlijke manier eruit te moeten. Dat kan dus wel maar wordt wel pijnlijk daarom geven ze ook geen medicatie meer na dit termijn. Dus as dinsdag ga ik voor de curretage. zo gek dat alle kwaaltjes ook gewoon helemaal verdwenen zijn! Ben nog wel beetje bang dat het alsnog natuurlijk op gang komt gek he?! Nogmaals iedereen heel veel sterkte! loki na alles wat je hebt meegemaakt wat fijn dat je nu kunt genieten van een heerlijk meisje!
Nana wat verdrietig dat het hartje is gestopt! En wat moeilijk dan hè om een keuze te moeten maken. Ik wilde je ook mijn ervaring vertellen (3x curettage + 2x natuurlijke miskraam), maar ik zie dat je al een keuze hebt gemaakt. Heel veel sterkte dinsdag a.s., maar zeker ook met het verwerken van dit alles. Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Nannie, wees niet bang als het vanzelf komt, dat is alleen maar beter voor je lijf. Ik heb ook weleens een mk gehad met 8+ weken (met cytotec), en ik vond het goed te doen. Neem paracetamol en een warme kruik, dan red je het wel. Het doet pijn, maar die is zeker niet ondraaglijk. Laat na de curettage na een week of twee toch nóg een echo maken, want de ervaring leert dat een echo vlak na een curettage geen volledig beeld oplevert; ze zien wel eens wat over het hoofd omdat de baarmoeder net na een curettage een beetje een rommeltje is, om het maar even oneerbiedig te zeggen. Niet om je de stuipen op het lijf te jagen, maar om je te waarschuwen. Geen enkele methode is 'foolproof'. Je kunt evengoed nog wel om cytotec vragen die je de avond van tevoren kunt inbrengen, dat is in veel ziekenhuizen heel gebruikelijk. Dan opent de baarmoedermond zich vast en hoeven ze je niet op te rekken. Daarmee voorkom je littekenvorming in de baarmoedermond. Vraag ook om Naproxen 400. Daarvan neem je de avond van tevoren twee stuks in, en een uur voor de ingreep nog eens. Het voorkomt pijn en is ontstekingsremmend. Veel sterkte. Suus
hey meid, de curretage verliep goed.. heb wel buikpijn gehad.. ook erna.. maar dat was na een uurtje of 2 wel over! ik moest om 4 uur 's ochtends 2 cytotec tablettjes inbrengen zodat mn baarmoeder al wat open ging staan.. en toen ik naar de ok werd gereden begon ik ineens hevig te bloeden en waren de krampen heel erg! denk dat t toen al is begonnen met eruit komen.. na de curretage werd ik wakker met buikpijn en kreeg toen pijnstilling.. wat niet egt hielp.. de buikpijn stopte toen ik naar het toilet liep.. dus ik denk dat er gwn nog een bloedstolsel vast zat.. het bloeden is heel snel heel weinig geworden.. kheb nu egt nog maar heel weinig bloed en tis niet eens rood meer maar gwn wat bruinig.. ik heb ook geen buikpijn meer maar ik merk wel dat mn buik toch gevoelig is.. gister op een feestje een groot deel van de avond gestaan en kreeg toch wel wat steken.. ik heb hier de nacontrole pas over 4 weken.. hoop dat alles goed is gegaan en er geen complicaties optreden.. hier wouden ze trouwens ook geen cytotec geven omdat het vruchtje 9+ was.. vond t wel raar omdat ik bij de vorige curetage met 15 weken wel gwn cytotec kreeg.. Ik hoop dat t bij jou goed verloopt en dat je er niet al te veel last van zult hebben!
Sterkte ! Las dat je morgen voor curettage gaat. Ik moet morgen zelf naar VK om 'de opties' te bespreken.
ook ik heb ervaring hiermee, bij de 3de echo geen hartje meer, maar het vruchtje was wel precies 10wk kwa grote. ik heb toen eerst afgewacht of het natuurlijk op gang zou komen, dit gebeurde wel, en ik kreeg zelfs een soort van weeen, maar bij controle bleek dat het vruchtje er nog zat, dus toen heb ik cytotec meegekregen, toen is het vruchtje er na een hele dag van pijn eruit gekomen, ik heb het vruchtje bekeken, en uiteindelijk in de tuin begraven! nu bijna 6 maand na mn miskraam, ben ik nog steeds niet weer zwanger, en ik vind het elke maand moeilijker worden
Och ik zie nu pas je topic meis Toen ik alleen je banner zag had ik nog een beetje hoop dat het een momentopname was (je hoort soms zulke verhalen) maar dit was dus over.. Ik wil je alsnog heel veel sterkte wensen hiermee.... Hele dikke knuffel!