Ik zit met een dilemma. Afgelopen donderdag heb ik mijn punctie head. Ging prima, zijn maar 4 follikels aangeprikt en 2 eicellen gevonden. Nu heb ik vanavond eigenlijk een feestje van een dierbare vriendin. Is een uurtje rijden en het is in een kroeg. Ik zit nu in dubio wat ik zal doen: rust houden zoals ik de afgelopen twee dagen al gedaan heb of toch vanavond naar dat feestje gaan? Het is mijn derde ivf poging en ik wil eigenlijk niks riskeren dat het fout zou kunnen gaan... Morgen heb ik, als er embryo's zijn, de terugplaatsing. En maandag en dinsdag heb ik vrij genomen van werk... Wat zouden jullie doen?
hey poema! ik heb deze poging mijn gevoel gevolgd en op safe gespeeld. Meer mijn rust etc genomen en niet van hot naar her gereisd (heb daar zelf nogal een handje van). Al had ik zelf de avond voor de tp ook een avondje weg, 0:00 thuis, geen alcohol (maar een gezond drankje, had ook een cola besteld maar heb die weggegooid onopgemerkt, best wel overdreven maar ik dacht geen gebruis in mn buik ) Zelf geen spijt gehad van dit uitje. Als je moe bent en een uur reizen eigenlijk teveel vind, gewoon niet doen. succes en morgen ook X
ik zou thuis blijven, maar jij moet doen waar jij je het beste bij voelt. Rust kan nooit geen kwaad. Een arts bij ons zei weleens: slapen en rust is het beste medicijn. Heel veel succes morgen!
hoi poema! ik zit met t zelfde dilemma, ook donderdag m'n punctie gehad (17 follikels) en heb ook al 2 dagen rust gehouden. Nu heb ik vanavond ook een verjaardag maar ik twijfel echt of ik wel zal gaan! Heb nog erg last van m'n buik maar aan de andere kant kan ik ook wel even afleiding gebruiken! Heel veel succes morgen
Ik zou denk ik op safe gaan en rust pakken.. Een dierbare vriendin zal ook heel goed begrijpen waarom je niet komt.
Als het overdag was zou ik zijn gegaan. Maar vanavond zou ik lekker op tijd je bedje induiken met een goed boek. Denk niet dat het kwaad kan als je toch gaat, maar zelf zou ik liever niet savonds / snachts nog dingen willen doen...
Moeilijk, want ik weet maar al te goed hoe vervelend het is om altijd maar weer dingen af te zeggen of uit te stellen voor de mmm- en achteraf heel vaak voor niks . Toch zou ik denk ik ook maar niet gaan. Het is toch je laatste vergoede ivf, dus ik zou achteraf wel het gevoel willen hebben dat ik álles heb gedaan dat ik kon. Als je wel gaat zou ik sowieso geen alcohol of cola drinken en het niet te laat maken. Ik ga voor je duimen dat deze maand hem wordt!!
Ik deed gewoon alles tijdens alle pogingen. Ben zelfs met O&n goed aangeschoten geraakt tijdens de 3e poging die is geslaagd. dat was na de punctie en voor de tp. Maar jij moet doen wat voor jou goed voelt! Als je denkt dat het eerder goed gaat door thuis te blijven; doen! Mijn gyn gaf echter altijd als advies: blijf leven en genieten. Maar jouw gevoel is jouw beste raadgever
Thanks meiden. Heb besloten om inderdaad lekker thuis te blijven. Moet morgen ook al twee keer op en neer naar de acupunctuur (40 minuten heen, 40 minuten terug) dus vind het eigenlijk wel goed zo. Vriendin snapt het heel goed gelukkig maar ik vind het zelf wel erg jammer.... Maar als ik ga en het lukt deze keer weer niet, dan zal ik toch altijd denken dat het ook aan de onrust heeft gelegen...
Inderdaad, ook al weet je dat het eigenlijk niet daaraan igt toch ga je zo denken dus ik had in jouw geval hetzelfde gedaan. Wat spannend zeg voor je! Was dit nou je laatste poging? Ik duim heel hard voor je!!
Hoi Poema, Vorig jaar had ik ook op een donderdag de punctie en vrijdag hadden we een bruiloft van vrienden... Het was onze eerste punctie, wel in eigen cyclus dus was maar 1 eitje. Ik ben toen wel naar de bruiloft geweest en was er ook erg blij mee... ondanks de pijn ontzettend veel plezier gehad en we gingen als laatste pas weg. de volgende dag kregen we te horen dat het eitje niet bevrucht was en ik was dus nog blijer dat ik gegaan was... ik kon echt mijn gedachte even verzetten en genieten... maar ik snap ook heel erg goed dat je liever je rust pakt... heb dat alle andere puncties ook gedaan.. heel veel succes morgen, ik hoop dat je een tp gaat hebben met een mooie test over 2 weken!!!