Bijwerking prikpil of zwanger??????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AMEB, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AMEB

    AMEB Lid

    10 feb 2006
    10
    0
    0
    Maastricht
    Hallo allemaal,

    Wie kan me helpen? Ik heb sinds oktober de prikpil, maar blijf onregelmatige en lange bloedingen houden. Maar één ding dacht ik (mede daardoor) zeker te weten: ik ben niet zwanger.

    Tot ik gisteravond aan tafel zat en het leek alsof ik een schopje kreeg...!? "Goh, net of ik weer zwanger ben." dacht ik nog.
    Bovendien heb ik al weken pijnlijke tepels. Ook was ik een maand geleden zózó moe (zoals ik alleen ooit bij mijn eerste zwangerschap ben geweest!!). Maar er rinkelde nog geen belletje, TOTDAT ik vanmorgen wéér steken in mijn tepels had en er eens in kneep. Er kwam melk uit bij allebei!!!! (Of in ieder geval een witte vloeibare afschijding). DAT KAN TOCH NIET??

    Mijn vorige zwangerschap was ongepland: ik slikte gewoon de pil. We ontdekten het pas na ruim twee maanden aan de hand van rare klachten. Toen heb ik maar eens een test gedaan, en ja hoor! Ik ben toen waarschijnlijk zwanger geworden als gevolg van misselijkheid/migraine: een keer een pil uitgespuugd of zoiets, want ik weet zeker dat ik er geen vergeten ben. Maar mijn vriend heeft het er wel moeilijk mee gehad, ook al is hij vanaf het begin heel gek geweest op ons zoontje. Ik moet er nu dan ook niet aan denken dat er wéér iets gebeurd is, terwijl ik gewoon een voorbehoedmiddel gebruik. Dat trekt hij denk ik niet.

    Wie weet of die witte afscheiding een bijwerking van de prikpil kan zijn? Ik kan vanmiddag pas een test gaan kopen in de pauze. Dan doe ik hem ook meteen. Jullie horen het vanmiddag! En volgende week ga ik in ieder geval naar de huisarts. Maar ik zit er nu zó mee omhoog. Help!!

    Anne-Marie
     
  2. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Jeetje, da's minder!
    Ik heb ook ooit witte afscheiding gehad (als ik kneep) Bleek door de hormonen van de pil te komen. Heb toen een andere gekregen. Heb geen verstand van prikpillen (en hun betrouwbaarheid). Ik hoop voor je dat er niks aan de hand is. Maar als je al schopjes voelt???dan ben je toch al heeel ver....
    Suc6, kan je ongerustheid helaas niet wegnemen.
     
  3. AMEB

    AMEB Lid

    10 feb 2006
    10
    0
    0
    Maastricht
    Maar dat schopje kan net zo goed lucht geweest zijn (letterlijk). Ik vind het in ieder geval al fijn dat jij met een andere pil ook zo iets hebt gehad. Het zou dus toch een bijwerking kunnen zijn. Nou ben ik er al een beetje geruster op.

    Bedankt!
    Anne-Marie
     
  4. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Graag gedaan en suc6 met testen!
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Spannend zeg. Succes met testen vanmiddag!
     
  6. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    zeker spannend jah!!
    succes met testen!!!
     
  7. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Jeetje, dat is heel spannend... succes met testen...
     
  8. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Nou, ik ben ook benieuwd hor! Spannend, hopelijk weet je het snel, Jenny
     
  9. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik ben wel tussen het stoppen van de pil en de prikpil zwanger geraakt.
    Omdat ik dus geen idee had dat ik zwanger was omdat normaal de menstruatie uitbleef bij de prikpil, kwam ik dus erachter dat ik na 3 maand ook al 3 maand zwanger was.
    Wel had ik begin dus bloedingentjes maar niet veel.
    Nou sterkte met alles.

    Groetjes Anna.
     
  10. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    En, al getest?? Ben benieuwd naar de uitslag....
     
  11. AMEB

    AMEB Lid

    10 feb 2006
    10
    0
    0
    Maastricht
    Hallo allemaal,

    Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik heb de test inmiddels gedaan en ik ben niet zwanger. Van de ene kant opgelucht en van de andere kant teleurgesteld... Tja, rare wezens die moeders.

    Ik weet inmiddels dat melkproductie een bijwerking kan zijn van de prikpil, dus dat is bij mij waarschijnlijk het geval. Het is inmiddels trouwens gestopt. Overigens ben ik ondanks de prikpil nog steeds ongesteld: zelfs langer dan voorheen. Maar dat schijnt ook voor te komen, dus nou ja.

    Heel veel groetjes,
    Anne-Marie
     

Deel Deze Pagina